Laihtuminen ilman nälkä on täysin mahdotonta.
Mikä siinä on että kun nälkään syö vihannesta niin se ei nälkää poista?! Jos nälkään syöt rahkan tai protskua niin se toimii mutta sitten tulee liikaa kaloreita.
Aivan mahotonta tämä laihtuminen! Meinasin pyörtyä ja tuli migreeni kun olin ollut yli viikon 1600-1750 kalorialla.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Jatkuva nälän tunne vähenee, kun ruuan laatu ja määrä sekä ateriarytmi on kunnossa. Aterioilla olisi hyvä olla proteiinin lähdettä, hyviä rasvoja ja jotakin tuoretta.
ps. Unohtakaa jo se pirun rahka.
Miksi rahka pitäisi unohtaa? Terveellinen ja hyvä välipala.
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta miten mitätöidään ap:n kokemuksia. Ei migreenissa nälän takia saa olla eikä pitäisi olla normaali olotila.
Ei uskoisi että ihmiset rakastaa nälkää kun on näin paljon ylipainoa.
Jos ruokavalio "sairastuttaa" ja on jatkuva nälkä silloin siinä ruokavaliossa on jotain pielessä ja sitä pitää lähteä muuttamaan, että löytää itselleen sen oikean tavan eikä "syyttää" sitä laihduttamista vaan niitä omia valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta miten mitätöidään ap:n kokemuksia. Ei migreenissa nälän takia saa olla eikä pitäisi olla normaali olotila.
Ei uskoisi että ihmiset rakastaa nälkää kun on näin paljon ylipainoa.
Jos ruokavalio "sairastuttaa" ja on jatkuva nälkä silloin siinä ruokavaliossa on jotain pielessä ja sitä pitää lähteä muuttamaan, että löytää itselleen sen oikean tavan eikä "syyttää" sitä laihduttamista vaan niitä omia valintoja.
Se löytäminen vaan voi ollla aika mahdotonta joskus. Itse kokeilin ensin omin päin kaikenlaista, myös ihmelääkkeeksi mainostetun VHH:n, aina kova nälkä, päänsärky ja paska olo kun laihtui edes hitaasti. Menin kalliille ravitsemusterapeutille lääkäriasemalle ja sain sieltä ruokavalion. Sama juttu: nälkä ja paska olo aina kun oli miinuskaloreilla, hyvä olo jos ei miinuskaloreilla.
Tämä kokenut, akateemisesti noihin juttuihin koulutettu ihminen sanoi sen mitä kukaan ei ollut kertonut ennen minulle: osa ihmisistä ei tosiaan voi laihtua kokonaan ilman nälkää ja lievästi epämiellyttäviä oloja merkittävästi. Mutta että joitain oireita voi vaan sietää hintana laihtumisesta, ja tasapainoilla kalorien kanssa niin että painon laskunopeuden ja oirelun suhde on hyväksyttävä. Lopetin tämän myötä etsimästä ruokavaliota jolla ei laihduttaessa olisi väsynyt tympeä olo ja päänsärky, ja päätin vaan kestää ne olot. 10 kilon rykäisy kerrallaan, sitten taukoa +/- 0 kaloreilla jolloin ok olo, sitten seuraava rykäisy. Kyllä on kilot lähteneet eikä niihin huonoihin oloihin kuole eikä ne estä työntekoakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkuva nälän tunne vähenee, kun ruuan laatu ja määrä sekä ateriarytmi on kunnossa. Aterioilla olisi hyvä olla proteiinin lähdettä, hyviä rasvoja ja jotakin tuoretta.
Maitotuotteiden sisältämät sokerit aiheuttaa elimistölle jatkuvan matala-asteisen tulehduksen ja tämä tulehdus on se joka erityisesti kerryttää sitä rasvakudosta vatsanseudulle.
Ensimmäisinä dietti päivinä on kova nälkä mutta helpottaa kun keho menee paastotilaa. Alkaen ottaa puuttuvan energian rasvasta. Nälkä kiusaa välillä ton jälkeenkin. Mutta ei tämä nyt mitää pylväspyhimyksen tahdonvoimaa vaadi. Noin viikon välein olisi hyvä syödä normi ateria ettei keho mene säästöliekille.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisinä dietti päivinä on kova nälkä mutta helpottaa kun keho menee paastotilaa. Alkaen ottaa puuttuvan energian rasvasta. Nälkä kiusaa välillä ton jälkeenkin. Mutta ei tämä nyt mitää pylväspyhimyksen tahdonvoimaa vaadi. Noin viikon välein olisi hyvä syödä normi ateria ettei keho mene säästöliekille.
Ei pidä noudattaa liian tiukkaa kuuria, jossa joutuu syömään noin viikon välein normi aterian. Riittävä syöminen ei ole este laihtumiselle vaan se, että syö liian vähän ja liikkuu sen päälle paljon. Energiavajeen seurauksena myös nukkuu huonosti, vaikka riittävä lepo on yksi edellytys laihdutukselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se maistuu ihan kauhealta. Yritin keksiä tähän jotain hyvää kuvailevaa ilmaisua sille, mutta sille kauheudelle ei sanat riitä. Ja sitä makua ei peitä millään määrällä mehukeittoa tai marjoja. Siinä vaan pilaa hyvät marjat.
-eri
Suurimman osan ongelma on itsekurin puute ja puuttuu usko että laihtuu väkisin jos syö vähemmän kuin kuluttaa. Ei se vaadi kuin vähän epämukavuuden sietoa.
Mies lauhtui kauppaamalla, eikä ollut koskaan nälkä.
Laihdutat väärin. Mä laihduin ilman nälkää vähentämällä herkuttelua ja lisäämällä liikuntaa.
Mä oon pudottanut painoa pätkäpastolla. Kyllä mulle nälkä on, mutta aamuisin vain. Siihenkin kyllä tottuu.
Minä olen hyväksynyt kiloni. Noin 10kg liikaa. Olen terve kuin pukki. Veriarvot, maksa, sokerit yms. Sama fyysinen suoritus menee, kuin miehelläni. Leukoja en saa vedettyä muuten samat. Mies laiha vaikka samat ruuat molemmilla. Juoksuharrastus luonaa ja ei polvissa tunnu. Lihaksia on kiitettävästi. Lounaaksi tummaa riisiä, kanaa ja salaattia. Hyvin lähti nälkä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen hyväksynyt kiloni. Noin 10kg liikaa. Olen terve kuin pukki. Veriarvot, maksa, sokerit yms. Sama fyysinen suoritus menee, kuin miehelläni. Leukoja en saa vedettyä muuten samat. Mies laiha vaikka samat ruuat molemmilla. Juoksuharrastus luonaa ja ei polvissa tunnu. Lihaksia on kiitettävästi. Lounaaksi tummaa riisiä, kanaa ja salaattia. Hyvin lähti nälkä.
Niin hyväksyisin minäkin kiloni, jos olisi 10 kg ylipainoa. Mutta kun sitä on 45 kg ja ei meinaa jalkaterät, polvet, lonkat kestää kävelyäkään, edes Zizzin ja vastaavien koot ei enää tahdo riittää mahan kohdalta jne niin pakko se on laihduttaa, niin ikävää kuin se touhu onkin. VLCD:llä mennään kunnes sairaalloisen ylipainon raja on saatu alitettua (BMI 40), sen jälkeen kalorirajoitus + liikunnan lisäystä.
Mulla mahtuu 1500-1600 kaloriin turkkilaista jogurttia, 85-prosenttista suklaata ja maapähkinävoitakin. Ei tietenkään suuria määriä mutta kuitenkin. Tuntuu että mistään ei ole tarvinnut luopua eikä nälkä vaivaa.