Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko oikein jättää kumppani kun hän jää työttömäksi?

Vierailija
11.12.2019 |

Mies jää työttömäksi, vaimo jättää hänet. Se on yleinen ilmiö. Onko se ymmärrettävää?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole.

Vierailija
2/26 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jokaisen oman moraalin varassa. Kuka tahansa saa tietenkin jättää kenet tahansa ihan mistä syystä vain.

Vierailija
4/26 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänähän vasta se luovuus pääsee valloilleen. Tämä on ihan tieteellisesti todistettu, työttömänä olo on ihanaa, puhun kokemuksesta.

Vierailija
5/26 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys kuuluu: jos ei rakasta toista, onko oikein jättää hänet? 

Miksi muuten jätetään toinen?

Vierailija
6/26 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä se kertoo jos kumppanin rahojen loppuessa myös rakkaus loppuu?

Vierailija
7/26 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuinka moni mies työttömäksi jäätyään jää sohvalle kittaamaan kaljaa, pieremään ja valittamaan... Tai alkaa esim. väkivaltaiseksi.

Vierailija
8/26 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä se kertoo jos kumppanin rahojen loppuessa myös rakkaus loppuu?

Se kertoo, ettei ole rakastunut toista ihmistä. On vain rakastanut sitä elämäntyyliä, jota rahalla on saanut. 

Vierailija
9/26 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en aio elättää mitään saamatonta miesvauvaa. Joko työssäkäyvä mies, tai ei miestä ollenkaan.

Vierailija
10/26 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole millään tavalla hyväksyttävää.

Vierailija
11/26 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en aio elättää mitään saamatonta miesvauvaa. Joko työssäkäyvä mies, tai ei miestä ollenkaan.

Entä jos mies ei vain saa töitä vaikka hakeekin?

Vierailija
12/26 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen erään pariskunnan, jolla oli pari pientä lasta. Oli bemarit, monta sataa neliötä Espoossa ja lapsilla yksityiset päiväkodit. 

Miehen firma teki konkurssin laman seurauksena, ja kivat rahat vaihtuivat kituttamiseen. Naisen vanhemmiltaan saatu perintö meni siinä samalla. Mies yrittäjänä sanoi, että hän kyllä tekee rahaa uudelleen, mutta muutama vuosi tässä menee. Mies ei ollut tyyppiä, joka jää sohvalle makaamaan. Nainen silti halusi eron. Hän ei päässyt irti siitä, ettei rahaa enää ole. 

Eron jälkeen mies pääsi jaloilleen ja tapasi uuden naisen. Hän ei enää ostanut bemaria ja isoa asuntoa (eikä saanutkaan luottotiedottomana), vaan laittoi kaikki rahansa matkusteluun uuden naisen kanssa. Ex-vaimossa tämä aiheutti närää. "Mies vain matkustelee maailmalla". 

Kyselen vain, että miksi valitetaan, jos itse halutaan ero???

Vierailija
13/26 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole rakkautta. Tulothan laskevat myös, kun toinen jää eläkkeelle. Pitäisi miettiä etukäteen En ymmärrä sitäkään, että jätetään toinen, jos hän sairastuu.

Vierailija
14/26 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpönlöpön näitä väitteitä taas. Annas ap vähän tilastoa väittämäsi tueksi, kun ei pidä paikkaansa. Miehet yleisemmin jättää puolisonsa heti kun tulee vakavampi sairaus, masennus tai työttömyys. Ihan perustan omaan ja tuttavapiirin kokemuksiin tämän väittämän, tosin epäilen että tilastojakin löytyisi jos viittisi hakea.

Työttömyyttä ja työttömiä on niin erilaisia ettei ole mitään yleispätevää määritelmää. Jollain työttömyys on tilapäistä, esimerkiksi pätkien välistä, toisilla vähän pitempikestoista ja sitten on kaikki muut siltä väliltä. Työttömätkään eivät ole mikään homogeeninen lauma vaan joukko yksilöitä, hyvin erilaisia lähtökohdiltaan. Joku on aktiivinen joku jää sohvalle piereksimään ja kittaamaan kaljaa. Useimmat haluavat työllistyä, mutta joukkoon mahtuu aina niitä joilla ei ole aikomustakaan edes yrittää takasin töihin.

Itse kukin päättää millaisen taakan haluaa kantaa (niin pitkälle kun voi valita). Itse en alkaisi elättää työkykyistä loista eli erohan siitä tulisi.  Tosin on vaikea nähdä että olisin arvioinut puolisoni niin väärin ja hänestä paljastuisi tällainen puoli.

Vierailija
15/26 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ole esittänyt lähdettä, joten älkää ruokkiko trollia.

Vierailija
16/26 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"myötä- ja vastamäessä"

Jep jep juu.

Jos rakkaus perustuu rahapussin saldoon niin mikä jottei.

Vierailija
17/26 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpönlöpön näitä väitteitä taas. Annas ap vähän tilastoa väittämäsi tueksi, kun ei pidä paikkaansa. Miehet yleisemmin jättää puolisonsa heti kun tulee vakavampi sairaus, masennus tai työttömyys. Ihan perustan omaan ja tuttavapiirin kokemuksiin tämän väittämän, tosin epäilen että tilastojakin löytyisi jos viittisi hakea.

Työttömyyttä ja työttömiä on niin erilaisia ettei ole mitään yleispätevää määritelmää. Jollain työttömyys on tilapäistä, esimerkiksi pätkien välistä, toisilla vähän pitempikestoista ja sitten on kaikki muut siltä väliltä. Työttömätkään eivät ole mikään homogeeninen lauma vaan joukko yksilöitä, hyvin erilaisia lähtökohdiltaan. Joku on aktiivinen joku jää sohvalle piereksimään ja kittaamaan kaljaa. Useimmat haluavat työllistyä, mutta joukkoon mahtuu aina niitä joilla ei ole aikomustakaan edes yrittää takasin töihin.

Itse kukin päättää millaisen taakan haluaa kantaa (niin pitkälle kun voi valita). Itse en alkaisi elättää työkykyistä loista eli erohan siitä tulisi.  Tosin on vaikea nähdä että olisin arvioinut puolisoni niin väärin ja hänestä paljastuisi tällainen puoli.

Entä jos miehesi ei vain saa töitä vaikka yrittääkin?

Vierailija
18/26 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei ole esittänyt lähdettä, joten älkää ruokkiko trollia.

Ei ole mitään trollia, olen eri mutta lähde on oma eletty elämä sekä empiirinen elämänkokemus. Se on ihan turha kiistää sitä. Tuskin näistä sentään mitään akatemiatason tutkimusta on tehty kuitenkaan.

Vierailija
19/26 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sairaseläkkeellä fyysisen sairauden takia ja olin jo sitä kun alettiin seurustelemaan. Miehen suvun mielestä olen työtön loinen. Nyt tiedän tämänkin mielipiteen olevan urpo.

Vierailija
20/26 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättänyt. Ihanasti helpottuivat kotityöt, kun toinen teki kaiken kunnes taas työllistyi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän