Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttäytyvätkö ulkomaalaiset lapset yhtä huonosti kuin suomalaiset lapset?

Vierailija
11.12.2019 |

Virossa käydessäni huomasin, että lapset vaikuttivat paremmin käyttäytyviltä kuin suomalaiset lapset. Käytös oli hillittyä, eivätkä soittaneet suuta tuntemattomille aikuisille. Millaisia havaintoja teillä muilla on?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani amerikkalaiset eivät ainakaan käyttäydy. Itse olen joutunut häpeämään omien lastenlasten käyttäytymistä esim. ruokapöydässä. Isoon ääneen valittavat, etteivät tykkää ruoasta, eivät syö ja haluavat pois pöydästä. Amerikkalaiset maistelevat ja siirtävät vähin äänin sivuun, jos eivät pidä täkäläisestä ruoasta, keskustelevat rauhallisesti muiden kanssa etc.

Vierailija
2/9 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko matkustanut briteissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkustanut eri maissa ja asunutkin. Mielestäni kaikissa maissa on hyvin ja huonosti käyttäytyviä lapsia.

Helsingissä olen huomannut bussissa ulkomaalaislasten käyttäytyvän rauhallisemmin.

Vierailija
4/9 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaat on suuri alue.

Minakin tiedan vain amerikkalaisesta kasvatuksesta. Mitaan ei saa jos unohtaa sanoa please ja thank you.

Ihan pienetkin osaavat sanoa nimensa ja alakoululainen osaa jo esitella kaverinsa vanhemmilleen. On outside voice ja inside voice, siis sisalla ei huudeta kurkku suorana.

Opettaja on aina Mr./ Mrs./Ms. ei tulisi kuuloonkaa kayttaa etunimea jos edes sen tietavat. Kouluissa on tyorauha.

Vierailija
5/9 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kokemusta vain japanilaisista lapsista 10 vuoden ajalta useammasta kaupungista ja kylästä. Ovat yleensä hyvin käyttäytyviä, mutta kulttuuriin kuuluukin, että kaikissa julkisissa tiloissa pitää olla rauhallisesti, kohteliaasti, hiljaa ja häiritsemästä muita iästä, sukupuolesta ja kansalaisuudesta riippumatta. Mitään nälkään tai tylsistymiseen liittyvää pikkukitinää kummempaa en ole kuullut. 

Vierailija
6/9 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu maasta, ei voi yleistää. Esim. saksalaiset ja itävaltalaiset lapset on usein kovassa kurissa ja kurin uhalla heille on opetettu kohteliaat käytöstavat. Sen sijaan italialaiset ja espanjalaiset lapset on suomalaisen silmään kammottavia ADHD-riiviöitä. Mölyä ja juoksentelua riittää, eivät jaksa keskittyä. Ranskalaisetkin on vähän riiviöitä mutta siellä sitä ei tahdota suvaita, lätkäistään luunappi tai avokämmenellä kun äitiä alkaa ärsyttämään elämöinti. Tämän seurauksena pehmeäluontoiset lapset tosiaan kasvavat kohteliaiksi ja kilteiksi, kovempiluontoiset on edelleen äänekkäitä ja vilkkaita riiviöitä, vaikka saavatkin välillä läpsyjä. Ero saksalaisiin näyttää olevan, että saksalaiset kouluttaa johdonmukaisesti ja rauhallisesti hillittyyteen ja kohteliaisuustapoihin, kun taas ranskalaisista useimmat sallii  kaikenlaista häröilyä siihen asti, kunnes itseltä pinna palaa ja silloin sitten kuritetaan.

Vierailija
7/9 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin suomalaislapset kuin ulkomaalaisetkaan eivät ole mikään heterogeeninen porukka. Suomalaislapsista iso osa käyttäytyy hyvin, mutta mitä nuorempi ikäluokka, sen enemmän on huonosti käyttäytyviä. Tämä näkyy siis noin karkeasti ottaen alakoulussa. Toivoisin, että vanhemmat antaisivat aikaa ja uskaltaisivat olla aikuisia lapsille. Antaisivat niitä kuuluisia: rajoja ja rakkautta.

Kohteliaimmat ja hankalimmat oppilaani ovat olleet ulkomaalaisia. Samasta maasta vieläpä.

Vierailija
8/9 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä minun alueella asuu paljon muualta tulleita, ja lähes joka ikinen kerta kun käyn tuolla Lidlissä, siellä on näitä perheitä lapsineen.

Ja voin sanoa että suomalaiset lapset enkeleitä heihin verrattuna.

Kauhea sirkus jos edes 2  muualta tullutta lasta kaupassa,juoksevat,huutavat, muuten vaa riehuvat yms. äitinsä ei tee mitään ..

Vierailija
9/9 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just oli amerikkalaisia vieraita meillä, heillä kolme lasta 10-15 v., todella kohteliaita ja hyvätapaisia, olin aivan häkeltynyt. Suomessa lapset saavat tehdä mitä tykkäävät, harva vanhempi vaivautuu opettamaan edes alkeellisia käytöstapoja. Valitettavasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan