Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksi työkaveriani irtisanotaan tuotannollisista syistä, koska töitä ei ole tarpeeksi. En uskalla kertoa, ettei minullakaan ole mitään tekemistä.

Vierailija
17.12.2019 |

Teen työni puolessa tunnissa, ehkä tunnissa joka päivä. Muun ajan esitän kiireistä. Usein viivyttelen töiden tekemistä, jotta voin näennäisesti tehdä niitä, jos joku osuu paikalle. Jos minut irtisanottaisiin, en takuulla saisi mitään työtä tai ainakaan mitään keskipalkkaista työtä. Nyt bruttopalkka on yli 3000 euroa ja elämä on rakennettu sen mukaan asuntolainoja myöten. Ei todellakaan olisi varaa pudota tästä pois.

Minulla on hirveä stressi asiasta. En tiedä, miten joku on saanut selville, etteivät työkaverinikaan tee mitään, mutta miksen minä ole jäänyt "haaviin"?

Oikeasti pelottaa, että olen seuraava :(

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä teet työksesi, kun kerran pystyt feikkaamaan tuollaista työntekoa? Kuulostaa erikoiselta.

Olen eduskuntatalossa töissä. Enempää en voi kertoa.

Ap

Hieman epäilen. Puolisoni on myös töissä siellä enkä ole kyllä kuullut mistään irtisanomisista työn vähyyden takia.

Mutta jos nyt hieman jatketaan aiheesta niin työn vähyys ei välttämättä ole irtisanomisperuste. On myös töitä joissa pitää vain olla joku odottamassa siltä varalta että tulee jotain tekemistä. Työtehtävän tarpeellisuus ei siis suoraan määräydy sillä että koko ajan olisi tekemistä. Esim. vastaanottovirkailija voi olla tarpeellinen vaikka vieraita tulisi vain kerran tunnissa.

Joo, en todellakaan ole missään Eduskunnassa töissä. Joku halusi vain härnätä.

ap (oikea)

Vierailija
22/24 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveä paradoksi, en ymmärrä: eduskunta irtisanoo tuotannollisista syistä?

En kyllä usko.

Sanna ja kumppanit -- sinäkö se oot?

En ole Eduskunnassa töissä, joku hölmö vain halusi esittää minua. Olen töissä säätiössä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikanaan samankaltainen tilanne, alussa otin asian esille pomoni kanssa, ja hän sanoi, että toistaiseksi näin, ei voi mitään, kysyin, saanko palstailla silloin, kun ei ole hommia. Sain tähän luvan. Onneksi tilanne muuttui jatkossa, ja töitä riittikin vuosiksi hyvin, kunnes taas huomasin, ettei riitä koko päivälle töitä, ja tätä jatkui muutaman vuoden, ennenkuin yyteiden kautta jouduin pois. Kyllä sinne vielä muutama jäi, joilla oli samanlaista, mutta onneksi ainakin muutama mun työtehtävä siirtyi heille, joten saivat lisäaikaa.

Vierailija
24/24 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähin työkaverini on kans taitava peukalonpyörittäjä. Juuri loppui yt:t ja hän selvisi tällä kertaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme