Sukkahousut tai niiden korvikkeet atoopikolle
Olen atoopikko ja sukkahousut on minusta inhottavat, muovisen tuntuiset ja kutittavat. Puuvillalegginsejä käytän arkena, ne on kuitenkin arkiset juhlaan. Onko muilla samaa ongelmaa ja kuinka olette ratkaisseet?
Kommentit (8)
Lidlissä myydään silloin tällöin sellaisia paksuja puuvillaisia sukkahousuja, ovat pehmeät iholla. Vai tarkoitatko jotain juhlasukkahousuja? Silloin ehkä kannattaa ostaa sellaiset jotain 60-80 denieriset sukkikset joissa ehkä olisi jokin lämpövuori, se on miellyttävämpi iholle. Niin ja sit paksuista ne thermo-sukkikset ja -leggarit, niissä on ihanan pehmeä sisäpinta. Mut ne vain on ulkopuolelta käsittämättömän huonolaatuisia, nyppääntyvät melkein katseesta
Onhan niitä puuvillaisiakin ja merinovillaa jotain 50-80 den . Tai joku shiny wool yms. Pakkasella thermosukkahousut
Minä käytän paljon villaisia sukkahousuja, ohuita sileitä. Muoviset thermo-legginsit eivät hengitä ja ärsyttävät ihoa lopulta.
Pula-aikana maalattiin iho vahvalla teellä. Kävisikö se? Jos ei löydy sukkahousuja.
Juhlasukkiksia käytetään kumminkin suhteessa aika vähän aikaa kerrallaan niin hyvällä rasvauksella niitä sietänee sen hetken.
Rasvaa jalat suihkun jälkeen aina ennen kuin ne ehtivät kuivua. Jollain kunnollisella perusvoiteella, joka sopii omalle ihotyypillesi (Lipolan, Ceralan, Apobase jne.). Ja osta laadukkaita sukkahousuja. Kyllä jalat kestävät satunnaista sukkahousujen käyttöä, kun nämä perusasiat ovat kunnossa.
Itse olen pitkän linjan atoopikko (Protopicia menee säännöllisesti), ja käytän kyllä sukkiksia, useinkin.
Puuvillaisia on aikuisten kokoa myös.
Rasvaa iho kunnolla ja Anna kuivua ennen kuin laitat sukkahousut. Missä ohuissa on eri merkkejä ja paksuuksia, niissäkin on eroja, pitää vaan kokeilla mitkä ovat päällä hyvän tuntuiset.