Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Imetys+raskaus=mahdollista?

15.06.2006 |

Meillä esikoinen kohta 7kk, jota täysimetin 5kk ja edelleen imetän kiinteiden ohella. Kuukautisia ei ole vielä tullut, mutta vauvakuumetta pukkaa :o) Gyne oli sitä mieltä, että kuukautisia saattaa joutua odottamaan siihen asti, että imetys on täysin loppunut. Löytyykö ketään (varmasti moniakin, mutta sellaista joka jaksaisi kertoa kokemuksistaan :o), joka olisi tullut raskaaksi, ilman että on ollut yksiäkään kuukautia synnytyksen jälkeen? Minkä ikäinen edellinen vauva oli raskautuessasi uudelleen? Milloin ja miten päädyit testaamaan? Olen tässä miettinyt, että koska mahdollistahan tuo raskautuminen on, niin missä vaiheessa sitä " huomaa" olevansa raskaana, kun eihän tässä esikoisen tuomassa tohinassa jouda itseään tarkkailla siihen malliin kuin aikanaan esikoista odottaessa ;o) No, itseasiassa tässä vaiheessa kyllä toivon saavani tällä ketjulla uskoa siihen, että raskaus on mahdollista, vaikkei kuukautisia ole näkynyt.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elimistölle kova homma tuottaa toiselle maitoa ja kasvattaa toista vatsassa...eli mielestäni imetys kannattaa lopettaa ennenkuin uutta raskautta suunnittelee tai jos tulee raskaaksi niin aloittaa vieroittaminen mahdollisimman pian.

Olen itse melko samanlaisessa tilanteessa ja mietin samaa kysymystä. Vauva 6kk, menkkoja ei kuulu ei näy, raskausoireita kylläkin runsain mitoin. Todella epätodennäköistä että raskaana olen, kun käytän Cerazet tabletteja...ja imetän, enää en niin täysillä kumminkaan. Vauvakuumetta on, mutta nautimme nyt tästä esikoisesta ja pikkukakkonen tulkoot jos tulee sitten joskus myöhemmin.

mutta jos joku on imetyksestä (+cerazetestä) huolimatta raskaaksi tullut niin kiva olisi kuulla tarina.

Vierailija
2/8 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meille tulossa kolmas lapsi joka sai alkunsa vaikka imetin tätä keskimmäistä. Synnytyksen jälkeen mulla ehti olla vain yhdet kuukautiset, ja sitten heti tärppäsi. Plussan näkymistä testissä sai sitten kyllä odotella melkein 11 päivää yli normaalin kiertoni, mutta gynen mukaan kierron pituus voi vaihdella synnytyksen jälkeen paljonkin.

Lisäksi maidontulo alkoi sitten loppua kuin seinään, ja gyneni sanoikin, että on aika rankkaa hommaa yhdelle elimistölle ruokkia kolme (eli rintavauva, mahavauva ja äiti itse). Meillä sitten kävi niin ettei äidille enää mitään riittänytkään ja mulla tippui hemoglobiinit yms. tosi alas joten imetys loppui melko pian plussan jälkeen jo siitäkin syystä.

Eikun onnea vaan yritykseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ihmeessä lopeta hyvin sujuvaa imetystä!

Meillä kaksi ensimmäistä ovat Colmifen-raskauksia ja kolmas " luomulapsi" sai alkunsa ilman ensimmäisiäkään menkkoja keskimmäisen ollessa 7kk. Imetystä jatkoin rv.28 saakka, lopeteltiin kun keskimmäinen oli n. 1v. Kolmonen syntyi tästä n. 3kk kuluttua.

En kokenut tätä mitenkään rankkana, minulle imetys on helpoin ja luonnollisin tapa ruokkia lasta. Maidon eritys saattaa kyllä niuketa, mutta eihän se maito imettämällä lopu.

Raskautta aloin aavistella oireista n. rv.7. Testi ja ultra sen sitten varmistivat!

Onnea yritykselle!

Vierailija
4/8 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ehti kyllä tulla yhdet kuukautiset välissä. Kierrosta ei kyllä ollut hajua. Huom. muuten testi voi näyttää plussaa vasta vähän myöhemmin kuin normaalisti, koska imetys jotenkin " sekoittaa" hormoneja. Näin kätilö mulle selitti, kun ihmettelin myöhäistä plussaa.

Yhtäaikaa kaverinikin raskautui, ja hänellä ei ehtinyt tulla yksiäkään menkkoja välissä. Hän alkoi epäillä raskautta valtavasta mahan pömpötyksestä. Mullakin vatsan turvotus näkyi tosi aikaisessa vaiheessa.

Imetin toiselle raskauskolmannekselle, jolloin tyttö yksinkertaisesti lopetti imemästä. Näin siinä yleensä käy, koska maidon maku muuttuu.

OnnellinenMamma

ps. Lasteni ikäero 1v3kk, kolmannesta nyt haaveillaan

Vierailija
5/8 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikohan runsas (siis todella runsas! paksua ja venyvää, välillä kellertävää välillä kirkasta) valkovuoto olla oire raskaudesta? Sitä ollut jo jonkun aikaa. Mitään muita oireita ei ole. Paitsi että maito ei vauvalle maistu, hylkii rintaa päivä päivältä enemmän.

Vierailija
6/8 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo taisikin olla selkeääkin selkeämpi ovisoire, mutta en moista enää muistanut! Nimittäin menkat alkoi eilen!! Siis ensimmäiset synnytyksen (7,5kk) jälkeen :o) Nyt sitten pikku2:sta kuumeilemaan oikein tosissaan!

Vierailija
7/8 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kuumeilemaan tuonne TP:t pinoon. Onpi tarkoitettu pikkukakkosta kuumeileville. Meillä onkin samanikäiset esikoiset. Jos muistat minut tuolta vauvapuolelta. Tosi harvakseltaan täällä käyn, mutta välillä piipahdan.

T: Hertta ja Anni 8kk

Vierailija
8/8 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kutsusta, kävin ilmoittautumassa ko. pinoon :o)