Kaveri väitti, että erityisen vahva, tuhoutumaton ihminen pystyy itkemään ihan missä vaan ja milloin vain...
Kommentit (10)
No ehkä joku tilannetaju on ihan jees.
Ei. Itkuherkkyydellä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, miten kestää vaikeuksia kovan paikan tullen.
Erityisherkkiä voi olla niin miehissä kuin naisissakin. Heillä tunteet viriävät helpommin ja tuntuvat voimakkaammin kuin yleensä.
Usein pahantekijä saa toisen itkemään piilokiusaamisella ja kokee samalla itse voimaantuvansa. Tuollainen pahantekijä voi olla esimerkiksi narsisti tai psykopaatti.
Vahva ihminen uskaltaa näyttää tunteensa avoimesti eli ei lähde minnekkään yksin itkemään.
Purskahdin töissä itkuun. Muut työkaverit lohduttelivat mutta kiusaajani oli avoimen hyvillään ja naureskeli. Joutui tosin sijaisekseni loppupäiväksi. Esimiestä ei paljon kiinnosta tilanne.
Pystyykö olemaan itkemättä? Eikö se ole vahvuutta?
Vierailija kirjoitti:
Vahva ihminen uskaltaa näyttää tunteensa avoimesti eli ei lähde minnekkään yksin itkemään.
Mä en usko tähänkään oikein. Toiset vaan ei halua jakaa tunne-elämäänsä muille, toisille se on luontevaa, mutta ei tällä ole mitään vahvuuden kanssa tekemistä. Avoimuuden ja toisiin luottamisen ehkä.
Itse olen ollut iana sitä "synkkä metsä ja kirkas taivas ne kuulee mun huoliani" tyyppiä, eli pystyn menemään vaikka minkä menetyksen jälkeen esim. töihin ja olemaan siellä mitenkään näyttämättä suruani. Itken sitten kotona illalla tai menen luontoon yksin ja siellä. Silti olen selvinnyt hyvin monenlaisesta elämässäni läpi, ei näytä mitenkään haittaavan etten halua itkeä muiden nähden ja joutua selittämään mikä minulla on.
Niin tunteiden pidätteleminen kuin sekin, että ne "uskaltaa" näyttää koska tahansa, vaatii energiaa. Eri asia on, mitä ihmisen tarvitsee tehdä. Onko pakko pidätellä tunteitaan, onko niitä pakko näyttää kaikille? Jokainen tehköön, mikä oman terveyden ja hyvinvoinnin kannalta toimii, ei sitä tarvitse mitenkään muuten arvottaa.
Joo.
Tosivahvat ihimiset tunnistaa siitä, että he purskahtava itkuun kun säilykepurkin lenksu katkeaa käteen.