Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Foodora kannustaa ruo­ka­lä­het­te­jään pitämään kuukaudessa alle 20 minuuttia taukoja

Vierailija
13.12.2019 |

https://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/foodora-kuljetuspalvelu-kannustaa…

Aivan jäätävän sairasta, oikea perskokkare-unelma! Älkää käyttäkö näitä kuriiripalveluja vaan hakekaa ruokanne itse, syökää paikan päällä tai ottakaa kuljetus suoraan ravintolalta!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän ei ole työntekijöitä vaan itsenäisiä toimijoita. Yrittäjänä elämä on tuollaista, ei taukoja kannata pitää, jos haluaa tienata. Ei tuossa ole kyse mistään työntekijän riistämisestä, siinä tehdään yrittäjän elämä näkyväksi. Moni pienyrittäjä tekee 16 tunnin päiviä, kun työntekijä saikuttaa.

Vierailija
2/11 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu on IL:n sivuilla ja siellä joku kommentoikin että kuka ääliö tekee tuollaista työtä. Minä teen pakotettuna toisen alan työtä freelancerina, ja tienaan 3 kertaa huonommin mitä palkansaaja samassa työssä. Siis pelkkä tuntipalkka on 3 krt huonompi!!! Miinus Verot miinus YEL!

Minkäs teet, jollain tämä asuntolaina pitää maksaa ja leipä pöytään tuoda. Olen yrittänyt katsoa töitä muualta mutta melkein kaikki työpaikat nykyään on joko puhelinmyyntiä tai alihankintasopimuksia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Olen lastenhoitaja ja mulla ei ole kuin 9 minuutin taukoja. Enkä ole yrittäjä.

Vierailija
4/11 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi mitä mä just luin? Tähän pitäisi puuttua jo pelkästään liikenneturvallisuudenkin nimissä.

Vierailija
5/11 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh? Olen lastenhoitaja ja mulla ei ole kuin 9 minuutin taukoja. Enkä ole yrittäjä.

Ja pidätkö sä sen 9 minuutin taukosi vain kaksi kertaa kuukaudessa?

Vierailija
6/11 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avasin linkin ja siellä oli kerrottu että 20 minuuttia yhteensä kuukaudessa taukoja. Otsikon ja aloituksen ymmärsin väärin.

Vierailija
7/11 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Freelancer-työssä ei ole mitään vikaa jos "työnantaja" maksaisi asianmukaista palkkaa, josta voidaan maksaa eläkkeet ja lomat. Siksihän näitä alihankintasoppareita hyödynnetään koska ne eivät kuulu tessin piiriin ja niissä voi hintaa hilata alemmas ja alemmas.

Itse jouduin aikanaan tekemään graafikon hommia 10 € + alv/h palkalla, nyt teen 150 €/h + alv eri firmalle, mikä sekin on liian vähän. Suostuin aikanaan tuohon kympin riistoon, koska muuten en olisi saanut jalansijaa alalle. 

Vierailija
8/11 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hyvä esimerkki siitä, millaista on kun työväki ajetaan väkipakolla "yrittäjiksi".

Samalla ammattiliittojen mustamaalauskampanja jatkuu vuosikausia, että järjestäytyminen saataisiin mahdollisimman huonoon valoon.

Riistokapitalismi elää ja voi hyvin.

Vierailija
9/11 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukaudessako?

Vierailija
10/11 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoitaja ihmettelee miten liikenteessä 12 tuntia oleva ihminen muka jotain taukoja tarvitsee ja lähtee sitten työpäivän jälkeen autollaan omaan kotiinsa ja odottaa maanteillä maksimaalista turvallisuutta itsestäänselvästi. Eikö yhtään raksuta? 

Vierailija
11/11 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvä esimerkki siitä, millaista on kun työväki ajetaan väkipakolla "yrittäjiksi".

Samalla ammattiliittojen mustamaalauskampanja jatkuu vuosikausia, että järjestäytyminen saataisiin mahdollisimman huonoon valoon.

Riistokapitalismi elää ja voi hyvin.

Hyvä vaan, kun ajetaan kaikki yrittäjiksi loppuu se vinkuminen siitä riistosta, kuinka yrittäjä vaan vetää välistä mitään tekemättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan