Lihaskipu salitreenin jälkeen
Muutaman kerran olen nyt käynyt salilla ja joo, lihaskipua on. Tasaantuuko kivut ajan mittaan vai onko tätä odotettavissa aina?
Kommentit (15)
nauti siitä, se on osoitus että olet kerrankin tehnyt jotian kunnolla.
kun tarpeeksi kauan jumppaa niin ei saa helpolla lihaksia kipeeksi
Tasaantuu ajanpäälle. Jalkakyykky on kaikkein kivuliain treeni ensi kerran jälkeen. Aikanaan itsekin tuskin pystyin kävellä seuraavana päivänä eka kyykky treenin jälkeen.
Mies51v
Kun treeneihin tottuu, kipuja ei enää tule.
Treenit voi myös aloittaa niin kevyesti ettei mitään ihmeempiä kipuja tule. Pitää vain nostaa treenin tasoa sitten pikku hiljaa, eikä jäädä samoilla tehoilla treenaamaan. Varsinkin jos on tyyppiä, jolle treenaaminen on pakkopullaa, ei ole mitään mieltä tuhota treenihaluja alussa rääkkäämällä itseään. Itsensä kunnossa pitäminen kun on kuitenkin asia, jota olisi hyvä harrastaa koko loppuelämä.
Kiitoksia vastanneille!
Jalkatreenin just tein eilen ja kipuja alkoi tuntua jo eilen (yleensä lihaskuntotreenin jälkeen kivut tulleet myöhemmin) ja tänään on kyllä melko kipeää.
Treenaaminen ei varsinaisesti ole pakkopullaa, mutta en toki näin kovia kipuja halua säännöllisesti tuntea.
T:ap
Domsithan ne, ihan tavallista.
Kannattaa kuitenkin liikkua kevyesti, kävellä tms, että hapot lähtevät paremmin lihaksista liikkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa domsit?
delayed onset muscle soreness
Miksi ei saisi tulla lihakset kipeiksi? Silloin ainakin tietää tehneensä jotain hyvää itselleen. Ajan kanssa kivut kuitenkin tasaantuu. Jos ei yhtään tule lihakset kipeiksi salitreenistä niin itse ainakin olen pettynyt.
Mikäli et halua lihaksia kipeiksi, treenaa kevyesti. Varsinaista hyötyä siitä ei kyllä ole, jollei treenin jälkeen tunnu missään.
Vierailija kirjoitti:
Mikäli et halua lihaksia kipeiksi, treenaa kevyesti. Varsinaista hyötyä siitä ei kyllä ole, jollei treenin jälkeen tunnu missään.
Höpön löpön, riittää, että treenin aikana tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuntuu treenin aikana, tuntuu varmasti sen jälkeenkin.
Kova treeni aiheuttaa kudosvauriota, missä menee aikansa ennen kuin paranee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuntuu treenin aikana, tuntuu varmasti sen jälkeenkin.
Ei välttämättä, kun treeniharrastus jatkuu pidempään. Mulla ainakin alkuun tuli lihakset kipeäksi vaikka miten kevyestä jumpasta, nykyään saa vetää paljon kovempaa ja oman jaksamisen rajoilla eikä silti tunnu seuraavana päivänä juuri missään. Yksilöllistä toki taitaa olla tämäkin.
Lihaskivussa ei ole mitään ongelmaa. Jos tulet yleiskipeäksi -> väsymystä, pääkipua, huonoa ja nuhjaista oloa, treenaat sen hetkiselle kehollesi liian kovaa.
Tasaantuu