Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos teille läheinen lapsi, esim. Puolison lapsi tai siskon lapsi

Vierailija
15.12.2019 |

Viestittelee teille henk.koht asioitaan kuten kysyy kuukautisiin tai poikiin liittyviä asioita, vastaatteko hänelle normaalisti niinkuin vastaisitte omalle lapselle vai käskettekö vain jutella oman vanhemman kanssa asioista.

Miten toimitte jos lapsi sanoo ettei halua kysyä omalta vanhemmaltaan?
Kyse ei kuitenkaan ole mistään vakavasta vaan ihan normaaleista asioista..

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni lapsi on myös oma lapseni.

Vierailija
2/37 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisin tietysti, jos kerran on kysyttävää eikä halua tai kehtaa kysyä omalta vanhemmalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisin kuten omalle lapselleni. 

Vierailija
4/37 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käskisin mennä juttelemaan kouluterkkarin kanssa.

Vierailija
5/37 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisin. Omia lapsia ei ole.

Vierailija
6/37 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti vastaisin. Tuskinpa esim. veljeni osaa niin hyvin kertoa kuukautisista ynnä muista naisten jutuista kuin minä naisena. Ja ymmärtäisin oikein hyvin, miksi tyttö lähestyisi minua eikä isäänsä tuollaisella asialla. 

Vierailija
7/37 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis tilanne että miehen lapsi kysyi minulta tällaista asiaa ja vastasin hänelle ihan normaalisti nyt äiti oli tsekannut puhelimen (mitä en ymmärrä) ja syyllisti minua siitä että olin jutellut lapsen kanssa asiasta, minun olisi pitänyt vain vastata lapselle että juttele oman äitisi kanssa asiasta.

Lapsi toivoi erikseen vielä että minä en kertoisi asiasta kenellekkään ja lupasin että en sano. Nyt minä olen kuulemma tehnyt väärin ja kun tein lapselle selväksi että minä en ole asiaa paljastanut niin siitä vasta helv. Repesi kun lapsi sai tietää äitinsä lukeneen viestit.

Ap

Vierailija
8/37 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai, en ymmärrä miksi lapset eivät saisi kysyä asioita muuta kuin omilta vanhemmiltaan. t. N36 lapseton sinkku

Vierailija
9/37 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaisin tietysti. monesti nuoren on helpompi puhua joistakin asioista jonkun muun aikuisen kuin oman vanhemman kanssa.

10/37 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti vastaisin. Olisin iloinen, että lapsi luottaa minuun ja uskaltaa kertoa asioistaan. Kaikissa perheissä ei ole luonnollista puhua kuukautisista tai pojista.

Vierailija
11/37 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä siis tilanne että miehen lapsi kysyi minulta tällaista asiaa ja vastasin hänelle ihan normaalisti nyt äiti oli tsekannut puhelimen (mitä en ymmärrä) ja syyllisti minua siitä että olin jutellut lapsen kanssa asiasta, minun olisi pitänyt vain vastata lapselle että juttele oman äitisi kanssa asiasta.

Lapsi toivoi erikseen vielä että minä en kertoisi asiasta kenellekkään ja lupasin että en sano. Nyt minä olen kuulemma tehnyt väärin ja kun tein lapselle selväksi että minä en ole asiaa paljastanut niin siitä vasta helv. Repesi kun lapsi sai tietää äitinsä lukeneen viestit.

Ap

Sinä teit ihan oikein, lapsen äiti teki väärin.

Vierailija
12/37 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja näitä Porvoon uusperheitä. Kaikki normaalit aikuiset ymmärtävät, että lapsi voi kysyä asioita muiltakin kuin äidiltään. Eivätkä pidä sitä mitenkään outona. 

Vierailija
13/37 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos vielä kyselee herkkiä asioita, pyydä joko soittamaan tai käske deletoida viestit. Ja ilman muuta keskustelet ja vastaat lapsen kysymyksiin, koska hän pitää sinua luottoaikuisena.

Vierailija
14/37 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen äiti sitten varmaan käskee opettajiakin vastaamaan lapsen kysymyksiin, että kysy äidiltäsi. 

Vierailija
15/37 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tässä oleteta, että se ei ole se oma lapsi.

Vierailija
16/37 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillakin se kuuluisa maalaisjärki on lähtenyt..

Vierailija
17/37 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä olettaa että kaikki elävät uusperheissä.

Vierailija
18/37 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä tyyppiseen kysymykseen vastasit ja mitä vastasit?

Lapsen biovanhemmatkin saattavat olla keskenään eri mieltä siitä, milloin teinin on ok seurustella ja yökyläillä vastakakisen sukupuolen luona.

Vierailija
19/37 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos vielä kyselee herkkiä asioita, pyydä joko soittamaan tai käske deletoida viestit. Ja ilman muuta keskustelet ja vastaat lapsen kysymyksiin, koska hän pitää sinua luottoaikuisena.

Tuokaan ei ole mitään tervettä toimintaa.

Vierailija
20/37 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kysyi esim. ehkäisypillereiden hankinnasta, niin ap ei voi tietää suvussa olevista perinnöllisistä sairauksista, joiden perusteella hormoniehkäisyä ei suositella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan