Onko normaalia, ettei eskarilainen ei osaa vielä pyyhkiä itse?
Kommentit (31)
Jos haluaa tahallaan nolata lapsen ja aiheuttaa traumoja niin voi jättää perustaidot opettamatta.
Vierailija kirjoitti:
Mun lapseni eivät ole koskaan pyyhkineet pyllyjään. Ovat kakanneet aina vain kotona ja pylly on pesty sen jälkeen. Ovat alkaneet itse käyttää käsisuihkua noin 6-vuotiaina, enkä olisi kyllä nuorempia siihen edes kannustanut.
Kihomadot varmasti kiittävät, kun 3-4-vuotiaat ah niin itsenäisesti kihnuttavat pyllyjään kuivalla paperilla.
Perseenpesuhullu on aina palstalla valmiusasemissa :D
Orkkuja 2 min välein... kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lapseni eivät ole koskaan pyyhkineet pyllyjään. Ovat kakanneet aina vain kotona ja pylly on pesty sen jälkeen. Ovat alkaneet itse käyttää käsisuihkua noin 6-vuotiaina, enkä olisi kyllä nuorempia siihen edes kannustanut.
Kihomadot varmasti kiittävät, kun 3-4-vuotiaat ah niin itsenäisesti kihnuttavat pyllyjään kuivalla paperilla.
Eikö ne kyläile pitempään missään, ei leirejä ei harrastusmatkoja? Ulkomailla ette käy?
Eivät ole alle 6-vuotiaina käyneet leireillä eivätkä harrastusmatkoilla. Yökyläilty ja lomailtu on ulkomailla perheen kanssa, ja pyllypyyhe on sieltäkin aina järjestynyt.
T. Pyllynpesuhullu (joka tosin ei nykyään enää tiedä, mitä lapsensa vessassa tekevät.)
Pyyhi? Peppu pestään käsisuihkulla ja sitten kuivataan, ei pyyhkimällä tule puhdasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perseenpesuhullu on aina palstalla valmiusasemissa :D
Hullu? En ole tuo jota kutsut moisella nimellä, mutta onhan nyt ihan selvä, että vedellä pesemällä tulee puhtaaksi eikä pyyhkimällä.
Opetin lapseni pyyhkimään, kun hän täytti 6-vuotta. Äitiänsä ei silloinkaan vielä kiinnostanut.
Jos matkustaa ulkomaille, niin kannattaa varoa varsinkin Japania, missä kaikki pöntöt on suunniteltu pyllynpesuhulluille.
Minä pakotin poikani hyvissä ajoin ennen eskariin menoa opettelemaan itse pyyhkimään pyllynsä. Ei varmasti pyyhkisi vieläkään itse, jos minä pyyhkisin puolesta. Pitää vaan neuvoa miten pyyhitään ja jättää vessaan selviytymään. Kyllä pakon edessä oppii tai muuten joutuu kulkea kurapöksynä.
Nykyään jo ylä-asteella ja 10 oppilas.
Ala-asteella kuulin pyyhkimään huudon ja ihmettelin sitä... Aika nopeasti tämän jälkeen oppi sen kai...
Vanhempien vika sanoisin...
Meidän 7 vuotias oppi äskettäin pyyhkimään itse. Olen vuoden patistanut mutta parempi nyt kuin myöhemmin
Jaa taitaa olla ihan aikuisillakin. Näin ollen ei suju edes kaikilta aikuisilta niin miksi lapsilta?