Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun nännit on ihan sileät eivät siis erotu rinnasta

Vierailija
17.06.2006 |

En ole raskaana, mutta yritys on päällä.

Pelkään, etten pysty imettämään sileiden nännieni kanssa. Kun kiihotun tai on kylmä, nännini kyllä menevät " suppuun" , mutta ovat silloinkin tosi pienet.

Tuntuu tosi oudolta, että niillä pystyisi imettämään. Esim. siskollani on paljon isommat ja " irtoinaisemmat" nännit ja hänellä on kaksi lasta.

Onko kokemuksia?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen, että näistä asioista puhuttiin synnytysvalmennuksen ja loppuraskauden neuvoloiden yhteydessä...Sellaiset " sileät" nännit harvoin tuottavat ongelmaa, mutta jos nänni on sisäänpäinkääntynyt sitä (saattaa joutua) kai jotenkin auttaa ulos jotta imetys onnistuu. Itselläni oli ennen lapsen saantia samalla tavalla sellaiset sileät nännit jotka eivät juuri reagoineet ärsykkeisiin, mutta nimenomaan imetys sai ne muuttumaan. Nyt ne ovat sellaiset erittäin helposti " nöpöttävät" ; kaikki kosketus, vähäkään kylmä ym. saavat nännit " suuntautumaan ulospäin" ja usein muutenkin ne ovat ns. " asennossa" =)

...Mainittakoon myös, että lapsensaannista ja imetyksestä on nyt yli viisi vuotta, joten pysyviksi ovat jääneet nämä rintamuutokset. Itse olen aika tyytyväinen, sillä rintakin näyttää kokonaisuudessaan kauniimmalta kun nännipiha ja nänni ovat sellaiset nöpöttävät eivätkä laajat ja sileät.

Vierailija
2/12 |
17.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nänni -siis se nypykkä, jonka lapsi ottaa suuhunsa, on paitsi ulospäin suuntautuneempi myös isompi. Eli älä siis huolehdi, kyllä se imetys onnistuu. Rintasi ja nännisi tosin voivat sen jälkeen olla erilaiset kuin mihin olet tottunut; välttämättä ei kuitenkaan ollenkaan " pahemmat" .

Ja ps. rinnat EIVÄT todellakaan välttämättä riipahda imetyksen myötä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakin on sileät nännit ja olen 7kk imettänyt ja imetän edelleen. Imetysotteessa vauva imaisee reilusti rintaa suuhunsa, eikä lupsuta pelkkää nänniä.

Vierailija
4/12 |
17.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsesi tosiaan ottaa pelkän nännin (" sen nypykän" ) suuhunsa.. mahtaa tehdä kipeää. =)

Vierailija
5/12 |
17.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskolla myös, joten osasin varautua hankaluuksiin.

Aluksi vauva ei saanut pienellä suullaan millään otetta ja imetinkin rintakumin kanssa ensimmäiset 1,5kk. Joka päivä yritin myös ilman ja vihdoin yhtenä päivänä se onnistui. Vauva on nyt melkein vuoden ja imetän vieläkin - olen tosi onnellinen kun se lopulta alkoi sujumaan. Ilman rintakumia ei olisi ollut mitään mahdollisuuksia. Nännit ovat muuten imetyksen seurauksena tulleet nyt esille (!) Outoa kun on nännit :)

Sellainen juttu vielä, että aluksi mulla oli pari viikkoa nännit ihan rikki ja tosi kipeät, mutta sekin meni lopulta onneksi ohi.

Kyllä sinäkin onnistut, jos kerran minäkin näillä tisseillä.. :)

Vierailija
6/12 |
17.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ä, että se itse nänni-nypykkä, se osa josta se maito tulee (erotuksena nänniphaan) on minulla nykyään isompi ja nöpöttävä, vaikka aiemmin oli tosi pieni ja nännipihaan sulautunut. Nöyrä anteeksipyyntö jos annoin imettämisen anatomiasta väärän kuvan...

terv: 2/3

Vierailija
7/12 |
17.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintakumia auttaa joillakin, mutta se vaatii sen että nänni edes vähän on koholla.

Minä en valitettavasti voinut imettää koska minulla on kanssa " sileät rinnat" . Nänni ei " nöpöttönyt" kunnolla vaikka sitä nipistämällä " ärsyttikin" ... rintakumillakaan ei siis onnistunut. No mä kumminkin lypsin vauvoille maitoa. :)

Vierailija
8/12 |
17.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanottuna epäilin olevani " epämuodostunut" . en ole ikinä nähnyt kenelläkään näin sileitä nännejä. (eikä nöpöttänyt ärsyttämällä :) Ja rintakumi siis toimi, mutta kyllä se vähän vaivannäköä vaati itseltäkin. T. 6 :)

Vierailija
9/12 |
17.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

een tosi rikki ja kipeät jonkin aikaa, mutta eiköhän melkein kaikilla ole. Jokin lampaanrasvavoide (?) auttoi tosi hyvin. Mutta nyt lakkaan jakelemasta vanhentuneita neuvojani...Tsemppiä kuitenkin, eiköhän se imetys ihan hyvin lutviinnu!

Terv: 2/3/7

Vierailija
10/12 |
17.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinoilussani oli kuitenkin pointti: " nännittömyys" ei todellakaan välttämättä este imettämiselle, sillä kyllähän vauva avaa suunsa tosi ammolleen ja nappaa ahnaaseen kitaansa aika paljon muutakin kuin pelkän nänninpään. Jos asia olisi eri, niinkuin kolmosen viesti antoi ymmärtää, sileänännisen olisi varmasti tosi vaikea imettää.

Vierailija
11/12 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kitalakeen, mutta kyllä se sitten siitä. : ) Usko siis itseesi, äläkä ota asiasta ongelmaa.

Vierailija
12/12 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta, ja nännit ovat jääneet ulkoneviksi pysyvästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme