Koetko yhtään edes syyllisyyttä kun itse lähdet kalliille matkalle ja samalla vähävaraisten lapset jäävät ilman hartaasti toivomaansa iPhonea?
Laitat oman hyvinvointisi itsekkäästi etusijalle
Kommentit (35)
Onko sinulla muistiongelma, kun postaat saman viestin monta kertaa?
no kannaittaisiko näitten lasten vanhempien mennä sitten töihin, säästää ja sijoittaa. Näin ehkä 10 vuoden päästä olisi vara. Jos olisi aloittanut noin toimimaan jo 10 vuotta sitten niin olisi jo nyt.
No en todellakaan. Lasten vanhempien ongelma, ei minun.
Ei ne tule siinä vaiheessa mieleen kun innoissaan varaa ja odottaa matkaa ja lomaa.
Olemme keskituloinen perhe, eikä meillä ole varaa ostaa edes omille lapsillemme tuollaisia puhelimia. Harva on niin hyvätuloinen, että voi jakaa suuria summia sinne tänne.
Kyllä, itken silmät päästäni. Huomenna kuitenkin lennän pois. Ensi vuonna tavataan. Ah Aasia.
Olen säästänyt ensi kesän matkaa varten neljän vuoden ajan.
En. Minun tienaamat rahat, minä päätän käytöstä.
iPhonen saa operaattorilta korottomalla maksuajalla, alkaen parikymppiä kuukaudessa, jos ei perheellä ole siihen varaa, niin jättäköön ennemmin yhden kaljalaatikon ostamatta, kuin kerjäämällä sitä jo muutenkin paljon veroja maksavilta.
Lapua-Kuortane-Lapua -reissun hinnalla saa melkoisen iPhonen 😃
Taas kerran ihmettelen, mihin "vähävaraiset" ovat rahansa käyttäneet!
Lapset saa lapsilisää, voisiko niistä säästää ja ostaa lapsille kännykän? Ai mutta ei tietenkään kun mamma tarvitsee uuden tatuoinnin.
Sukulaisperhe on lapsiperhe, jolla rahat tiukassa. Mutta heillä on kolme lasta, joten jos ostaisin heille kivat puhelimet, se maksaisi 1200-1500. Oma matkabudjettini on kohteesta riippuen 500-800e, joten ei ole ihan samassa linjassa. En ole kovapalkkainen.
Minulla ei ole sen enempää matkoja kuin kallista puhelintakaan. Toivottavasti nyt joku tuntee syyllisyyttä tästä.
Vierailija kirjoitti:
Taas kerran ihmettelen, mihin "vähävaraiset" ovat rahansa käyttäneet!
Rööki ja kalja on kallista, ei jää rahaa elämiseen
Tämän syyllistämisen takia käynkin matkoilla vain hiihto- ja pääsiäislomalla, kesäisin ja syyslomalla. Jouluna käyn kirkossa ja nautin ilta-alesta aattona ostamiani herkkuja.
Ikinä ei ole ollut tarvetta yli 250€ maksavaan puhelimeen. Mihin ne köyhät sitä kallista puhelinta tarvitsevat?
Suoraan sanottuna pidän iPhonen ostajia hieman vähä-älyisinä. Ei sitä ostosta pysty järkiargumenteilla perustelemaan.
Ei ole minun tehtäväni ostaa muiden pennuille yhtään mitään.
Tässä maassa ei ole tasa-arvoa, toisilla on kalliit puhelimet ja toisilla ei ole niihin ikinä varaa