Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on vahvempi oikeus: lapsen oikeus turvaan vai äidin oikeus lapseensa?

Vierailija
12.12.2019 |

Jos näistä olisi pakko laittaa toinen toisen edelle.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen oikeus turvaan on lainsäädännöllisesti aina ensi sijalla. 

Vierailija
2/10 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen laissa ei ole sellaista kuin äidin oikeus lapseen, mutta lapsen oikeus vanhempaan on. 

Se, kumpi menee edelle, lapsen oikeus turvaan, vai lapsen oikeus vanhempaansa, riippuu käytännössä monesti vanhemman sukupuolesta. Näin ei pitäisi olla, mutta ikävä kyllä, näitä tapauksia on, joissa "äidin oikeus lapseen" katsotaan  ykkösprioriteetiksi, vaikka lapsi ei selvästikään voi hyvin äitinsä "hoidossa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä äidit lapsineen voi tulla itse sieltä pois tai jäädä sinne yhdessä. Itsepä sinne menivät.

avustaminen valtion varoilla sinne leirille OK.

Vierailija
4/10 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äideillä on oikeus hoitoon. Isillä myös.

Voi jospa maailma olis jotain muuta...

Vierailija
5/10 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa NS. Lapsen oikeudet, jotka Suomikin on allekirjoittanut. Sen perusteella meidän pitää pelastaa nuo lapset. Ja sen perusteella heillä on oikeus vanhempiinsa, eli siksi joudumme pelastamaan myös vanhemmat, jos he sitä haluavat.

Näin se menee pykälien mukaan.

Vierailija
6/10 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen oikeudet ja vanhemman velvollisuudet. Nuff said.

7/10 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen oikeus turvaan, koska kaikissa äiti-lapsi suhteissa lapsi ei ole turvassa.

Vierailija
8/10 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen oikeus äitiin tässä menee ykköseksi. Turvakin jää toissijaiseksi. Mitään oikeutta äidillä ei lapseensa ole. 

Eri asia sitten, voiko näitä lapsiaan toisia ihmisiä tappamaan usuttavia ihmishirviöitä pitää äiteinä sanan ei-biologisessa merkityksessä. 

Vierailija
9/10 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä äidit lapsineen voi tulla itse sieltä pois tai jäädä sinne yhdessä. Itsepä sinne menivät.

avustaminen valtion varoilla sinne leirille OK.

Sieltä ei pääse pois. Vaikka vankiloista on karannut taistelijoita, niin noista oloista ei nainen lapsiensa kanssa pääse pois. Siellä on sotatila eikä mitään kulkumahdollisuuksia. Ja pitää olla aika paikallistuntemusta, että kävellen sieltä selviäisi. Poispääsyun tarvitaan pakosti ulkomaista apua. Siellä viranomaiset on osan karkottanut, eli on poistanut leiriltä. Lähinnä naapurimaaiden kansalaisia. Heidät on saatettu rajalle.

Vierailija
10/10 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos nuo asiat jäisi asiaan perehtyneiden huoleksi? En usko, että kukaan kommentoija tietää mistään mitään. He vain tuntevat ja mutuilevat vahvasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi