Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***TAMMENTERHOJEN SUNNUNTAI***

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelin jo useemman tunnin aamulla että joku olisi pinon aloittanut,mutta ei ketään kuulunut aloittamaan joten laitoin sen jälleen itse...

Toivottavasti kukaan ei laita samaan aikaan pinoa.

Tänään on ollut jotenkin ihan pöhlö olo,ei pyörrytä eikä huimaa mutta kuitenkin jotenkin sen tyylinen olo että heitättäisi...

Mahaakin vihloi tänä aamuna niin pahasti kerran että en meinannut henkeä saada,ja tuo vihlominen tuli siis siitä kun kumarruin ottamaan veistä lattialta joka putosi.

Kai kohtu tai joku muu jäi jumiin jalkoja vasten oudosti ja aiheutti vihlonnan.

Sen jälkeen ei onneksi ole vihlonut.

Minä en edelleenkään voi oikein nostaa enkä kumarrella kuten jo sanoin että vihloo heti jos jotain painavaa nostelen tai otan jotain lattialta.

Tänä aamuna sain kuitenkin syötyä jo ihan kunnon aamupalan ja kalapuikkoja ruoaksikin sain alas menemään,mutta en muuta.

Kala tuntuu nyt menevän kuumana ruokana mutta liha ei todellakaan tunnu miellyttävän edes ulkonäöltään...

Edelleen tomaatti ja kurkku ovat kuitenkin mun ykkös ruokina.

Nyt olen pikkusen taas kahviakin juonut siis todella pikkusen määrän ja reilusti maitoa että toi maha toimisi paremmin...

Muuten kaikki odotuksen suhteen toivottavasti ok!

Raskausviikkojakin jo kertynyt 11+4.

Seuraavalle vuoro kirjoittaa...

Vierailija
2/10 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivoovauvaa: mäkin aamun ootellut et kuka aloittais, mut en sit itsekkään " uskaltanut" aloittaa. tosin voi olla että nää helteet verottaa väkee kotoo, ja eikös useampi tuossa viikolla puhunut että olis lähössä reissuun ja palailee vasta juhannuksen aikaan.

kuten eilen suunnittelin, niin illassa oli ohjelmaa. syötiin, nukuttiin, lenkkeiltiin, uitiin, saunottiin ja katottiin leffaa. nukkuunkin menin jo puol kymmenen aikaan, kun aamulla oli joutunut herään kuuden jälkeen. eli jonkun verran on vielä väsymystä, mutta kyllä tuota virtaakin eilen lopultakin pitkästä aikaa löytyi. enkä nyt sano mitään pahasta olosta tms, koska viime kerran jälkeen päätin etten enää hehkuta hyvää oloa, kun muuten se kostautuu kaksinkertaisena:)

meillä on ruoka tuolla kypsymässä, jos vaikka maistuis. pitää syödä aikasin kun aateltiin lähtee vähän treelle pyörimään ja sitten vanhempien luo kahveelle. mun veli perheineen kai kans tulossa. tekis mieli kertoa uutisia, mut ollaan aateltu ettei perheelle kerrota ennen ultraa. nyt ois vaan oiva päivä, tasan vuosi sitten kerrottiin mun veljille et btw me ollaan menossa naimisiin ens torstaina;) eli yllätettiin ne silloin, nyt vois toistaa. mut ei ihan viä, jos hetken malttais...

ehkä tää helle sumentaa mun pään, mutta ei tuu nyt mieleen muuta, ja galluppeihin oon tainnut jo vastata, ainakin useimpiin... eli tuun illalla kurkkiin onko innokkaita ollut lisää, mut viimeistään huomenna sitten uudestaa. heippuli!

tikru ja simppa 12+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaina kävin jo sairaalassa ultrassakin, jolloin oikein vilkas vesseli monitorissa näkyi vielä, mutta nyt pelkään, että kaikesta huolimatta menee kesken, kun tuo vuoto ei vaan ota loppuakseen. Onneksi sentään niukempaa jo on, mutten silti kovin luottavaisin mielin ole. Viimeiset kaks viikkoa oon raatanu ku hullu sisällä ja ulkona ja tässä taitaa olla tulos... Voi p...!

Nyt hopi, hopi takaisin punkkaan, sillä lepo jonkun verran tuntuu auttavan.

Jaksamista helteisiin!

¨c¨

Vierailija
4/10 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin sit kirjoittelemaan eilisen pinoon, joten siirretäänpä tänne ja muokkaillaan samalla..

Chicca: voi ei. =( Toivottavasti kyse on vaan normivuodosta, sillä kova rehkiminen voi sitä aiheuttaa. Muistahan välillä rauhoittua! =)

gallupeista: Ummetus vaivaa taasen, sama homma oli esikoista odottaessa.. Luumuja en pysty allergian takia syömään, joten jos jollain on kikkakolmosta, niin mielelläni otan vastaan!

Juhannuksena ollaan varmaan ihan kotosalla. Molempien suvut asuu toisella puolella Suomea, eikä nyt viititä muutaman yön takia rahtautua sinne saakka.. Joulukin ollaan varmaan ekaa kertaa ihan kotona, ku toistaiseksi la on 1.1.. Jotenkin hirvittää, jos joutuisikin yhtäkkiä synnyttämään jossain muualla. Miehelle jo sanoin yks päivä, että meidän " pitää" käydä tutustumassa TAYSiinkin uudelleen, ku ne on siirtäneet synnärin sisäänkäynnin jonnekin, ja jos me ei sitä tarvittaessa löydetäkään?? *ai vähänkö ajoissa hermoilen?*

Murjaani tais kysyä lentämisestä? Kotimaassa saa lentää muistaakseni viikoille 38. saakka, jos raskaus sujunut normaalisti. Ulkomaille todistus tarvitaan, kun viikkoja on 28, mut tämäkin riippuu lentoyhtiöstä. Ajattelin itse varmuuden vuoksi todistuksen pyytää, kun mennään Mallorcalle lokakuussa.

Ihanaa, enää vartti töitä ja sit mies tulee pojun kans hakemaan rantsuun! Toistaiseksi olen nauttinut helteistä, ja turvotuskin on ehkä vähän haihtumassa, joten lämpöä tänne vaan, kiitos!

unohdin varmaan taas puolet jutuista, mutta menköön raskausdementian piikkiin.. =)

honey05 rv 11+5?

Vierailija
5/10 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=A020F0]Huh Hellettä, en tosin valita, onhan tässä kärvistelty huonojen ja kylmien kelien kanssa ihan tarpeeksi. Ja kun kalenteria katsoo, niin kahden kuukauden pääsä on jo elokuun puoliväli! Joten antaa arskan paistaa. (Saatte sitten heinäkuun lopussa ihan vapaasti palautella mieleeni aurinko-kaihoisia viestejäni, kun itse näännyn helteeseen ja kiroan koko auringon =D ).

Eilen oli ihan kumma iltapäivä: etova olo kaikkosi kokonaan. Arvatkaapa vain käytinkö tilaisuutta hyväkseni. Hain kaupasta uusia perunoita, tein lihapullia, maito/voi kastiketta ja PALJON ruohosipulia, paistoin lättyjä jälkkäriksi, tietysti mansikoiden, kermavaahdon ja vaahterasiirapin kera. Mies meinasi silmänsä tiputtaa kun tuli kotiin syömään! Toisen hämmästyksen koki kun alettiin syömään: ahdoin lautasen täyteen kaikkea edellistä ja tomaatteja ja SÖIN! Sitten vielä päälle lätyt lisukkeiseen. Sitten päälle ruokalepo. Voihan vitalis että olin täynnä! Mutta teki hyvää kun sai syötyä, moneen viikkoon ei oo maistunu mikään lämmin eikä ainakaan mikään lihajuttu. Ei tänäänkään oo mikään huono olo, ehkä se on sitten kärsitty!

Heh, ja arvatkaas mitä: ei enää ummeta, ei... Taisi olla vatsarievulle shokkihoitoa =)

Aamusella tietysti minuutin verran mietin, että miksiköhän tuo paha olo yhtäkkiä noin loppuu. Päätin, että soitan huomenna neuvolaan saavat tsekata, että kaikki on varmuuden vuoksi ok. Sillä siitä pääsee mielenrauhaan takaisin.

Mua huvittaisi kauheasti mennä Tampereelle juhannukseksi, kun en ole koskaan ollut kaupungissa juhanina. Onko siellä mitään auki juhannusviikonloppuina: terasseja, ruokapaikkoja vai tyhjeneekö koko kaupunki väestä? No tietysti pitäisi miehen pää vielä saada käännytettyä, kotona ei huitsittais olla.

Jaahans, nyt täytyy mennä ulos että varpaat saavat oikeaakin rusketusta eivätkä vaan purkkisellaista !!

Mary 9+4[/color]

Vierailija
6/10 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä sulle laittaa toivotuksia, että kaikki olisi hyvin! Viikko sitten kanssa mulle tuli pientä vuotoa tai oikeammin vain paperiin pyyhittäessä, neuvolassa olivat sitä mieltä, että kohtu ja emätin ovat nyt niin kovin vereviä ja pienestäkin rasituksesta (esim. seksi) saattavat vuotaa. Toivon, että sinullakin olisi kyse sellaisesta!!

Mutta ota iisisti joka tapauksessa!

Mary

Vierailija
7/10 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helle " vaivaa" täälläkin, mutta en valita (tai ehkä vain pikkaisen), onneksi ollaan täällä peltojen keskellä, joten tuulen vire kyllä käy pihaan koko ajan, joten pakahduttavan kuuma ei ole. Päivä menikin kummilla pistäytyen ja sitten omalla pihalla ollen. Töiden jälkeen pitäisi vielä palata kummille takas, ajateltiin grillata ja tehdä bananaspit jälkkäriks (harjoiteltiin kummin kaa jo päivällä, jotta osataan nyt illalla tehdä miehille) =) Jospa se meidänkin isäntä jo kotiutuisi ruokaan mennessä (on siellä rehun teossa, tuolla naapurissa, eilen kotiuitu puol yks ja lähti heti herättyään takas), jos tuoksu virtaisi sinne asti (matkaa noin 25 km) =)

Muuten tämä sunnuntai on mennyt hyvin leppoisasti ja neitin uhmakin piti tänään lepopäivän, joten ei ole tarvinnut äitin ihan koko päivää huutaa/uhkailla/kirkua/kiristääjne.... Oma napaa epäilyttää taas tämä koko raskaana olo, kuinka jaksan? Olenko raskaana enää? Päästäänkö loppuun asti onnellisesti? Syntyykö terve lapsi? Voisiko se oikeasti olla poika? (sukupuoleen on meillä " ongelma" , tälle tilalle ei ole syntynyt poikia kuin 30 vuoden syklillä, jo 4 sukupolven ajan, joten koska ei ole vielä poika vuoden aika, niin tyttöä siis odotetaan (terve vaan kaikki tutut, jotka tästä varmasti tunnistivat minut ) =) Joka tapauksessa pää on täynnä kysymyksiä, joista suurimpana että onko mahassa elämää???!!! Ajattelin kyllä ottaa tosiaan yhteyttä neuvolaan maanantaina, jotta pääsisi huolesta eroon.

MAhan toiminta gallupissa kyseltiin kikka kolmosia; vesi, liikunta, kahvi, tupakka (tiedän että ei tähän tilanteeseen sovi, mutta JOS " hätä" tulee, ei kannata unohtaa), levolac (neuvolassa suosittelivat, voi käyttää koko raskauden ajan), kuitua (valiolla ainakin on mehu (muistaakseen gefilius), johon on lisätty kuitua, en tiedä mistä varsinaisesti oli apua, mutta kaikkea olen kokeillut ja " ongelma" on poistunut =)

Joo ei auta kuin poistua töihin, taisi jo anoppi pihaan tulla (ihanaa huomenna saa tehdä hommat taas miehen kanssa) !!!!!

Rentouttavaa sunnuntaita kaikille!!

-E-

Vierailija
8/10 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoista sunnuntaita!

Me olemme olleet miehen kanssa nyt kaksi päivää ulkosalla nauttimassa tästä auringosta. Kivasti saatiin väriä pintaan eilen, tosin aurinkorasvaa laitettiin molemmat reilusti. Äiti varoitteli että maksaläiskiä saattaa tulla helposti joten suojaus kannattaa muistaa. Kaikkea uutta sitä näköjään oppii ;)

Emma: Ihan täysin samat mietteet on täälläkin! Minäkin mietin tyyliin joka toinen sekunti että onkohan tuolla masussa enää elämää. Kun ei ole huono olo, ruokakin maistuu taas ja muutenkin olo on energinen. Ainoastaan kipeät rinnat muistuttavat tilan olemassaolosta. On tämä kyllä raastavaa aikaa! No, torstain ultran jälkeen ainakin täällä ollaan viisaampia.

Chicca: Toivottavasti kaikki on hyvin. Polskuttelevan vaavin kuitenkin olet nähnyt, joten elämää on ja kovasti. Älä syytä itseäsi jos olet tehnyt kovasti hommia, nyt vain muistat rauhottua ja rentoutua :)

Vatsan toiminnasta vielä, että hyvin on minulla masu toiminut. Itse asiassa tosi hyvin, koska olen pyrkinyt syömään terveellisesti ja paljon vihanneksia ja hedelmiä. Eli paremmin masu nyt voi kuin aiemmin, huomion kiinnittämiseen omasta hyvinvoinnista on tullut selkeää parannusta. Nolottaa tosin myöntää että oman itsensä takia ei aina niin jaksa vaivautua, mutta nyt vauvan eteen tekee mitä vain :)

Vierailija
9/10 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plääh, loppuis jo helle:( mä kun yleensä rakastan hellettä, niin nyt kun pahoinvointi on 24h niin tää kuumuus ei kyllä paranna asiaa. Onneks sentään pystyn vähän syömään; jäätelöä ja kylmiä hedelmiä, en juuri muuta. Muuten kaikki vaikuttaa hyvältä masussa. Pojat kyllä on jo ruvennut kiukkuu kun äiti ei jaksa ja pysty tekemään mitään. Olo on kuin märällä rätillä. Esikolla tää loppu vasta rv16 mut tokalla jo rv10, ehkä tän kertanen kanssa loppuu kohta.

chicca; voimia sulle, jos yhtään lohduttaaniin mulla molemmissa edellisissä raskauksissa vuoteli n 1vk ajan. Kyllä se tunne skaala silloin aikamoisen laaja.

Gallupeista: Jussi vietetään landella, sinne tulee mun veli perheineen ja paljon muuta porukka, oon jo nyt miettinyt juotava puolia. Aion ostaa alkoholitonta olutta ja punkkua. Ainoo ongelma on veljen avokki se kun ei juo niin se voi ihmetellä mun juopumattomuutta, en nimittäin ihan vielä haluis kertoa vauvasta.

Ummetusta ei oo mutta ei se vatsa ihan kunnolla silti toimi. Mulla on ummetuksees auttanut mustikka, vaikka toisilla sen vaikutus on päinvastainen.

-MM- ja baby rv7+4?

Vierailija
10/10 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkireissu heitetty ja huomenna pitäis aloittaa yövuorot. Juhannukseksi on sit jo vapaata. Olo on huomattavasti helpottunut (toivottavasti ei liikaa???) ei enää ole paha olo juuri ollenkaan. 22.6 on ensimmäinen neuvola jos sais vaikka neuvolalääkäri ajan mahdollisimman pian. Jos vaikka ultrais. (olen kuullut et täällä ultrataan kaikilla lääkärikäynneillä kun on sama lääkäri ultrassa sekä neuvolalääkärinä.) Olis tosiaan kiva tietää et kaikki on OK kun tuo olokin on niin " hyvä" .

Sinä joka kyselit UMMETUKSEN hoidosta: Itse en tykkää luumuista, joten söin viimeeksi puolikkaan pussillisen lakuja, niin kyllä helpotti.

Tsemppiä kaikille kyydistä pudonneille, ja tietenkin vielä täällä pyöriville.

MuumiMamma (veljen 1,5v tyttö keksi nimen) + rv. 8+2