Ajatteletko olevasi yli-ihminen, toisin kuin luuserit?
Yli-ihmisen tunnusmerkki on se, että ajattelee luusereiden olevan ali-ihmisiä, joiden olisi parempi kadota kokonaan jonnekin pois.
Kommentit (15)
Narsisteissa on huvittavaa se, että luulevat olevansa ainutlaatuisia.
Vaikka tapaukset on keskenään tosi samanlaisia.
Samaa paskaa eri paketeissa.
En ajattele olevani, tiedän olevani. T. kauppatieteellisestä tohtoritutkinto, konsulttina isossa yrityksessä ja vuositulot häämöttää 100 tontun paikeilla.
En minä ns köyhiä ja vähemmän ansioituneita "vihaa", mutta en minä samaan aikaan pidä heitä minun tasollani ihmisenä. Suhtautumiseni on tarkemmin ajateltuna ambivalentti ja täysin neutraali.
Vierailija kirjoitti:
En ajattele olevani, tiedän olevani. T. kauppatieteellisestä tohtoritutkinto, konsulttina isossa yrityksessä ja vuositulot häämöttää 100 tontun paikeilla.
En minä ns köyhiä ja vähemmän ansioituneita "vihaa", mutta en minä samaan aikaan pidä heitä minun tasollani ihmisenä. Suhtautumiseni on tarkemmin ajateltuna ambivalentti ja täysin neutraali.
Joo. On näitä "konsultteja" tullu nähtyä. Luulevat olevansa hyvinkin fiksuja, mutta yleensä ovat kyllä ihan pihalla. Ymmärrys ei riitä kokonaisuuksien hahmottamiseen, vaan takerrutaan joihinkin pikkuasioihin.
En ole yli-ihminen enkä ajattele olevani. Minä olen nimittäin se luuseri. Sen todistavat työkaverit ja läheiset joka päivä ja jopa lääkäri toissapäivänä.
Minä pidä luusereina juuri niitä, jotka korottavat itsensä. Vaikka itse olenkin keskimääräistä älykkäämpi, ei tämä ominaisuus itsessään tee minusta yhtään parempaa ihmistä, en siis pidä itseäni yli-ihmisenä.
Melkein kaikilla ihmisillä on jotain tietoa ja osaamista, mitä minulla ei ole ja päinvastoin. Ketään en varsinaisesti kumartele enää, mutta kuuntelen kyllä asiallisia ihmisiä.
Tämä jonkun oppiarvon ilmoittaminen nimen vieressä on keskiaikainen jäänne, jota esim.tuo kauppatiedetyyppi luonnollisesti harrastaa, koska se on hänelle tärkeä asia. Ihmisillä on taipumusta arvostaa omia ja esim.lapsiensa saavutuksia ja väheksyä asioita, joita eivät ymmärrä tai eivät kiinnosta heitä.
Nyt kuitenkin eletään nykyaikaa eikä esim.mitään tiedon monopolia enää ole olemassa.
Narsismia on meissä kaikissa menestyjissä jonkin verran. Pidän myös heikompiosaisia hieman alempana kastina.
huom. en tarkoita narsistista persoonallisuushäiriötä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. On näitä "konsultteja" tullu nähtyä. Luulevat olevansa hyvinkin fiksuja, mutta yleensä ovat kyllä ihan pihalla. Ymmärrys ei riitä kokonaisuuksien hahmottamiseen, vaan takerrutaan joihinkin pikkuasioihin.
Ei meitä konsultteja kiinnosta, mitä muut ajattelevat meistä. Otamme rahat ja menemme seuraavaan paikkaan ottamaan lisää rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Narsismia on meissä kaikissa menestyjissä jonkin verran. Pidän myös heikompiosaisia hieman alempana kastina.
huom. en tarkoita narsistista persoonallisuushäiriötä
Se, että sinä ajattelet noin ei tarkoita, että kaikki muut "menestyjät" ajattelisivat samalla tavalla. Juuri tuollaiset lausunnot osoittavatkin, että menestyksestäsi huolimatta - mitä se sitten pitääkin sisällään - et ole kovin fiksu. Se on ihan ok, kaikki eivät voi olla. Se sen sijaan on moitittavaa, jos tuo asenteesi saa sinut kohtelemaan huonompina pitämiäsi ihmisiä ikävästi. Toivottavasti osaatkin tosielämässä pitää nuo asenteesi omana tietonasi.
Joo mä oon ihan uuber yli-ihminen ja aina oikeessa ja mun elämä on täydellistä. Kaikki muut on täysin idiootteja, kun eivät vaan tajuu sitä. T. WT äiti keskiaste LOL
Pidän luusereina vain niitä jotka valittavat toisten tekemisistä ja haukkuvat heitä eivätkä itse tee elämässään mitään.
Olen koettanut ymmärtää kunnioittaa ja arvostaa hiukan tyhmempiäkin, mutta nyt 40v sietämisen jälkeen alkaa pinna täyttymään kun on elämänsä aikana satoja idiootteja tavannut.
Eilenkin ajoin autolla ja tulin oikealta(ei kolmiota, ajan siitä joka päivä) eli vasemmalta tulijan olisi pitänyt väistää, ajoi vaan tulemaan, sain paniikkijarrutuksella vältettyä kolarin, niin tuo idiootti törräsi minulle ja näytti keskisormea. Vaikka hän itse oli väärässä ja minä sain juuri ja juuri estettyä törmäämisen.
Ei vaan jaksa tuollaisia vähä-älyisiä loputtomasti ymmärtää..pitäisikö..?
Pidän jokaista aikuista normaalijärkistä ja tervettä ihmistä yhtäläisen kyvyllisenä kantamaan vastuuta elämästään ja läheisistään.
Tähän ryhmään kuulumattomat ovat tämän ryhmän vastuulla kukin lähimmäisistään ja loput yhteiskunnan holhottavina.
Siinä se.
Et ole selvästikään lukenut Wikipedia-artikkelia Nietzschestä. Mikä moukka.
Aika usein ajattelen näin. N35