Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

8kk ruoka?

20.12.2005 |

aloiteltiin tytön kanssa toissa vkolla maisteleen 8kk purkeista pieniä paloja ruokaa ja nyt ruokailu on mennyt ihan taisteluksi!Huutaa,itkee,vääntelehtii ym.ei varmaan avaa suutaan paria kertaa enempää ja se siitä.Palaset on kammottavia hänen mielestä oli ne sitten pehmeitä ja kuinka pieniä tahansa.

Kärsivällisyyttä kyllä riittää ja keinoja on kokeiltu,esim.sekoitettu vain vähän soseruokiin 5-6kk,annettu vuorotellen hedelmää ja ruokaa,huijattu jollain tapaa suu auki ym. en siis ole epätoivoinen vaan kyselisin vinkkejä vai auttaako vain aika,jos aloittais taas hetken päästä uudelleen. Ohimenevä ilmiöhän tämä on ,mut kokemuksia kaipaisin...

Joka kerta sama juttu ,ei sitten minkäänlaista ruokaa suostu syömään jossa hiemankin paloja.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että alkuun annoin omaan käteen vauvalle mm. kurkkua, omenaa, riisikeksejä, näkkileipää.. eli semmoista ruokaa, mitä tykkäsi mutustaa ja josta tuli sopivia isompia palasia suuhun joita sitten oli kiva pyöritellä suussa. Noiden 8 kk ruokien antamisen aloitinkin jo kun tyttö oli 7 kk, kun oli siinä vaiheessa oppinut syömään karkeampaa ruokaa ja ruokamäärätkin kasvoi.

Ehkä se on helpoin tehdä niin, että annat vauvan itse tutustua noihin isompiin suupaloihin.. ainakin mie olen huomannut sen, että mitään ei pakottamalla saa aikaiseksi, vaan vauvalle pitää antaa aikaa ja mahdollisuus itse tutkia ja tutustua että uudet asiat sujuu. Eikä se tosiaan ole vakavaa taikka mitenkään väärin, jos teidän vauva haluaa syödä ruokansa mahdollisimman hienona :) Jotkut lapset vaan ovat niin omatahtoisia, ettei mikään muu kelpaa!

Vierailija
2/3 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär 11kk on vasta vähän aikaa syönyt noita " kökkösoseita" . Olen tehnyt itse soseet sauvasekoittimella ja osaksi on syöty purkkiruokaa. Pikkuhiljaa on 8kk- soseetkin alkaneet maistumaan, eli ei kannata ottaa paineita. Tosin ne on vieläkin muussattava haarukalla pieneksi, mutta voi olla että meillä tämä hampaattomuuskin vaikuttaa asiaan; ensimmäinen hammas putkahti vasta viikko sitten, eli ruuan pureskelu on hivenen hankalaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/3 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen antanut yhden lusikallisen heti ruokailun alussa noita isompirakeisia ruokia, että saan menemään edes sen yhden lusikallisen. Aikansa pyörittelee suussaan ja joskus yökkiikin, mutta pikkuhiljaa saa nieltyäkin. Esikoisellemme ei aikanaan tullut hampaita ennenkuin 9,5kk ikäisenä, jonka jälkeen vasta päästiin siirtymään 8kk purkkiruokiin, mutta jo yksivuotiaana hän söi samaa ruokaa meidän kanssa. Eli ei siihen loppujen lopuksi kauaa mene.

Itseäni hirvittää ajatus antaa omenaa tai näkkäriä mutusteltavaksi, kovaa purtavaa muutamalle hampaalle! En uskalla tukehtumisvaaran pelossa antaa, mutta maissinaksut ovat käteviä koska sulavat itsekseen hetken päästä lapsen suuhun.