Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskasta Joulua: huh huh kyllä taas näki millaisia juntteja...

Vierailija
15.12.2019 |

Kyllä taas näki millaisia juntteja suomalaiset on vaikka pääkaupungissa asti kävin kattomassa. Koko ajan hirveä pälätys, huuto, räkätys ja kaljaa kaljaa vaan kitaan mistään muusta ei puhuta!

Luulin meneväni nauttimaan joulukonsertista jossa "joulumieli ihmisten" mutta toisin kävi...

T. Turkulainen

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olikin Raskasta joulua, mene ensi kerran eläkeläisten sekaan seurakuntatalolle joululauluja kuuntelemaan.

Vierailija
2/24 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkujouluaika, miksipä tuopa meininkiä luulet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskasta joulua ylipäätään on junttiuden huipentuma.

Vierailija
4/24 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se ihan ilman syytä ole nimenomaan raskasta joulua...  raskaassa seurassa.

Vierailija
5/24 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allekirjoitan tuon! Suurin osa suomilaisista ei omaa edes peruskäytös tapoja, aina pitäisi olla känni päällä, mitään ei kunnioiteta

Vierailija
6/24 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkujouluaika, miksipä tuopa meininkiä luulet?

Pikkujouluaika on loka- marraskuussa, nyt on isojouluaika.

Eri

Vierailija
7/24 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellähän on ihan mahtava tunnelma, mustiin pukeutuneet hurjan näköiset tyypit laulaa tippa linssissä yhteen ääneen  jeesuksen syntymästä ja välillä hörppii kaljaa :D

Kerran kävin äitini kanssa  kirkossa laulamassa parhaimpia joululauluja ja oli kiusallista kun totiset mummot ynisi hennolla äänellä hasvot haudanvakavina, tunnelma oli niin harras että minua alkoi naurattaa ja sitten kun vielä se puupenkki päästi asentoa vaihtaessa sellasisen pieruäänen... äiti töni minua että ole nyt kunnolla ja jouduin juoksemaan  vauvamahani kanssa  ulos hihittelemään. 

Vierailija
8/24 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

_Jouluna_ (mm. muinaisuomessa) on ollut tapana juoda ja syödä runsain mitoin. Johtaahan se juurensa keskitalvenjuhlaan (Yuleen, josta sana joulukin on kotoisin).

Nyky"joulusta"/christmasista en itse tiedä, kun en vietä sitä.

Ja raskaamman musiikin keikoilla usea kävijä ottaa alkoholipitoista kostuketta, silti asiallisesti käyttäytyen. 🙂

Vierailija
9/24 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakana kirjoitti:

_Jouluna_ (mm. muinaisuomessa) on ollut tapana juoda ja syödä runsain mitoin. Johtaahan se juurensa keskitalvenjuhlaan (Yuleen, josta sana joulukin on kotoisin).

Ja raskaamman musiikin keikoilla usea kävijä ottaa alkoholipitoista kostuketta, silti asiallisesti käyttäytyen. 🙂

Yleensäkin raskaamman musiikin kuuntelijat osaavat käyttäytyä hyvin, verrattuna vaikka johonkin hiphoppareihin ja poppareihin.

Vierailija
10/24 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hartaita biisejähän ne siellä laulaa, ja kukaan esiintyjistä ei kehottanut ketään juomaan tai kännäämään. Esiintyjillä oikeaa joulutunnelmaa. Kyllä muakin ihmetyttää tuo aikuisten ihmisten kaljankittaus konsertissa, ja kaikki hirveitä ka ljamahoja ja siiderival aita, jutut kuin 15-vuotiailla. Y ö k. Ehkä istuin elämänko ululaisten alueella.

-Itsekin eilen katsomassa ollut

Vierailija
11/24 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolompi lienee joku noista raskasta.. iskelmää tjsp nauhoituksista jossa puoli kappaletta kuuluu kun ilmeisesti kuvaajan vieressä seisovat käy läpi keskenään jotain tällaista wt-draamaa jota noilla festarivierailla tuppaa olemaan. 

Vierailija
12/24 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ömm, kuten jo yllämainittu, mitä sitten odotit tuolta tilaisuudelta :D :D Siellä pahimmat lilamustat kouvolatukka yh:t pääsee olemaan rokkimammoja ja näyttämään sarvimerkkejä jeesusbiiseille :D :D Ei se mikään Mensan kokous ole :DDDDDD

Vierailija
13/24 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakana kirjoitti:

Yleensäkin raskaamman musiikin kuuntelijat osaavat käyttäytyä hyvin, verrattuna vaikka johonkin hiphoppareihin ja poppareihin.

luultavasti raskasta joulua-konsertteihin eksynyt myös Cheek ja Juha tapio-faneja.

Vierailija
14/24 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yököttää kirjoitti:

Allekirjoitan tuon! Suurin osa suomilaisista ei omaa edes peruskäytös tapoja, aina pitäisi olla känni päällä, mitään ei kunnioiteta

Se alkaa yhdyssanoista ja virkkeen päättävästä pisteestä.

Vierailija
15/24 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hartaita biisejähän ne siellä laulaa, ja kukaan esiintyjistä ei kehottanut ketään juomaan tai kännäämään. Esiintyjillä oikeaa joulutunnelmaa. Kyllä muakin ihmetyttää tuo aikuisten ihmisten kaljankittaus konsertissa, ja kaikki hirveitä ka ljamahoja ja siiderival aita, jutut kuin 15-vuotiailla. Y ö k. Ehkä istuin elämänko ululaisten alueella.

-Itsekin eilen katsomassa ollut

Oli joskus nuorempana yksi kaveri jolla oli kaikki harrastukset valittu ilmeisesti sillä silmällä että pääsee vetämään kaljaa ainakin sitten jälkeenpäin. Lopulta ne urheilullisemmat tippui pois ja jäljelle jäi esim. kaljaa ja biljardia, kaljaa lätkämatsissa, kaljaa ja sitä kaljaa ja tätä ja välipäivinä sitten pelkkää kaljaa. 

Ei oikein sopinut omaan kiinnostukseen joten kaveri jäi pikkuhiljaa eikä siitä ole nyt vuosiin kuulunut. 

Vierailija
16/24 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin myös, mutta katsomossa. Oli ihan mukava tunnelma, perheitäkin oli katsomossa. Kaljankittaajat näytti olevan siinä permannolla ja osa oli varmaan jonkun muun maksamana.

Vierailija
17/24 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muuten kukaan huomannut, että kaikissa uskonnollisesti latautuneissa joulukorteissa toivotetaan aina r a u h a l l i s t a joulua. Maallisissa joulukorteissa toivotaan iloista, onnellista, riehakasta ja ties mitä joulua, mutta uskonnollisesti latautuneissa joulutervehdyksissä se on aina "rauhaisa".

Onko tällä jotain tekemistä sen kanssa, että pakanallinen joulu oli hillittömien syöminkien ja juominkien juhla? Siinä tuppautuu toki unohtumaan seimet ja tietäjät.

Vierailija
18/24 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei iskenyt minuunkaan vaikka suuri raskaan musiikin ystävä olenkin. En kyllä pidä muutenkaan ankeista suomalaisista joululauluista.

Viime joulun aikaan kävin yhden kerran kuuntelemassa eikä todellakaan ollut kaiken sen hypetyksen arvoinen.

Vierailija
19/24 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin myös, mutta katsomossa. Oli ihan mukava tunnelma, perheitäkin oli katsomossa. Kaljankittaajat näytti olevan siinä permannolla ja osa oli varmaan jonkun muun maksamana.

Itse olin kanssa katsomossa, ja ikävä kyllä ei yhtään perhettä. Kaljankittaajaporukkaa takana ja ympärillä.

Ja kuten joku sanoi, suurimmassa osasta biisejä puhutaan "jouluRAUHASTA" ja "mielenRAUHASTA". Ei ihan mene yks yhteen näiden kanssa.

Vierailija
20/24 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas luulin (joo oma vika) että Jarkko Ahola on osa tuota porukkaa. Muistin vain että oli laulanut niitä joululauluja. Yllätys oli suuri kun Jarkko ei ollutkaan siellä, ja Tarjakin oli perunut sairastumisen takia. Lyhyttukkaisen tyypin Sydämeeni joulun teen oli aivan lättänä ja sovitus täysi paska. Pienoinen pettymys mutta oma vika :D

Floorin biisit olivat kaikki mahtavia. Upea laulaja. Ja myös Markon Varpunen jouluaamuna.