Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskeytyksen jälkeen uudelleen raskaaksi

11.06.2006 |

Eli raskaus keskeytetään pahojen epämuodostumien takia rv 13 jälkeen. Tietääkö kukaan saako uutta raskautta alkaa yrittää heti vai pitääkö olla palautumistaukoa?

Ja tuleeko keskeytyksen jälkeen helposti raskaaksi?

Onko keskeytyksillä vaaraa aiheuttaa lapsettomuutta?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empä ollut huomannut aikaisemmin vastata kysymyksiisi.

Minä olisin kovasti halunnut jatkaa yritystä samantien, tuskin maltoin odottaa sitäkään että vuoto loppuisi (kun käskettiin olla olematta yhdynnässä niin kauan kuin jälkivuoto kestää). Jälkivuoto kesti minulla 9 päivää, mutta ensimmäistä päivää lukuunottamatta se oli melko vähäistä.

Tuntuuhan se että aikaa menee hukkaan, varsinkin kun minäkin sain niitä ensimmäisiä kuukautisia oottaa yli 2 kuukautta. Mutta se pelko että kohtu ei ole vielä valmis uuteen raskauteen, ei jaksa kantaa uutta pientä mukana jos heti raskautuu, kyllä laittoi oottamaan.

Kiitos onnitteluista! Kävin viime perjantaina yksityisellä ultrassa ja siellä oli viikkoja vastaava pieni olento jolla sydän sykki... =o)

Miten sinä olet voinut ja joko km-suru alkaa helpottaa? Voimia.

HANNELE rv 8+1

Vierailija
2/9 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannele: Keskeytyksestä nyt reilu 3 viikkoa ja jälkivuoto ohi. Pahin masennuskin jo ohi. Pikku hiljaa helpottaa. Nyt pystyn jo puhumaan tapahtuneesta alkamatta itkemään hillittömästi.

Raskaanaolevien näkeminen on vieläkin joissain tilanteissa raskasta.

Meille kätilö sanoi, että yksien kuukautisten odottaminen olisi järkevää, koska jos tärppäisi heti uudelleen niin sikiön ikä olisi helpompi määrittää. Kysyin vielä erikseen, että onko mitään muuta syytä, esim. fyysinen toipuminen, jonka takia ne yhdet menkat kannattaisi odottaa? Kätilö sekä lääkäri vastasivat molemmat. että ei ole. Kohtu palautuu todella nopeasti ja fyysinen palautuminen muutenkin on näillä viikoilla nopeaa (keskeytys siis viikoilla14)

En siis meinaa tässä välissä ehkäistä lainkaan. Toivon, että pian tärppäisi uudestaan. Koen olevani siihen henkisestikin valmis. En kuitenkaan usko, että tulisin uudelleen raskaaksi ensimmäisestä kierrosta sillä en ole koskaan tullut. Toivon sitä!

Voimia kaikille saman kokeneille yleisesti! Ja onnellista odotusta edelleen, Hannele!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle myöskin sanottiin, ettei haittaa vaikka heti yrittäisi uudelleen. En myöskään usko, että raskaudun helposti. Aina olen saanut odottaa yli vuoden plussatestiä..Niin varmaan nytkin.

Vierailija
4/9 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkivuodon jälkeen ei ehkäisty muta menkat alkoivat parin viikon päästä. Tavallaan olen iloinen. Nyt tietää ainakin, että kroppa on palautunut kokemuksesta mutta olihan pieni toivo silti, ettei ne alkaisikaan. Nyt on kuitenkin helpompi edetä yrityksen puolella, kun on aavistus millä main ovuloin.

Tässä alku pisteessä siis taas :(

Vierailija
5/9 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme yrittäneet tätä lasta yli vuoden ja nyt, kun viimein plussasin niin rv 9+ se alkoi mennä kesken. Huomenna vauhditetaan lääkkeillä.. Voi, kun ei tarvitsisi taas odottaa yli vuotta..

Vierailija
6/9 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös keskeytettiin tuulimunaraskauden takia rv 13. Valitsin lääkkeellisen keskeytyksen tämä ei kuitenkaan toiminut kohdallani.Jälkitarkastuksessa todettiin kolmen viikon päästä että kohdussa vielä tavaraa. Viikko sitten oli kaavinta. Nyt vain odotellaan niitä kuukautisia. Tuntuu todellakin aika niin pitkältä kun keskeytyksestä jo viisi viikkoa mutta vielä pitää odottaa niitä yhtiä kuukautisia...

Vierailija
7/9 |
14.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin kaavinnassa viikkoa sinua aikaisemmin eli rv 12+. Syynä tuulimuna joka selvisi vasta np-ultrassa.

Minulle ohjeeksi annettiin että yhdet kuukautiset pitää oottaa. Näin olen useimmiten kuullut muillekkin neuvottavan. Kohdun pitää antaa palautua keskenmenosta (etenkin kaavinnan jälkeen). Suosittelisin sinullekin siis tuon yhden kierron tauon.

Sanotaan myös että km jälkeen raskautuu helposti uudelleen. Itse odotimme yhden kierron joka venähti tuplaksi eli ensimmäiset kk tulivat vasta yli 2 kk kaavinnasta. ENSIMMÄISEN yrityskierron jälkeen raskaustestiin napsahti kaks viivaa tänä aamuna. Ajallisesti km:sta on 3 kk, mutta todellakin ensimmäinen yrityskierto!

Jaksamista sinulle ja toivoa tulevaisuuteen!

HANNELE

Vierailija
8/9 |
15.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen olimme Naisten klinikalla varaamassa keskeytysajan ja sielläkin puhuttiin yksien kuukautisten odottamisesta. En tahtoisi millään odottaa, kun tuntuu että aikaa kuluu tässä ihan liikaa. Mutta en edes tiedä miltä tuntuu olotila " synnytyksen" jälkeen. Ehkä sänkyhommat eivät hetkeen kiinnostakaan. Masentaa.

Kauanko jälkivuoto sinulla kesti? Meinaatko tässä uudessa raskaudessasi käydä alkuraskauden ultrassa?

Vierailija
9/9 |
15.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla keskenmeno ja lääkkeellisellä vauhdittaminen rv12, jälkivuoto kesti 4 viikkoa, sitten oli jälkitarkastus, jossa todettiin kohdussa vielä olevan raskausmateriaalia, ilmeisesti istukan palanen. jouduin kaavintaan siis n. 4 viikkoa keskenmenosta/lääkkeellisestä, sitten vielä viikko vuotoa vähenevänä. Tästä reilun 4 viikon kuluttua alkoi menkat ja vielä uusi jälkitarkastus, kun itse halusin. Kaikki oli viimein hyvin ja yrittämistä sai aloitella kun itsestä siltä tuntui, eli tähän meni n.2,5 kk kun virallisesti kaikki hyvin. Jaksamista sinulle ja miehellesi.

vauva2006