Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mun uunissa vikaa?

Tunariko
11.12.2019 |

Mulla on noin vuoden vanha uuni joka jostain syystä paistaa epätasaisesti ja esimerkiksi äsken tein siirappipipareita ja ovat peltiä vasten olleelta eli alapuolelta palaneita. Siis miten ne voi palaa sieltä alapuolelta ja pinta on kuitenkin ihan vaalea päältä. Paisto ohjelmana on se ihan perus neliö jossa ala ja ylävastukset käytössä. Onko tämä uunin vika? Ei kiitos tyhmille kommenteille 😊

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mille tasolle sinä sen piparipelin laitoit? Katsoitko uunin ohjeista?

Vierailija
2/18 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootko kokeilu sitä että laitat uuden pinnotteen siihen uuniin? pitäisi tehä vuosittain muuten lämpö ei jakaudu tasaisesti uunin sisällä. jos ei ole uuninpinnotetta entuudesta kaapin perällä, niin prismoista ja rautakaupoista löytää. hintaa joku 9.90€ muistaakseni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paketin ohjeen mukaan keskitasolle. Outoa kyllä seuraava pelti samassa kohdassa ja yhtä kauan uunissa ei palanut..

Ap

Vierailija
4/18 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se eka pellillinen palaa jostain kumman syystä. Se lopputulos  on joskus puolesta minuutista kiinni.

Vierailija
5/18 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme on uusittava uunipinnoite?

Vierailija
6/18 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli mieleen, että jos ne oli liian alhaalla eli lähellä alavastuksia. Itse nostaisin peltiä puoleen väliin tai pykälän ylemmäs uunissa ens kerralla

Vierailija
7/18 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on siis se musta pinnote joka jakaa lämmön tasasesti uunissa. ei pala piparit ku on kunnolla pinnotettu uuni

Vierailija
8/18 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on uunilämpömittari, kannattaisi ennen vaihtoa kokeilla toimivatko ylävastukset eli mitä tapahtuu pelkällä ylälämmöllä.

Vierailija
9/18 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

se on siis se musta pinnote joka jakaa lämmön tasasesti uunissa. ei pala piparit ku on kunnolla pinnotettu uuni

Hakusana "uunin pinnoite" tuottaa googleen ohjeita takan slammaamiseen ja muuraukseen. Jospa linkkaisit tähän ketjuun tuon mainostamasi pinnoitteen, joka googlellekin tuntuu olevan täysin tuntematon tuote?

Vierailija
10/18 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se alapuolen pelti kuumenee enemmän yläpuolella oleva ilma, toiseksi taikinassa oleva vesi höyrystyy ja nousee ylöspäinpitäen yläpuoleen viileämpänä. Paista piparit yms. käyttäen vain ylälämpöä tai jos paistat useamman pellillisen niin laita silloin ala- ja ylävastus sekä kiertoilma päälle ja vaihda vielä varmuudeksi peltien sijaintia noin puolessa välissä paistoa.

Vierailija
11/18 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pulla paistuu normaalisti, uunissa ei ole vikaa.

Vierailija
12/18 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
13/18 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.tulikivi.fi/tuotteet/tulikivi_color-pinnoite

tämä toiminut ainakin itsellä

Ap:n ongelmat liittyvät piparien paistamiseen sähköuunissa, ja sä tulet mainostamaan jotain takan pinnoitusainetta? Ei hyvää päivää...

Vierailija
14/18 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä linjoilla. Joo tuo pinnoite juttu ei kyllä mennyt täydestä, ei siis uponnut muhun tuo tarina :D ja siis joo uunin lämpömittarilla voisin testata noita ylävastuksia. Ja mä en oo ikinä tehnyt pullaa, joten en tiedä miten ne paistuisi. Hyviä vinkkejä täällä kyllä testattavaksi kiitos :)

Vierailija
15/18 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytitkö sitä alumiinin väristä ohutta peltiä vai mustaa paksumpaa uunipeltiä? Ohuemmalla yllättäen ei niin helposti pala. Paksumpi musta pelti kuumenee enemmän ja polttaa ärhäkämmin. Tämä on kantapään kautta opittu kaasu-uunin kanssa. Huoh! Kaasun kanssa paistaminen on varsinaista taiteilua mutta olen joten kuten oppinut sen kanssa tulemaan toimeen. Sisälämpömittari on kyllä ehdoton.

Vierailija
16/18 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin juuri sitä paksumpaa mustaa peltiä

Ap

Vierailija
17/18 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytin juuri sitä paksumpaa mustaa peltiä

Ap

Sillä mäkin poltin ekat yritelmäni :D Kokeile ohutta.

Vierailija
18/18 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niksi pirkasta luin joskus tämän että on ollut ihmisillä apuna uunin ongelmissa eli en ole yksin tätä mieltä. Minulle kyllä tämä pinnoite toimii ja on aina toiminutkin mutta omapahan on ongelma jos ei neuvot kelpaa .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä