Ex-mies aloitti kiusaamisen, kun sai kuulla uudesta suhteestani
Eromme oli hyvin vaikea. Olemme riidelleet aivan kaikesta paitsi lasten lähihuoltajuudesta. Se tuli ikäänkuin itsestäänselvyytenä, koska lasten isä kokee tarvitsevansa yli puolet kuukaudesta vapaata. Hän on maksanut elatusmaksuja vähän miten sattuu, koska kokee lastenvalvojalla tehdyn sopimuksen olevan epäreilu. Hänen epämääräisten työaikojen vuoksi olen omia töitäni ja menojani järjestellyt uudestaan. Jos menomme ovat olleet päällekkäin, olen järjestänyt asian. Mies teki selväksi ettei hän pysty omia työaikojaan sopimaan.
Olen tavannut uuden miehen ja suhteemme on kehittynyt mukavaan suuntaan (en mene tähän asiaan enempää). Mies tulee hyvin toimeen lasten kanssa ja hän on luvannut auttaa tarvittaessa. Olimme saaneet asiat järjestettyä sujuvasti, mutta nyt asian paljastuttua lasten isälle, hän on alkanut uhkailemaan ja mm soittanut päiväkotiin ettei lasta saa antaa kellekään vaan hän tulee hakemaan. Nyt yhtäkkiä miehen työajat ovatkin niin joustavia, jos hän kuulee, että uusi mieheni aikoo hakea lapsen. Lasten isä myös lähettelee herjaavia viestejä, jos on kuullut että olemme mieheni ja lasten kanssa yhdessä tehneet jotain. En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa, koska lasten isää ei koskaan kiinnostanut tehdä meidän kanssa mitään avioliittomme aikana. Nyt kun minulla on uusi mies, asia häiritsee häntä. Elatusmaksujen maksu meinaa unohtua nyt joiltain kuukausilta kokonaan, sillä lasten isän mielestä uusi mies on elatusvelvollinen. Emme siis asu yhdessä.
Tilanne on kuormittava ja tuntuu ettei tästä rauhanomaisilla keinoilla selviä. Pitäisikö olla yhteydessä ensin lastenvalvojaan vai miten asia etenee? Kertokaa kokeeneemmat kokemuksianne, miten tästä selviää?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tapahtui samoin. Tai olimme ok väleissä ekat kolme vuotta aina siihen saakka, kunnes mies kuuli uudesta miehestä.
Sen jälkeen käytiin oikeudessa yms yms yms. Eksä tuli linjoja pitkin urakalla.Sori, ei minulla ole neuvoja tähän tilanteeseen. Mies kai vain pitäisi pitää pimennossa.
Mitä te naiset nyt oikein ajattelette? Miehen pitää maksaa useita satoja euroja kuussa elareita ja silti joku toinen mies vie parhaat hetken lasten ja (ex-)vaimon kanssa. Onko ihme jos niin moni suuttuu.
Pitäisi saada lakimuutos, että jos (nainen) menee uuteen liittoon avioeron jälkeen niin uusi siippa tulisi elatusvelvolliseksi jollain tietyllä osuudella tai ainakin tuo laskennallinen määrä vähennettäisiin ex-miehen elareista.
Olen tuo, jolle vastaat.
Kun mies veti herneen nenään uudesta miehestä, olivat lapset vuoroviikkosysteemillä, eikä kukaan maksanut kenellekään elareita.
Oikeusjutut tapahtui muutama vuosi myöhemmin. Kuvasin vain sillä, kuinka hankalaksi eksä muuttui, kun ennen tietoa uudesta miehestä kaikki oli sovittavissa.
Vierailija kirjoitti:
Aika jännää suhtautumista palstalaisilta. Kuitenkin jos kyseessä onkin mies, joka esimerkiksi lennosta vaihtaa toiseen, niin haukut saa se jätetty puoliso. Eli miehet tehkööt mitä lystää, naisen vika aina ja kaikki ?
Miten niin vaihtaa lennosta toiseen? Aloittajahan hyvin selkeästi kertoi eronneensa lastensa isästä ja sen jälkeen jossain vaiheessa tavanneensa uuden miehen, jonka kanssa nykyään seurustelee. Mikä tuossa on muka väärää? Jokaisen eronneen kannattaa hyväksyä se, että entinen puoliso hyvin todennäköisesti löytää itselleen uuden kumppanin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tapahtui samoin. Tai olimme ok väleissä ekat kolme vuotta aina siihen saakka, kunnes mies kuuli uudesta miehestä.
Sen jälkeen käytiin oikeudessa yms yms yms. Eksä tuli linjoja pitkin urakalla.Sori, ei minulla ole neuvoja tähän tilanteeseen. Mies kai vain pitäisi pitää pimennossa.
Mitä te naiset nyt oikein ajattelette? Miehen pitää maksaa useita satoja euroja kuussa elareita ja silti joku toinen mies vie parhaat hetken lasten ja (ex-)vaimon kanssa. Onko ihme jos niin moni suuttuu.
Pitäisi saada lakimuutos, että jos (nainen) menee uuteen liittoon avioeron jälkeen niin uusi siippa tulisi elatusvelvolliseksi jollain tietyllä osuudella tai ainakin tuo laskennallinen määrä vähennettäisiin ex-miehen elareista.
Ei hel*etti, uskomatonta järjenjuoksua. Tietysti mies kustantaa oman jälkikasvunsa elämää, se ei kuulu ulkopuoliselle. Olen mies ja käsitykseni mukaan kaltaisesi ovat persoonallisuushäiriöisiä, joiden ei pitäisi antaa lisääntyä kenenkään kanssa.
Joo. Oikea valkoritari. Taas kerran.
Viestistäsi paistaa kilometrien päähän ettei sinulla ole lapsia, etkä ole käynyt läpi avioeroa, etkä joutunut maksamaan elareita jotka eksä humputtelee miten haluaa. Jos saisin erittelyn mihin raha on käytetty niin sitten se olisi hyväksyttävämpää. En halua elättää eksää ja tämän uutta miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hel*etti, uskomatonta järjenjuoksua. Tietysti mies kustantaa oman jälkikasvunsa elämää, se ei kuulu ulkopuoliselle. Olen mies ja käsitykseni mukaan kaltaisesi ovat persoonallisuushäiriöisiä, joiden ei pitäisi antaa lisääntyä kenenkään kanssa.
Viestistäsi paistaa kilometrien päähän ettei sinulla ole lapsia, etkä ole käynyt läpi avioeroa, etkä joutunut maksamaan elareita jotka eksä humputtelee miten haluaa. Jos saisin erittelyn mihin raha on käytetty niin sitten se olisi hyväksyttävämpää. En halua elättää eksää ja tämän uutta miestä.
Kuinka paljon sinä sitten niitä elatusmaksuja maksat? Ei kai normaalin suuruisilla elatusmaksuilla pahemmin humputella. Ja minä uskon eksäsi käyttävän todellisuudessa huomattavasti sinua enemmän rahaa yhteisen lapsenne elatukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon sinä sitten niitä elatusmaksuja maksat? Ei kai normaalin suuruisilla elatusmaksuilla pahemmin humputella. Ja minä uskon eksäsi käyttävän todellisuudessa huomattavasti sinua enemmän rahaa yhteisen lapsenne elatukseen.
Maksan sen mitä lastenvalvojalla määrättiin ja lisäksi olen maksanut sen päälle vielä lasten kuluja kun eksä on pyytänyt osallistumaan lasten hankintoihin vaikka olisin voinut niistä kieltäytyä. Lisäksi eksälle menee lapsilisät. Eksä käyttää joo bruttomääräisesti ehkä enemmän, mutta minä nettomääräisesti.