Mitä toivoisit lahjaksi, äiti?
Haluaisin muistaa jotenkin materiaalisesti. Äiti sanoi, että kunhan yhdessä ollaan hän on onnellinen. Äiti on 60- moderni nainen, ei ’mummon’ oloinen. Äiti on myös leski. Budjetti 200 €.
Enkä väheksy tässä ketään, ainoastaan vinkkejä kaipaan. :)
Kommentit (24)
Hajuveden, nahkahanskat tai villasukat.
Kirjakaupan lahjakortti, hyvää suklaata, jalkahoito, laadukas kaulahuivi talveksi. Mutta kaikkein eniten toivoisin kiireetöntä aikaa lasteni kanssa.
Joku tyylikäs korusarja esim korvakorut ja kaulakoru.
Lähdette yhdessä teatteriin ja syömään.
Jos äitisi ei ole kovin kiireinen esim. töidensä vuoksi, hän voisi toivoa kanssasi yhteistä kylpylävuorokautta.
Muutenkin kuusikymppisenä sitä toivoo asioita, jotka eivät jää nurkkiin pyörimään. Eli ei tavaraa.
Jos äidilläsi on mies tai miesystävä, voisi myös lahjakortti johonkin ravintolaan olla hyvä lahja.
Aika iso budjetti sulla! Ei meillä aikuisia lahjota noin isoilla rahoilla (eikä kyllä muuten lapsiakaan.).
Mä olen äiti 60-v, enkä yhtään välittäisi hierontalahjakortista.
Mutta esim. illallinen jossain ravintolassa, teatteri-ilta tai vaikkapa Tallinnan reissu yhdessä tyttäreni kanssa olisi kiva.
Minulle parasta on viettää aikaa lasteni kanssa. Lähden mielelläni heidän kanssaan ulos syömään. Tähän asti olen maksanut itse, mutta en pistä pahakseni, jos saan ruokailun lahjaksi. Vielä jos lapsi on kuskina ja saan ruuan kanssa lasin, pari kuohuviiniä, niin olen onnessani.
Onpa kurjaa kun joku kyttää toisen ehdotuksia.
Vierailija kirjoitti:
Lyttää
Mä ilahtuisin valtavasti saadessani lapseltani lahjaksi kutsun illalliselle ja teatteriin ❤
Kiitos SUURESTI kaikille vastauksista!
Ajattelin maksaa äidille parturin ja kasvohoidon sisältäen meikkauksen ja hiustenlaiton. Sen jälkeen ajattelin, että mennään yhdessä ulos syömään ja muutamalle.
Rahaa olen säästänyt aina vähän vaikka en niin suuresti tienaakkaan. Koen, että hän kyllä ansaitsee ja haluan osoittaa kiitollisuutta ja rakkautta.
Osta rakas lapsi itsellesi jotain, en minä tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyttää
Kaikki eivät pidä samoista asioista ja siksi täällä saa antaa peukkuja alas tai ylös.
Jo ehdotetuista valitsen kylpyläkäynnin ihan kotikaupungissa, tankki täyteen ja nahkahansikkaat karvavuorellla, koko 6.5. Jos rahaa jää, niin tummaa rommia pullo. 🤣
Äiti 60 v.
Että aikuinen poikani saisi elämänsä yhä paremmin hallintaansa. Hyvään suuntaan onneksi on menossa repaleisten, ahdistavien vuosien jälkeen. Jokaisesta pienestäkin onnistumisesta olen alkanut häntä kehua ja kannustaa. Se on toiminut varsin hyvin.
Muuta en tarvitse, halua tai toivo.
N 22 kysyy neuvoa kirjoitti:
Kiitos SUURESTI kaikille vastauksista!
Ajattelin maksaa äidille parturin ja kasvohoidon sisältäen meikkauksen ja hiustenlaiton. Sen jälkeen ajattelin, että mennään yhdessä ulos syömään ja muutamalle.
Rahaa olen säästänyt aina vähän vaikka en niin suuresti tienaakkaan. Koen, että hän kyllä ansaitsee ja haluan osoittaa kiitollisuutta ja rakkautta.
Tuo kuulostaa ihanalta. Kaunistautumista ja yhteistä tekemistä.
Näin äidin roolissa kysyisin, että pahastuisitko, jos antaisin vähän avokätisemmän joulunjälkeisen lajan noin ison lahjan antaneelle lapselle? Kun itsellä varallisuutta on ihan mukavasti ja haluaisi auttaa lapsiaan (ja ajatella perintösuunnittelua).
Oma tyttäreni kävi tänään siivoamassa keittiön kaapit. Ihana yllätys!
En pahastuisi, mutta kuitenkin äiti antanut minulle niin paljon.. hävettäisi/nöyrtyisin. Äitin pitäisi käyttää itseensä nyt. Siivoaisin hänelle koko talon ilman ajatusta ’vastapalveluksesta.’
Lahjakortti jalkahoitajalle taikka parturi-kampaamoon (tai molemmat)