Miten saada suhde kestämään miehen kanssa, joka ei puhu?
Asiat on muuten kunnossa. Molemmat hoitaa osansa niin kotihommista kuin lastenhoidostakin, kumpikaan ei juo tai omaa muita paheita, jotka vaikuttaisi perheeseen.
Mies sanoo rakastavansa ja varmaan niin tekeekin. Olen yrittänyt jo pitkään sopeutua siihen, että mies ei keskustele, ei niin mistään. Jos otan esimerkiksi jonkin ongelman esille, saan vastaan hiljaisuuden tai "mmm" äänen. Sama myös muihin kuin ongelmiin, jos pitäisi puhua jostain muusta kuin esimerkiksi siitä, mitä syödään huomenna.
Nyt olen huomannut, että olen alkanut luovuttamaan. En enää kerro omia juttuja tai ajatuksia. En sano, jos haluaisin johonkin muutosta. Keskustellaan kyllä juurikin kotitöistä ja lapsista, ne tulee siis hoidettua.
Tajusin vasta tänään, että en enää itsekään puhu ja samalla aloin ajattelemaan, onko tämä ensi askel kohti eroa.
Miten sinä olet saanut suhteen kestämään miehen kanssa, joka ei puhu.
Kommentit (5)
Hyväksymällä se tosi asia että hänellä ei esim. tunteistaan ole tarve puhua samalla tavalla kuin minun.
En tiedä, minunkin mies on tuollainen ja sanoo ettei ole puhuttavaa. Minua se turhauttaa ja mietinkin eroa välillä.
kai sin ä nyt osaat itse päättää mitä syödään huomenna ettei kiireisen miehesi sitä tarvi alkaa väsyksissä arvailla, pitkät työpäivät, ja ajomatkat vievät veronsa
Eroa. Ei mies joka on tottunut olemaan hiljaa, opi enää keskustelemaan.
En itsekään puhu (alunperinkään). En tiedä, ei tämä mikään ideaali ole. :D