Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KVTES -tietäjät hoi! Hoitovapaa, palvelussuhde ja irtisanoutuminen

Apina
12.12.2019 |

Elikkäs. Olen nyt hoitovapaalla ja sen aikana tuli maaginen 5 vuotta ensimmäisen sopparin allerkirjoituksesta. Samalla työnantajalla olen ollut 3 eri tittelillä, jokaisesta uusi sopimus. Mistä niistä oikeasti lasketaan irtisanomisaika? Jos ensimmäisestä, niin lasketaanko hoitovapaata mukaan? Eli kun hoitovapaa loppuu ja marssin pomon pakeille, kärvistelenkö 2 viikkoa vai kuukuden? Tai voiko jo hoitovapaan loppupuolella sanoa, että halivilivoo ja korjata luuni, kimpsuni ja kampsuni viikon työn jälkeen.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin mistä lasketaan irtisanomisaika? Mikä irtisanomisaika on nykyisessä, uusimmassa sopimuksessa mainittu? Voit tietysti irtisanoutua hoitovapaankin aikana, ja irtisanomisaika edelleenkin se, mikä sopimuksessa lukee. Jos sopimuksessa lukee vaikka se 2 viikkoa, ilmoitat sitten vaikka 2 viikkoa ennen töihin palaamistasi irtisanoutumisestasi.

Vierailija
2/3 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tarkentaa: Työsopparissa lukee vain "työehtosopimuksen mukainen irtisanomisaika." Varsinaisesti olen ollut 3 vuotta töissä ja 2 hoitovapaalla. Toisalta "hoitovapaa ei katkaise palvelusuhdetta" 3v olleenna irtisanomisaika on 2vko ja 5v 1kk. Eli kumpi tässä tapauksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tarkentaa: Työsopparissa lukee vain "työehtosopimuksen mukainen irtisanomisaika." Varsinaisesti olen ollut 3 vuotta töissä ja 2 hoitovapaalla. Toisalta "hoitovapaa ei katkaise palvelusuhdetta" 3v olleenna irtisanomisaika on 2vko ja 5v 1kk. Eli kumpi tässä tapauksessa.

Hoitovapaa lasketaan työsuhteen kestoon tietysti, joten kun työsuhteesi alkamispäivästä on se yli 5 v, irtisanomisaika on 1 kk. Ilmoita siis vähintään kuukautta ennen töihinpaluuta irtisanoutumisestasi. Ei sinun tarvitse sitä varten palata töihin.