Mies haluaa lapsen, minä en
Olen 26, mies 28, ja olemme olleet yhdessä 6 vuotta. Mies toi muutama kuukausi sitten esiin asian, että hän haluaisi perustaa kanssani perheen, vaikka aiemmin kun olimme puhuneet asiasta suhteemme alkuvuosina ajatus oli, että emme hankkisi lapsia. No ei siinä mitään, kyllä mieltään saa muuttaa, mutta ongelma on tässä:
Sanoin miehelle, että minä en tule lapsia hankkimaan, ja jos hän niitä haluaa, niin meidän olisi parempi erota. Mies kuitenkin sanoi, että on mieluummin minun kanssani, vaikka ilman lapsia.
Nyt kuitenkin mies on parin viime viikon aikana tuonut asian toistuvasti esiin. Pelkään, että hän roikottaa minua ns. löysässä hirressä, ja on suhteessa vain siksi että toivoo minun muuttavan mieleni, ja jos niin ei tapahdu, niin hän ottaa eron myöhemmin, jolloin minä en välttämättä enää löydä kumppania, tai ainakin se on vaikeampaa. Miten voisin saada miehestä ratkaisun ulos?
Kommentit (12)
Sinä voit itse lähteä suhteesta kun se ei miellytä.
Vierailija kirjoitti:
Sinä voit itse lähteä suhteesta kun se ei miellytä.
Se lienee olisi helpoin ratkaisu. Voi olla että siihen päädyn, kun miehellä tuntuu tuo lapsihaave olevan olemassa, ja ei tunnu pääsevän sen yli. -Ap
Koska sinä olet varma päätoksestäsi niin miksi et vaihda miestä? Aivan turhaa rokottaa toista kun tulevaisuuden suunnitelmat eivät enää kohtaa.
Jos tekisit lapsen tämän miehen kanssa, niin se lapsi takuuvarmasti jäisi 100% sun hoidettavaksi ja mies häipyisi ennemmin tai myöhemmin. Eroa.
Vierailija kirjoitti:
Koska sinä olet varma päätoksestäsi niin miksi et vaihda miestä? Aivan turhaa rokottaa toista kun tulevaisuuden suunnitelmat eivät enää kohtaa.
Eihä ap roikota vaan mies, joka toivoo ap:n muuttavan mielensä.
Vierailija kirjoitti:
Jos tekisit lapsen tämän miehen kanssa, niin se lapsi takuuvarmasti jäisi 100% sun hoidettavaksi ja mies häipyisi ennemmin tai myöhemmin. Eroa.
Ei takuuvarmasti. On aikuisiakin miehiä, jotka hoitavat lapsensa, vaikka yksin.
Mutta ei lasta kun ei halua, tietenkään.
No älkää sentään jouluna erotko, vielä ehtii. Vaikea sanoa tähän, mutta virkistävä aihe tällä asetelmalla. Eiköhän teidän kannattaisi vain jatkaa omiin suuntiinne sitten, miehelläkin menee jonkin aikaa päästä yli, jotta voi löytää naisen jonka kanssa perheenperustaminen on hyvä idea. Tuskinpa se lapsihaave täysin nollaantuu vaikka haluaisikin venyttää ja jatkaa vielä kanssasi. Sitten kun ero tulisi niin hän voisi edetä yllättävän nopeasti toisen naisen kanssa. Mieluummin niin, ettei hötkyillä vaan puhutte ja jos ero tulee niin sovussa ja ajoissa. Tuskin sinä ilman miestä jäät, onhan noita velamiehiäkin vaikka kuinka. Osa tosin tahattomasti isiä jo tuossa iässä. Ja osa etsii vuoroviikoiksi äitipuolta ja kodinhoitajaa, älä sellaista ota.
Jos olet omasta päätöksestäsi varma niin tee sterilisaatio. Siinäpä tuo selviää jääkö hän luoksesi vai ei - eikä tarvitse jatkossakaan enää asiaa pohtia.
Ap ei saa sterilisaatiota neljään vuoteen. Olisi muutenkin parempi löytää velamies, joka teettää vasektomian koska silloin ei ole mm. kohdunulkopuolisten tai vaihdevuosien riskiä.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet omasta päätöksestäsi varma niin tee sterilisaatio. Siinäpä tuo selviää jääkö hän luoksesi vai ei - eikä tarvitse jatkossakaan enää asiaa pohtia.
Tässä maassa 26v ei vielä saa steriä. 4v pitää odottaa..
No tuo on nii iso juttu, että ero tuossa tulee väkisinkin jos toinen haluaa lapsia ja toinen ei.
Lapsettomalle naiselle kumppanin löytyminen on tuskin ongelma missään iässä. Tulee myös ikä, jolloin sitä ei niin kaipaakaan ainakaan saman katon alle.
Lapsesta: älä tee jos et sydämestäsi halua, sinun pvastuullesi hoiva ja kasvatus jää varsin todennäköisesti joka tapauksessa. 18 vuoden kokemuksella.