TAPASIN EILEN IHAN IHME KAKARAN...
Olin puistossa kävelyllä, ja ohitseni hiippaili sellainen 4 v. poika yksin, ilman kaverieta tai vanhempia, eriparisukat jalassa, ei kenkiä lainkaan.
Sattui yksi kyltti kohdalle, jonka se kaatoi ja kun käskin hänen nostaa sen takaisin, se alkoi SÄHISEMÄÄN " kivaa, kivaa"
Millaiset tämän pojan vanhemmat mahtavat olla, kun ensinnäkin päästävät pojan noin ulos, yksin vielä ja kun muutenkin lapsi ei tuntunut käyvän ihan täysillä...
Kommentit (35)
hittoako tänne kirjoittaa tuollaista jos on normaalia..huh
Vierailija:
Aika outoa, jos poika pääsee jatkuvasti karkailemaan, asun ihan puiston vieressä ja tiedän kyllä ketä siellä kulkee!!!!
miks teit tollasen alotuksen jos kerran siis poika on siellä usein ja mistä tiedät ettei karkaile? mitä ihmeellistä siinä sit on jos se on siel usein? asuu varmaan sitte siinä lähel, eka annat ymmärtää et tiedät ja tunnet jokaisen puistossa kävijän ja poikaa et ennen ole nähnyt ja nyt sanot et se käyki siel usein.
rauhoittukaa hyvät ihmiset!
Aiemmin joku kirjoitti että puistossa 7 v lapselle tarjottiin kaljaa, mutta se ei herättänyt yhtään niin paljon kohua kuin tämä, mikä on mielestäni aika ihmeellistä, voi kysyä, että mikähän teidän tarkoitusperä on, ja miksi tällainen asia saa mielen kuohahtelemaan, mutta lapselle alkoholin tarjoaminen ei...?
TÄÄLLÄ EI OLE MITÄÄN NÄHTÄÄVÄÄ!!!
AV-POLIISI
hmm... kumpikohan on vakavanmpaa...????
jos mun 4-vuotias olisi kaivarissa yksinään eksyksissä, eikä kukaan puuttuisi asiaan.. apua, kamala ajatuksin.
av-mutseista, jotka takertuvat epäoleelliseen, eivätkä osaa tulkita tilannetta vaan tulevat tänne ilmoittamaan mitä omituisimmista jutuista.
I hope you will grow up and bee grown up. It is necessary for you and your own child.
Vierailija:
av-mutseista, jotka takertuvat epäoleelliseen, eivätkä osaa tulkita tilannetta vaan tulevat tänne ilmoittamaan mitä omituisimmista jutuista.
I hope you will grow up and bee grown up. It is necessary for you and your own child.
Ja ota vastaisuudessa vähän vastuuta kanssaihmisistä, etenkin lapsista.
kun ohitse " hiippaillut" lapsi on mennessään kaatanut jonkun kyltin, hän kyllä yleispoliisina käskee vierasta lasta nostamaan sen, mutta ei kykene muuten kommunikoimaan lapsen kanssa. Huudellaan vaan vieraalle lapselle, että nosta se kyltti, mutta muuten ei tule mieleen auttaa. Poika sai hienon kuvan kivoista aikuisista, ap on samanlainen kuin mahdollisesti vanhemmat pojan kotona: Komennellaan vaan mutta kukaan ei välitä eikä kivoja aikuisia ole.
Mua kuvottaa.
Itse en tosiaan voisi käskeä tuntematonta lasta nostelemaan mitään kylttejä (jos kyse ei ole minun omaisuudestani, en toimi yleispoliisina missään) mutta sensijaan on itsestäänselvää selvittää tilanne, jos lapsi vaikuttaa tarvitsevan apua/tukea.
Vierailija:
kun ohitse " hiippaillut" lapsi on mennessään kaatanut jonkun kyltin, hän kyllä yleispoliisina käskee vierasta lasta nostamaan sen, mutta ei kykene muuten kommunikoimaan lapsen kanssa. Huudellaan vaan vieraalle lapselle, että nosta se kyltti, mutta muuten ei tule mieleen auttaa. Poika sai hienon kuvan kivoista aikuisista, ap on samanlainen kuin mahdollisesti vanhemmat pojan kotona: Komennellaan vaan mutta kukaan ei välitä eikä kivoja aikuisia ole.Mua kuvottaa.
Itse en tosiaan voisi käskeä tuntematonta lasta nostelemaan mitään kylttejä (jos kyse ei ole minun omaisuudestani, en toimi yleispoliisina missään) mutta sensijaan on itsestäänselvää selvittää tilanne, jos lapsi vaikuttaa tarvitsevan apua/tukea.
seurata tätä ajatustenvaihtoa ja syyllistämistä!
Jos hän olisi kysynyt pojan nimeä ja ikää, hän olisi maininnut sen jo ensimmäisessä viestissä eikä vasta sitten, kun häntä syytettiin heitteillejätöstä. Älkääkä yrittäkö väittää, että hän vain sattui unohtamaan; ap:n kaltaiset eivät unohda kertoa kuinka erinomaisia ihmisiä he ovat.
sinun kaltaisesi ihminen ei tee asialle mitään muuta kuin rientää tänne kertomaan 4-vuotiaasta ihme kakarasta. Eikö mieleesi tullut pysäyttää lasta ja kysyä missä vanhemmat, tai miksi hän on yksin? Eikö sinun olisi pitänyt soittaa jollekin viranomaiselle yksinäisestä lapsesta... Mitä me täällä osaamme asialle tehdä?
Minkä ikäinen ja missä asuu!!!! " En tiedä, en muista" Minkäs minä olisin voinut tehdä, soittaa poliisit vai???
Vierailija:
Minkä ikäinen ja missä asuu!!!! " En tiedä, en muista" Minkäs minä olisin voinut tehdä, soittaa poliisit vai???
Itse kerran huomasin kun pikku poika yksin hiipparoi ja jäin siihen hänen seurakseen katsomaan koska oli ilm eksynyt. Meinasi lähteä minultakin karkuun mutta en päästänyt. Niinpä vähän ajan päästä tulikin äiti hädissään poikaansa etsimään sillä poika oli karannut.
4 vuotias lapsi ilman kenkiä yksinään ja käyttäytyy oudosti, ei tiedä misää asuu jne!!! Mitä pahaa olisi voinut tapahtua jos olisit soittanut poliisit? He olisivat tarkistaneet pojan tilanteen, kotiolot yms. Mistä tiedät jos poika oli jotenkin sairas, esim autistinen, jospa vanhemmat olivat vastuuttomassa kunnossa jossain eivätkä pysty huolehtimaan pojasta, tai jospa hän oli karkuteillä, syönyt jotain lääkkeitä tai ihan mitä vaan! Mikset soittanut poliisia? He voivat yhdessä sosiaalitoimen kanssa tarkistaa pojan tilanteen, jos kaikki on kunnossa niin hyvä, mutta jos ei ole niin ... :(
Olis pitäny soittaa poliisit! Tiedä sitten missä tuo pieni poika on nyt.. Jos sillä tosiaan on sellaset vanhemmat jotka ei huolehdi..
Sitäpaitsi mietippä vähän omia kirjoituksiasi, mitä olet kirjoitellut tänne!!
Vierailija: