Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos sinulla olisi tarvetta seuraaville palveluille, tilaisitko sen mieheltä vai naiselta?

Vierailija
13.12.2019 |

Syystä tai toisesta et voisi tehdä hommaa itse, et myöskään tietäisi etukäteen kuka mies/nainen palvelun sinulle suorittaisi.

Keittiöremontti

Hääkampauksen teko

Juhlameikki

Lumitöiden teko

Lastenhoito

Juhla-aterian suunnittelu ja toteutus

Häämekon hankinta

Muuttokuorman kuljetus ja purku

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiöremontti - mies

Hääkampauksen teko -nainen

Juhlameikki - nainen

Lumitöiden teko - mies

Lastenhoito - nainen

Juhla-aterian suunnittelu ja toteutus - nainen

Häämekon hankinta - nainen

Muuttokuorman kuljetus ja purku - mies

Vierailija
2/29 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muut "ei väliä" paitsi että ainakin pienten lasten hoitoon jotenkin nainen tuntuu luontevammalta, ja muuttohommissa miesten voima ja koko on sen verran suuri etu että siihen haluaisin miehen. Sen sijaan esim. remontin tekijöitä olen kohdannut hyviä molempia sukupuolta, samoin kampaajia ja meikkaajia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö joku tälaisia päätöksiä sukupuolen eikä asiantuntemuksen perusteella?

Vierailija
4/29 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiöremontti: Ei mitään väliä, tätä työtä ei suoriteta genitaalialueiden avulla.

Hääkampauksen teko: Ei mitään väliä, tätäkään työtä ei suoriteta genitaalialueiden avulla.

Juhlameikki: Ei mitään väliä, tätäkään työtä ei suoriteta genitaalialueiden avulla.

Lumitöiden teko: Ei mitään väliä, tätäkään työtä ei suoriteta genitaalialueiden avulla.

Lastenhoito: Ei mitään väliä, tätäkään työtä ei suoriteta genitaalialueiden avulla.

Juhla-aterian suunnittelu ja toteutus: Ei mitään väliä, tätäkään työtä ei suoriteta genitaalialueiden avulla.

Häämekon hankinta: Ei mitään väliä, tätäkään työtä ei suoriteta genitaalialueiden avulla.

Muuttokuorman kuljetus ja purku: Ei mitään väliä, tätäkään työtä ei suoriteta genitaalialueiden avulla.

Vierailija
5/29 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiöremontti sukupuolella ei ole väliä. Mutta todennäköisemmin mieheltä koska tiedän ammattitaitoisia reppamiehiä enemmän.

Hääkampauksen teko todennäköisesti naiselta samoilla perusteilla kuin edellinen.

Juhlameikki sama kuin edellä

Lumitöiden teko mieheltä koska herättäisin sen puolisolla ellen tekisi itse.

Lastenhoito ei väliä

Juhla-aterian suunnittelu ja toteutus ei väliä

Häämekon hankinta ei väliä tosin ei ole kokemusta

Muuttokuorman kuljetus ja purku todennäköisemmin mieheltä.

Vierailija
6/29 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Esim. Hollywood-tähtiä meikannut meikkitaiteilija Riku Campo ei varmaan kelpaisi häämeikkiä tekemään "nainen"-vastaajille, sen sijaan peruskosmetologi Peräilmajoen kauneushoitolasta kelpaa kunhan on nainen...

Vierailija
7/29 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitavin kampaaja jonka luona olen käynyt on mies.  Harmi, että jäi entiseen kotikaupunkiini kun itse muutin muualle.

Sukupuolella ei ole väliä, Taidot  ja palvelun hinta-laatusuhde ratkaisee. 

Vierailija
8/29 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiöremontti -mies (varauksin nainenkin)

Hääkampauksen teko -nainen

Juhlameikki -nainen

Lumitöiden teko -mies

Lastenhoito -nainen

Juhla-aterian suunnittelu ja toteutus -mieluummin nainen

Häämekon hankinta -nainen

Muuttokuorman kuljetus ja purku -mies, mieluiten palomies, jos kannettava rappusissa

Joo, kuulostan perinteisten sukupuoliroolien kannattajalta.

Vierailija
9/29 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus kuullut, että kauneuteen liittyvissä asioissa kannattaa luottaa mieluummin (heteroon) miespuoliseen ammattilaiseen. Naiset kuulemma saattavat alitajuntaisesti haluta tehdä toisesta naisesta rumemman.

Vierailija
10/29 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiöremontti - kilpailutan

Hääkampauksen teko -ei tule ikinä ajankohtaiseksi, mutta jos tulee niin sukupuolella ei todellakaan ole väliä

Juhlameikki - kuten edellä

Lumitöiden teko - ostan palvelun, palvelun toteuttajan asia on hoitaa se sovitussa ajalla sovitulla tavalla

Lastenhoito - ei tule ikinä ajankohtaiseksi, pyrkisin saamaan tutun ihmisen tai sitten jonkun MLL:n kautta, enkä minä määrää kumpaa sukupuolta se on

Juhla-aterian suunnittelu ja toteutus - tilaan pitopalvelulta, en kysele kummat vehkeet tekijöillä on housuissa

Häämekon hankinta - ks hääkampaus

Muuttokuorman kuljetus ja purku - kilpailutan kuten aiemmallakin kerralla, ei kiinnosta kumpaa sukupuolta kantajat ovat

Vierailija
11/29 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus kuullut, että kauneuteen liittyvissä asioissa kannattaa luottaa mieluummin (heteroon) miespuoliseen ammattilaiseen. Naiset kuulemma saattavat alitajuntaisesti haluta tehdä toisesta naisesta rumemman.

Naiset myös meikkaa ja laittaa hiukset kuin itselleen joten mieluiten mies noihin hommiin.

Vierailija
12/29 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Esim. Hollywood-tähtiä meikannut meikkitaiteilija Riku Campo ei varmaan kelpaisi häämeikkiä tekemään "nainen"-vastaajille, sen sijaan peruskosmetologi Peräilmajoen kauneushoitolasta kelpaa kunhan on nainen...

"et myöskään tietäisi etukäteen kuka mies/nainen palvelun sinulle suorittaisi"

Eli nyt tehdään valinta vain sukupuolen perusteella, jos sillä mielestäsi on vaikutusta. Ei niin, että jossain hommassa on vastassa kokenut mies ja kokematon nainen tai päinvastoin.

Vierailija
13/29 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitavin kampaaja jonka luona olen käynyt on mies.  Harmi, että jäi entiseen kotikaupunkiini kun itse muutin muualle.

Sukupuolella ei ole väliä, Taidot  ja palvelun hinta-laatusuhde ratkaisee. 

Sama täällä, eli paras kampaaja, jolla olen käynyt, on mies. Hän lähti kouluttamaan itseään vielä lisää, joten siksi hänestä piti luopua, mutta yhtä hyvää en ole sen jälkeen vielä löytänyt. Olen löytänyt ihan hyviä muutaman ja muutaman, joille en enää mene. Valitettavasti kampaajat tuppaavat jäämään äitiyslomille tai vaihtamaan työpaikkaansa ja niin hyvää en ole löytänyt, että lähtisin heidän perässään uuteen paikkaan. Käyn kampaajalla noin 10 x vuodessa.

Muissa hommissa on ihan se ja sama mitä housuista löytyy. Olemme esimerkiksi muuttaneet maanosien välillä muutaman kerran ja muuttomme on kuulunut se, että muuttofirma on pakannut kaikki tavaramme konttiin. Niissä puuhissa on ollut sekä naisia ja miehiä ja kaikki on sujunut todella hyvin. Tavarat eivät aina tarvitse voimaa noustakseen, vaan tekniikalla pärjää pitkälle.

Vierailija
14/29 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiöremontti - osaavin saisi homman

Hääkampauksen teko - osaavin saisi homman

Juhlameikki - osaavin saisi homman

Lumitöiden teko - osaavin saisi homman

Lastenhoito - osaavin saisi homman

Juhla-aterian suunnittelu ja toteutus - osaavin saisi homman

Häämekon hankinta - osaavin saisi homman

Muuttokuorman kuljetus ja purku - osaavin saisi homman

Kälylläni on keittiöremonttifirma. Miespuolinen serkkuni on kampaaja ja tekee myös meikkejä. Itse rentoudun lumitöissä (olen nainen). Teini-ikäinen poikapuoleni on usein hoitajana leikki-ikäiselle lapselleni. Mieheni on ravintola-alalla. Hääpuvun valitsisin ehkä mieluiten itse, makutuomariksi ottaisin siskoni ja parhaan ystäväni (nainen), mutta vaikka Jukka Rintala voisi ihan mielellään suunnitella sen. Muuttohommiin ottaisin ainakin voimalajeja harrastavan siskoni ja hänen kaveripiiristään löytyisi varmasti muitakin vahvoja tyyppejä.

Vierailija
15/29 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keittiöremontti: Ei mitään väliä, tätä työtä ei suoriteta genitaalialueiden avulla.

Hääkampauksen teko: Ei mitään väliä, tätäkään työtä ei suoriteta genitaalialueiden avulla.

Juhlameikki: Ei mitään väliä, tätäkään työtä ei suoriteta genitaalialueiden avulla.

Lumitöiden teko: Ei mitään väliä, tätäkään työtä ei suoriteta genitaalialueiden avulla.

Lastenhoito: Ei mitään väliä, tätäkään työtä ei suoriteta genitaalialueiden avulla.

Juhla-aterian suunnittelu ja toteutus: Ei mitään väliä, tätäkään työtä ei suoriteta genitaalialueiden avulla.

Häämekon hankinta: Ei mitään väliä, tätäkään työtä ei suoriteta genitaalialueiden avulla.

Muuttokuorman kuljetus ja purku: Ei mitään väliä, tätäkään työtä ei suoriteta genitaalialueiden avulla.

Pari-kolme viimeisintä muuttoa olen ostanut palomiehiltä. Riuskoja kavereita, kohtuullinen veloitus ja pesutornit sun muut kulkevat sujuvasti rappusissa. Jos joskus vielä muutan, niin palomiehet hankin siihenkin. Ja tässä on kyllä sukupuolella väliä, vaikka toki vahvojakin naisia on, mutta olennaisesti harvemmassa kuin miehiä.

Vierailija
16/29 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari-kolme viimeisintä muuttoa olen ostanut palomiehiltä. Riuskoja kavereita, kohtuullinen veloitus ja pesutornit sun muut kulkevat sujuvasti rappusissa. Jos joskus vielä muutan, niin palomiehet hankin siihenkin. Ja tässä on kyllä sukupuolella väliä, vaikka toki vahvojakin naisia on, mutta olennaisesti harvemmassa kuin miehiä.

Good for you. Itse tunnen enemmän voimakkaita naisia kuin miehiä.

Hoidin myös muuton raskaat kannettavat kaksin isäni kanssa. Hän tosin on palomies, mutta kyllä siinä touhussa tarvitsee tekniikkaa ja hermoja huomattavasti enemmän kuin voimaa. 

/4

Vierailija
17/29 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ratkaisisivat ainoastaan ammattitaito ja muiden kokemukset siitä. Mutta: 

lastenhoitajaksi äkkipäätä ottaisin naisen, jos en tuntisi miestä hyvin ja luotettavana pitäisin. 

muuttokuormaan ottaisin miehen, koska hänellä mitä todennäköisimmin olisi enemmän voimaa. Näin ollen urakka veisi vähemmän aikaa. 

Vierailija
18/29 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei väliä työnsuorittajalla, mutta asiakaspalvrluvaiheessa mielummin nainen. Ovat vähän ystävällisempiä ja helpommin lähestyttäviä. no nuoret miehet ovat petranneet, mutta vain vähän minua vanhemmat miehet varsinkin pienissä nyrkkipajoissaan vastaavat örähtäen: " Pena" ja on sellainen vänkäävä ylimielinen sävy.

Vierailija
19/29 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkiin kohtiin vastasin mies.

Vierailija
20/29 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdenkään noista valinta ei ole sukupuolisidonnainen. Referenssit on tärkeämmät.