Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos sinun pitäisi keksiä itsellesi uusi sukunimi, minkä tai millaisen nimen ottaisit?

Vierailija
13.12.2019 |

Turunen (isoäidin tyttönimi), Usvalaakso (keksitty, kaunis luontonimi).

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cockcourt

Vierailija
2/72 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mörttönen-Römppilä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttönimeni, miehen nimi on ruma, mutta menin ja otin kun tapana oli.

Vierailija
4/72 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumilaakso

Vierailija
5/72 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin suvusta löytyy yksi kiva, leikkisä sukunimi. En halua kertoa tarkemmin.

Jos pitäisi olla joku ihan uusi, niin yrittäisin keksiä suht lyhyen luontonimen. Plussaa olisi, jos se liittyisi esim. suvun vanhaan maatilaan. Tykkään nykyisestä sukunimestäni, joten en ole aikeissa vaihtaa.  

Vierailija
6/72 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveinen? Haavoittuvainen? Unelmainen? 

Ihanin kuulemani sukunimi ikinä on ollut Vahvaselkä. Voi kun olisinkin Vahvaselkä, ja ihan oikeastikin vahvaselkä. Vaan en ole.

Vierailija
7/72 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

von Vittuvaari

Vierailija
8/72 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lempparini on Maahinen, mutta valitettavasti käytössä. Mystinen ja samalla kaunis sukunimi! Kateeksi käy!

Vierailija
9/72 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

von Vittuvaari

Tää on loistava, 5/5!

Vierailija
10/72 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä noilla perus suomi nimillä keulii, vaikka olis Metsänvuori, ja Utulaakso niin ei yhtäään sen parempi..

Ulkomaalaisia ette saa, jos ette ole sukua. Niitä ei niin vaan keksimällä oteta

Vierailija
11/72 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluan vaihtaa sukunimeni, mutta en ole keksinyt uutta. Nykyinen sukunimeni on todella harvinainen, 9 ihmistä Suomessa. En vain enää halua kokea olevani osa tätä sukua, joten siksi haluan uuden sukunimen. En vain keksi hyvää.

Vierailija
12/72 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyet luontonimet ovat suosikkejani, mutta en varmaan keksisi yhtään sellaista, joka ei ole käytössä jo.

Jos sukunimeä vaihtaisin, ottaisin varmaan mieluummin isomummollani olleen superharvinaisen nimen kuin keksisin kokonaan uuden.

Vierailija
13/72 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on noin tusinan nimen lista, mutta en kerro niitä tässä, muutenhan joku toinen nappaisi ne. Ne ovat siis sellaisia nimiä, joita ei vielä ole kenelläkään. Useimmissa on jokin vitsi tai sitten ne ovat luontoon ja eläimiin liittyviä, kuten esimerkiksi Koski-Kara.

Vierailija
14/72 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse haluan vaihtaa sukunimeni, mutta en ole keksinyt uutta. Nykyinen sukunimeni on todella harvinainen, 9 ihmistä Suomessa. En vain enää halua kokea olevani osa tätä sukua, joten siksi haluan uuden sukunimen. En vain keksi hyvää.

Harvinaisuudella rehentely myös ihan tyhmää, mitä välii jos vaikka nimi on Kitynen ja niitä vaaik olis vaik 10, Jotenki parempi vai kun Nieminen/ Virtanen?

Vierailija
15/72 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyistä sukunimeäni on noin sadalla, isoäidin tyttönimeä olisi noin viidelläkymmenellä. En kuitenkaan sitä kerro.

Vierailija
16/72 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munahaukka

Vierailija
17/72 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on noin tusinan nimen lista, mutta en kerro niitä tässä, muutenhan joku toinen nappaisi ne.

No ihan kun niis mitään ihmeellistä silti olis. Turvesammal, Rahkasammal, Hiidenkirnu, näitä riittää ja saatte vaikka lisää

Itellä hieno aatelisnimi ja siksi nuo tee se itse nimet eivät kiinnosta

Vierailija
18/72 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin erään ruotsinkielisen sukunimen, joka löytyy äitini suvusta. Hyvin kaunis ja Suomessa harvinainen.

Vierailija
19/72 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyistä sukunimeäni on noin sadalla, isoäidin tyttönimeä olisi noin viidelläkymmenellä. En kuitenkaan sitä kerro.

No mitä väliä kuinka monta on tai onko harvinainen

Minulla ulkomaalainen nimi ja varmasti parempi hah hah, ei ihan mikään perus suomi junttinimi ole

Vierailija
20/72 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa keksityistä nimistä on tuollaisia teennäisiä kaksiosaisia luontonimiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän