Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko työnantaja oikeassa?

Vierailija
15.12.2019 |

Olen äitiysvapaalla, vauvalla ikää 2 kk. Jään vanhempainvapaalle kohta ja sen jälkeen ajattelin palata töihin niin, että teen vain 2 pv/vko. Näin vauvaa ei tarvitsisi viedä hoitoon (isällä joustava työ, voi olla nuo päivät lapsen kanssa). Työnantajalle tämä sopii, mutta samalla hän muistutti, että en saisi soviteltua päivärahaa, koska olen itse halunnut lyhennetyn työajan. En kyllä keksi mitään syytä sille, miksi muka en soviteltua saisi vai voiko työnantaja kertoa työkkäriin, että töitä olisi ja siten pakottaa minut kokopäivätöihin? Pelkällä kotihoidontuella ja pienellä palkalla en pärjää.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai on oikeassa.

Vierailija
2/15 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja on oikeassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään päivärahaa saa, jos kerran kokopäivätyötä on tarjolla.

Vierailija
4/15 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, et tietenkään saa työttömyyskorvausta.

Vierailija
5/15 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tämä trolli?

Vierailija
6/15 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja ei vain voi, vaan sen on pakko kertoa työkkäriin, että töitä olisi. Kato kun muuten se ei saa palkata ketään muuta tekemään niitä, mitä sulta jää tekemättä.

Vierailija
7/15 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.kela.fi/joustava-hoitoraha

Voit tehdä töitä 30 tuntia viikossa tai vähemmän ja hoitaa lopun aikaa alle 3-vuotiasta lastasi, jolloin saat Kelasta joustavaa hoitorahaa.

Vierailija
8/15 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muka en saisi soviteltua päivärahaa? Olenhan saanut ennenkin, kun olen tehnyt osa-aikaista, miksi se nyt yhtäkkiä olisi muuttunut sellaiseksi, että työnantaja saa päättää, saanko sitä vai en?

ap

Vierailija
9/15 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä saisit päivärahaa? Et tietenkään saa.

Vierailija
10/15 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

”En kyllä keksi mitään syytä sille, miksi muka en soviteltua saisi”, kirjoitti ap. No minäpä kerron sinulle syyn: Et saa soviteltua päivärahaa, koska sinä et ole työtön edes osapäiväisesti, koska työnantaja pystyy tarjoamaan sinulle kokopäivätyötä. Eikä työnantajan tarvitse työkkäriin mitään ilmoittaa, vaan työkkäri pyytää työnantajalta selvityksen.

Vierailija
11/15 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat Kelan hoitorahaa joka todella surkea. Et muuta

Vierailija
12/15 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ihan vaa pikkusen kujalla...

Vierailija
13/15 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kieltäydyt kokoaikaisesta työstä itse.

Vierailija
14/15 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi muka en saisi soviteltua päivärahaa? Olenhan saanut ennenkin, kun olen tehnyt osa-aikaista, miksi se nyt yhtäkkiä olisi muuttunut sellaiseksi, että työnantaja saa päättää, saanko sitä vai en?

ap

Ei sitä työnantaja päätäkkään vaan te-keskus, kun te-keskus pyytää selvityksen työnantajalta ja työnantaja kertoo, että ap:lle on tarjolla kokopäivätyö.

Vierailija
15/15 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työantaja on oikeassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä