paljonko pumppaan iltaa varten?
Oon lähössä hieman synttäreitäni juhlistamaan ja nyt pitäisi tietää paljonko vauva syö illassa ja/tai yössä. Eli paljonko varaudun pumppaamaan pulloon. Vauva on reilut 5 viikkoa vanha ja jää siis isän kanssa kotiin. Kiitos etukäteen vastauksista!!!
Kommentit (4)
ajattelinkin. Sain hätäsesti pumpattua n. 140ml ja pari purkkia on korviketta (kaipa se vauva sitä syö äidinmaidon puutteessa, en oo kylläkään kokeillut vielä). Eiköhän isukki niillä pärjäile jonkin aikaa. Kiitos paljon vastauksestasi!!! Ja nyt, synttäreiden viettoon! ;)
Kannattaisikohan kokeilla, suostuuko vauva juomaan korviketta? Kaikki vauvathan eivät sitä välttämättä suostu juomaan, koska maku poikkeaa rintamaidon mausta. Pulloa olittekin jo kai kokeilleet, kaikki vauvathan eivät siitäkään suostu juomaan... Meillä oli keskimmäisen kanssa isukki hetken aikaa hädässä, kun olin jumpassa ja vauva sai hepulit eikä juonutkaan pullosta, vaikka nälkä jo oli.
lähdin itse käymään ruokaostoksilla ja lenkillä(2h) pumppasin 150ml, tyty oli sen juonu, ja korviketta oli kaapissa. Iskä oli siitä laittanut tytölle, joka kyllä joi sen, mutta puklas melkein heti, ja molempii merkkei. Vaavi oli tuolloin 1,5kk,
...tosin korviketta, mutta ehkä antaa suuntaa, n. 150ml per syöttö. Poika söi kahden tunnin välein. Tosin tämä tapaus aina ollut kova syömään, mutta jos lapsesi on täysimetyksellä niin et voi tietää kuinka kova omasi on syömään:)
Jos aiot yönkin olla pois/ottaa alkoholia sen verran ettet halua imettää heti niin aikamoinen määrä kannattaa lypsää. Ja itse ostaisin ihan vaan varalle(siis jos sulle ei ole aivan ehdoton ei) yhden korvikepurkin kotiin. Jos meinaan loppuukin kesken ku pullosta on niin kiva ja helppo syödä, voi mennä enemmänkin ku tissistä yleensä, koska kun huuto alkaa ja maitoa ei ole saatavilla niin ei varmaan oo kivaa vauvalla eikä isilläkään(tai sillä joka vauvaa hoitaa).
Mutta tämä tosiaan vain minun mielipiteeni aisasta:)
Br1t