Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia, ettei eskarilainen ei osaa vielä pyyhkiä itse?

Vierailija
12.12.2019 |

6v poika.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
2/31 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että osaa, mutta on helpompaa kun vanhemmat tekevät sen niin ei ainakaan kädet likastu:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa pohdin, kun olin vahtimassa serkkuni lasta.

Vierailija
4/31 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että aika harvinaista mutta kyllä täysin mahdollista normaalillakin lapsella.

Tiedän yhden tälläisen pojan, joka ennen kouluun menoa ei osannut/halunnut/uskaltanut pyyhkiä itse. Lahjakas, herkkä ja kaikin tavoin mukava poika. Ei vain tietyissä jutuissa ollut halukas itsenäistymään varhain.

Vierailija
5/31 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen poika 8v. Hyvä yritys vuosien harjoittelun jälkeen, mutta ei vieläkään pärjää kokonaan yksin vessahommissa. Pitää käydä tarkistamassa ja auttaa. Kalsarit melkein joka kerta vauhtiraitoja täynnä.

Vierailija
6/31 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsi osaa puhua niin osaa myös pyyhkiä persuksensa. Jos ei osaa niin on opettajassa vikaa. Tarhassa ei todellakaan pyyhitä eskarilaisen persusta. Osa eskarilaisista käy esim. Koulun puolella syömässä ja käyttävät luokkahuoneita. Voi niitä raasuja ketkä eivät vielä tuossakaan vaiheessa osaa pyyhkiä. Varmaan joutuisi koulussa jonnekkin jälkeenjääneiden luokalle.

Vierailija
7/31 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se pyllyn pyyhkiminen muuten lapselle opetetaan? Olen itse lapseton enkä ole ikinä lapsia edes hoitanut niin en tiedä. Enkä omista oppimiskokemuksistani muista mitään. Minkä ikäisenä yleensä oppivat?

Vierailija
8/31 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan normaalia. Meillä eivät lapset ole koskaan kakanneet päivähoidossa tai koulussa (eskari on koulussa). Meidän lapsi opetteli siinä eskarin aikana pyyhkimään. 

Ja kyllä päiväkodin eskarissa pyyhitään takapuoli, jos lapsi ei osaa.

Vierailija
9/31 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne osaa jo piirtää taitavasti ja kirjoittaakin mutta pyllynpyyhintää ei muka hallitse... Yleensä vika on kylläkin vanhemmissa, ei lapsessa, jos terveen eskarilaisen pylly pyyhitään.

Vierailija
10/31 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä noin vain kyselemättä pyyhitä jos terve lapsi, opetetaan kyllä ja voidaan jälki varmistaa vanhempien pyytäessä. Ei ne lapsetkaan halua huutaa pyyhkimään muiden lasten kuullen. Oppivat tuon taidon hyvin nopeasti jos ei kukaan muu ole siihen mennessä opettanut. Kysehän ei todellakaan ole motorisesti mitenkään vaativasta tehtävästä, jos muihin eskarilaisen taitoihin verrataan.

Vierailija
11/31 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä noin vain kyselemättä pyyhitä jos terve lapsi, opetetaan kyllä ja voidaan jälki varmistaa vanhempien pyytäessä. Ei ne lapsetkaan halua huutaa pyyhkimään muiden lasten kuullen. Oppivat tuon taidon hyvin nopeasti jos ei kukaan muu ole siihen mennessä opettanut. Kysehän ei todellakaan ole motorisesti mitenkään vaativasta tehtävästä, jos muihin eskarilaisen taitoihin verrataan.

Jaa. Olen ollut päiväkodeissa töissä eikä ole tehty mitään numeroa, jos eskarilainen pyytää pyyhkimään. Ehkä nykyään on sitte eri tavalla.

Vierailija
12/31 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Curlingia, yleensä nuo toistaitoiset lapset ovat avuttomia muissakin asioissa.

Jotenkin tyypillistä just suomalaisille. Ei brittikouluissa terveiden 5-vuotiaiden pyllyjä kukaan opettaja tai avustaja pyyhi.

Vierailija
13/31 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Olen ollut päiväkodeissa töissä eikä ole tehty mitään numeroa, jos eskarilainen pyytää pyyhkimään. Ehkä nykyään on sitte eri tavalla.

Eskarit on yhä enemmän kouluissa nykyään ja wc-tilat on usein yhteisiä nuorimpien koululaisten kanssa. Aika harva eskari haluaa aikuista vessareissulle mukaan.

Vierailija
14/31 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikaystäväni on kohta 20 eikä vieläkään osaa.

Sori H jos tunnistat itsesi😶😶

Vierailija
15/31 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskarin tutustumisessa mainittiin keväällä että asia olisi hyvä oppia kesän aikana, jos ei vielä osaa.

Vierailija
16/31 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapseni eivät ole koskaan pyyhkineet pyllyjään. Ovat kakanneet aina vain kotona ja pylly on pesty sen jälkeen. Ovat alkaneet itse käyttää käsisuihkua noin 6-vuotiaina, enkä olisi kyllä nuorempia siihen edes kannustanut.

Kihomadot varmasti kiittävät, kun 3-4-vuotiaat ah niin itsenäisesti kihnuttavat pyllyjään kuivalla paperilla.

Vierailija
17/31 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdeestä perheestä teidän että kaikkien lasten pyllyt pyyhittiin vielä eskari-iässä mutta oli ne kyllä vaipoissakin tosi pitkään. En tiedä onko jotain oppimisongelmaa vai vanhemmat ei vaan viitsineet opettaa.

Vierailija
18/31 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se pyllyn pyyhkiminen muuten lapselle opetetaan? Olen itse lapseton enkä ole ikinä lapsia edes hoitanut niin en tiedä. Enkä omista oppimiskokemuksistani muista mitään. Minkä ikäisenä yleensä oppivat?

Opastamalla tekniikka kädestä pitäen, kuten monet muutkin asiat lapselle opetetaan. 

Sanoisin, että neljävuotiaat pääsääntöisesti itse hoitavat. Käsien huolellista pesua olen tarkkaillut kyllä vielä tämän jälkeenkin. 

Eskarissa eivät hoitajat tule pyyhkimään ja ei varsinkaan koulussa opet.  Eli en sano, että epänormaalia, mutta valtavirrasta poikkeavaa, jos 6-vuotias on laiminlyöty tämän perusasian opetuksen kanssa. 

Vierailija
19/31 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eskarit on yhä enemmän kouluissa nykyään ja wc-tilat on usein yhteisiä nuorimpien koululaisten kanssa. Aika harva eskari haluaa aikuista vessareissulle mukaan.

Meidän paikkakunnalla eskari onkin koulussa, mutta tuttavapiirini muualla asuvista kenenkään muun lapsi ei ole koulun eskaria käynyt, joten en tiedä sitten siitä, ovatko yleistyneet vai eivät.

Vierailija
20/31 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapseni eivät ole koskaan pyyhkineet pyllyjään. Ovat kakanneet aina vain kotona ja pylly on pesty sen jälkeen. Ovat alkaneet itse käyttää käsisuihkua noin 6-vuotiaina, enkä olisi kyllä nuorempia siihen edes kannustanut.

Kihomadot varmasti kiittävät, kun 3-4-vuotiaat ah niin itsenäisesti kihnuttavat pyllyjään kuivalla paperilla.

Eikö ne kyläile pitempään missään, ei leirejä ei harrastusmatkoja? Ulkomailla ette käy?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi