Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset, puhelin lompakkokotelossa vai erikseen?

Heijaa
12.12.2019 |

Mielenkiinnosta aloin pohtia, miten teillä on kännykkä ja lompakko.
Yhdessä samassa kotelossa (suojakuoriin mahtuu pankkikortit jne) vai erikseen puhelin ja lompakko? Kiinnostaisi myös ikä. Itse olen 39v, samassa kulkevat mukana.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa. Kuljen nykyään rattaiden kanssa joten erillinen käsilaukku  jossa olisi erikseen kännykkä ja rahapussi olisi hankala. Kännykkä koteloineen mahtuu hyvin takintaskuun. 

Vierailija
2/26 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa. Unohtaisin takuulla jomman kumman aina jos olisivat erikseen! Niin ja ikä 26.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikseen, tarviin kuitenkin erikseen lompakon johon mahtuu muutakin eli en nää järkeä työntää paria korttia samaan puhelimen kanssa eikä mulla ole edes sellaista kuorta mihin saisi kortit, kokisin sellaisen läppäkuoren hankalaksi muutenkin.

N23

Vierailija
4/26 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa minäkin ja siihen saa pari seteliäkin nätisti taitettuna. 

Tosin nykyisin ongelma missä pidän kolikot, taskut ja käsilaukun pohja pitää aina kaapia.  Pitääkö ostaa pikkuinen kukkaro?

Vierailija
5/26 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdellen. Usein on lompakkokuoret, mutta niissä ei useinkaan ole kuin ajokortti ja yksi toinen kortti, pankkikortin saatan sujauttaa kuoriin jos en oikeasti jaksa ottaa lompakkoa mukaan. Useimmiten minulla on lompakko mukana erikseen. Harvemmin vaihdan toiset kuoret, jolloin sujautan sen ajokortin sitten takaisin lompakkoon.

(mobiiliajokorttia odotellessa, voisi sitten lopettaa lompakkokuorten käyttämisen...)

Vierailija
6/26 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän magneettikuoressa voi pitää pankkikorttia?

Jokatapauksessa mulla on niin paljon kortteja, ettei kännykän kuoreen mahdu, eli erillinen lompakko

N49

Vierailija
7/26 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kaikkea teillä sitten lompakossa on jos ne ei mahdu siihen kännykkäkuoreen? Kyllähän siihen ajokortin, bonuskortit ja pankkikortin sujauttaa?

Vierailija
8/26 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikseen ehdottomasti. En pidä puhelimessa suojakuoria. Ne tekevät mielestäni puhelimesta vieläkin isomman ja käytöstä hankalaa. 

N30.

Vierailija
9/26 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kaikkea teillä sitten lompakossa on jos ne ei mahdu siihen kännykkäkuoreen? Kyllähän siihen ajokortin, bonuskortit ja pankkikortin sujauttaa?

Pankkikortti, ajokortti, henkkarit, plussakortti, s-etukortti, kirjastokortti, kela-kortti x3, lounaskortti, lounaspassi x3, vakuutuskortti, uniikkikortti, erilaisia bonuskortteja x5, kampaajan, kosmetoligin ja hierojan ajanvarauskortit, autoliiton kortti, ym ym

Vierailija
10/26 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samassa minäkin ja siihen saa pari seteliäkin nätisti taitettuna. 

Tosin nykyisin ongelma missä pidän kolikot, taskut ja käsilaukun pohja pitää aina kaapia.  Pitääkö ostaa pikkuinen kukkaro?

Osta pieni crossbody-laukku jossa on säädettävä olkahihna. Itse tykästynyt paljon, tuntuu kuin ei olisi laukkua ollenkaan. Voi ottaa mukaan kävelylenkeillekin.

Vierailija
11/26 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä lompakossa on ainakin ajokortti, pankkikortti, kelakortti, kirjastokortteja 2 kpl, liikuntasalin kulkukortti, etukortteja, lahjakortti, käteistä (seteleitä ja kolikoita), museokortti, bussikortti... Kotona on sitten lisää esimerkiksi kesällä mukana kulkeva kortti maauimalaan.

Vierailija
12/26 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikseen. Puhelin on kömpelö isojen kuorien ja härpäkkeiden kanssa. Äidillä on tuollainen lompakkokotelo ja ilmeisesti tykkää. 23.

Vierailija
13/26 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se puhelinkotelo on käytössä muutenkin vaikka olisi erillinen lompakko, ihan suojaa varten. Lompakossa ihan liikaa kortteja että mahtuisi puhelinkoteloon joten lompakko aina erikseen mukana. Puhelinkotelossa pidän metrokorttia tai vastaavaa jota tarvii esiin usein.

Vierailija
14/26 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostatte liian isoja puhelimia jos kotelo tekee siitä ihan liian ison. Itsellä rajana 150mm, sen korkeampaa puhelinta en osta.

Vierailija
15/26 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Bumpper"-takakuori ja näytönsuojalasi niin kännykkä mahtuu mihin vain. Kuoren ja puhelimen välissä usein kortti tai vaikka 50€, niin ei tarvi joka lenkillä lompakkoa erikseen.

Niin ja kuljen käsilaukun tai repun kanssa, sinne se lompakko sujahtaa. Minulle varminta, että lompakossa AINA kaikki kortit, migreenilääke yms muuten niitä kortteja saa aina etsiä...

Mulla on myös ns lompakkokuori mutta siitä tulee älyttömän epäkäytännöllinen ja pullea Jos tunnen sinne kaikki lompakon tavarat JA silti kolikot on ties missä.

Vierailija
16/26 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-3 luottokorttia (joista yksi työnantajan)

-3 bonuskorttia (S, K, ST1)

-Kela kortti

-2 vakuutuskorttia (EU ja Lähitapiola)

-Ajokortti

-EU henkilökortti

-Erään järjestön jäsenkortti

-Käteistä aina hyvä olla pari kymppiä ja muutama kolikko, parin kk välein kohtaa tilanteen missä tarvii

Ellei nämä ole aina mukana, voi olla varma että unohtuneet kotiin silloin kun tarvii

Vierailija
17/26 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lompakkokotelo, koska haluan sen läpän näytön eteen, mutta en pidä siellä kortteja muuta kuin silloin jos en ota lompakkoa mukaan.

Vierailija
18/26 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostatte liian isoja puhelimia jos kotelo tekee siitä ihan liian ison. Itsellä rajana 150mm, sen korkeampaa puhelinta en osta.

Oman puhelimen mitat ovat 15 x 7,5 x 10 cm ja se on ehdottomasti oma maksimini. Etenkin paksuus ja leveys ovat käytettävyyden kannalta olennaisimmat ja niihin suojakuoret vaikuttavat eniten. Puhelimen pituudella ei ole oikeastaan mitään merkitystä. Sony Xperiat ovat itseasassa käteen sopivimpia mutta pitkä ja kapea näyttö muuten ei ole kätevä.

Vierailija
19/26 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikseen. En tykännyt lompakkokotelosta kun puhelimessa puhuessa ne kortit meinasi liikkua. Eikä ollut kiva julkisella paikalla näpyttää viestiä pankkikortti vilkkuen. Nyt on siro luuri ja kätevä korttilompakko. Pois en vaihda enää.

Vierailija
20/26 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on erikseen, totta kai. Puhelimessa on oma nahkainen suojakuori ja lompakossa on rahat, luottokortin kokoiset kortit ja ajokortti. Ajokorttini on mallia iso, sillä vaihtaessani sukunimeni v. 1992 pahviläpyskä vaihtui suunnilleen samankokoiseen pinkkiin muovikorttiin. Se on niin iso, että joudun pitämään nykyisen lompakkoni (n. vuodelta 2007) hamaan loppuuni saakka, koska nykylompakoissa ei ole niin isoa lokeroa missään, kaikki kolot ja korttipaikat ovat luottokorttikoolle.

Kaksi mukana pidettävää ei ole minulle ongelma, koska laukkuni ovat yleensä kokoa shopper. Yksi ainoa pikkulaukku minulla on ja sitä käytän juhlamenoissa, en arkipäivinä. En lenkkeile, mutta kävelylenkkejä teen ja silloin puhelin mahtuu suojakoteloineen taskuun. Ei siis ongelmia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi