Onko oikein jättää kumppani kun hän jää työttömäksi?
Mies jää työttömäksi, vaimo jättää hänet. Se on yleinen ilmiö. Onko se ymmärrettävää?
Kommentit (26)
Minä olin edellisessä työpaikassani loppuunpalamisen partaalla. Sanoin puolisolleni, että ellen löydä uutta työtä, irtisanoudun vuoden loppuun mennessä. Hän teki selväksi, että irtisanoutua voin, mutta puolet asumis- ja ruokakuluista minun on maksettava vaikka sitten lainarahalla, tai sitten saan lähteä etsimään itselleni omaa asuntoa.
Onnekseni löysin uuden työpaikan, tosin palkka pieneni, mutta se on pieni hinta mielenterveydestä.
Vierailija kirjoitti:
No kuinka moni mies työttömäksi jäätyään jää sohvalle kittaamaan kaljaa, pieremään ja valittamaan... Tai alkaa esim. väkivaltaiseksi.
Juhana, sinäkö se olet? Että työttömät ovat mielestäsi väkivaltaisia juoppoja. Mene vaikka torkuille torkkupeiton alle, niin ei tule kirjoiteltua tuollaisia aivopieruja nettiin.
Nykyään työttömäksi joutuu usein ns. ilman omaa syytä, kun työelämää trimmataan jatkuvasti. Usein kuitenkin työttömäksi jäämiseen liittyy muitakin elämänhallinnan ongelmia ja tämä työttömyys olisi sitten se viimeinen niitti erolle.
Vierailija kirjoitti:
Minä olin edellisessä työpaikassani loppuunpalamisen partaalla. Sanoin puolisolleni, että ellen löydä uutta työtä, irtisanoudun vuoden loppuun mennessä. Hän teki selväksi, että irtisanoutua voin, mutta puolet asumis- ja ruokakuluista minun on maksettava vaikka sitten lainarahalla, tai sitten saan lähteä etsimään itselleni omaa asuntoa.
Onnekseni löysin uuden työpaikan, tosin palkka pieneni, mutta se on pieni hinta mielenterveydestä.
Sukulaismies teki myös niin, että jäi pois työpaikasta, jossa oleminen oli muuttunut ahdistavaksi. Vaimo elätti miestä sitten, kunnes mies pääsi taas jaloilleen. Ei puhettakaan suhteen päättymisestä tai edes siitä, etteikö vaimo ottaisi vastuuta isommista menoista, kun mies jättäytyi työttömyyskorvauksen varaan. Elämässä tulee eteen kaikenlaista. Avioliittoon meneminen tarkoittaa vastuun ottamista toisesta ihmisestä, ei vain sitä, että laitetaan lusikat samaan laatikkoon ja jaetaan laskut puoliksi.
Työttömäksi jääminen on niin arkipäivää tänään, että en usko tuon olevan mitenkään yleistä. Kenen vaan kohdalle voi kosahtaa.
Olen jättänyt.
Tosin mies irtisanoi itse itsensä, eikä ottanut vastaan yhtään viidestä työpaikasta, joita hänelle tarjottiin. Oletti, että minä maksan kaiken kun hän pieree sohvalla, eikä voinut edes imuroida. Lisäksi siitä tuli minua halveksiva ja vähättelevä mulkero. Joka päivä, kun pääsin ovesta sisään töiden jälkeen, alkoi valitus ja haukkuminen saman tien.
Olen varmaan paha ihminen, kun en halunnut jäädä suhteeseen.