Teidän lasten joululahjat?
Mitä teidän lapsenne saa joululahjaksi? Kertokaa myös lapsen Ikä, ja sukupuoli. Meillä kolme tyttöä: Melkein 7-vuotias, 5-vuotias ja 3-vuotias. Esikoinen saa lahjaksi:
-Kaksi vauvanukkea
-Leluauton
-Pehmoleluja
-Vaatteita
-Lakanasetin Keskimmäinen:
-Barbie-nukke
-DVD-elokuva
-Pehmoleluja
-vaatteita
-Lakanasetin Kuopus:
-Vauvanuken
-Legoja
-Palapeli
-Pehmoleluja
-Vaatteita
-Lakanasetin
Lisäksi jokaiselle lapselle tulee vielä pari pakettia sukulaisilta. Yhteiseksi ostettuun leikkikeittiö.
Kommentit (764)
Vierailija kirjoitti:
Tyttö 5v
- verryttelupuku
- frozen hahmoja
- Kauko-ohjattava auto
- alushousujaPoika 2v
- roska-auto (käytetty)
- verryttelupuku
- alushousuja
- unilelu
Eikö pojalle välttäisi myös nuo alushousut käytettyinä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen paketoinut lahjat ja tässä on se kuuluisa PISTE. ;)
Tytär, 13, saa minulta:
- kevätkauden ratsastuksen (ja minun ruokani on kynsiä eri muodoissa koko tammikuun :D )
- kuulokkeet
- hupparin
- kasan sukkia ja pikkareita
- poolopaidan
- kyniä, kumeja ym. kouluhärpäkettä
- Enkeli-suklaarasian
- toivomansa ratsastushanskat
Muilta saanee ainakin
- pyjaman
- villasukat ja -säärystimet
- rahaa (josta sosialisoin parhaaksi katsomani summan)
- kaksi kirjaa (!)
- lahjakortin Suomalaisen kirjakauppaan (!)
- uudet talvisaappaat
- vaatteita Berliinistä (En tiedä mitä...)
Oiskohan tuossa yhdelle ääpäkkäälle ihan tarpeeksi?
No, olkaa mitä mieltä tahansa, hän on mun paras ja ainoa lapseni, ja olen hyvin iloinen voidessani antaa hänelle enemmän kuin kaiken.
Joulu on hyvä tekosyy.
Mitä tein väärin, kun on alapeukutettu?
Joskus olis kiva tietää, miksi.
Liikaa lahjoja?
Onko ratsastus liian hienoa, elilismiä?
Vittu, meille ihan normaalia ollut jo 2 vuotta.
Minä alapeukutin tämän takia:
"rahaa (josta sosialisoin parhaaksi katsomani summan)"
Vanhemman ei kuulu varastaa lapsen lahjaksi saamia rahoja.
Tyttö 13v: ompelukone (käytettynä), lahjakortti kangaskauppaan, muutamia ihonhoitotuotteita, kylpytakki, villasukkia (itsetehtyjä)
Poika 7v: polkupyörä (käytettynä), vaatteita, 3 lautapeliä (käytettynä)
Tyttö 3v: baby born -nukke ja käytetyt nukenvaunut, talvihaalari (käytettynä)
Kaikille yhteiseksi pari lautapeliä vielä. Rahaa meni 310€
Onpa kiva antaa valmiiksi kulahtaneita tavaroita joululahjaksi. Lapsi parat.
Vierailija kirjoitti:
Yllättyisit jos tietäisit, kuinka uutta tavaraa ihmiset myyvät. Ompelukonetta käytetty 2 kertaa, talvihaalari upouusi, pyörä kuin uusi ja selvisi pesulla. Lautapeli vielä paketissaan. Saan uuden tai uutta vastaavan tavaran puoleen hintaan, miksi maksaa yli tuplat? Moni vanhempi tuote (esim. ompelukone) on vielä parempilaatuinen kuin upouudet hajoamaan tehdyt romut. Tavaroiden huoltaminen ja kierrätys kunniaan!
Ne ylimääräiset kirjat voi viedä kirjastoon, pääkaupunkiseudulla ainakin otetaan vastaan, joku kirjastohlö tarkistaa ne ja laittaa joko lainattaviksi tai sitten saa ottaa -hyllyyn. Ei tarvitse jättää omiin nurkkiin pyörimään jos häiritsee.
Ja lastenkirjoja ottaa päiväkodit vastaan ilomielin. Päiväkoteihin kelpaa myös lelut ja askarteluun sopivat tarvikkeet, sekä hyväkuntoiset varavaatteet, sillä niitä sattuu tarvitsemaan aina välillä.
12 tyttö: BTS vaatteita ja tavaroita, piirustustarvikkeita (paletti, värejä, maalausteline yms.), pop socket, alusvaatteita, dumle&julia karkkipaketit, lautapelejä, villasukat
10v poika: Paitoja, legoja, ps4 lahjakortit, ilmapistooli (harrastaa ampumista, aikuisen hallinnassa muuten), kettukarkkeja, fazerin suklaa, villasukat.
Tyttö 17
Lompakko
Yöasu
Marimekon lakana/pussilakana/tyynyliina-setti
Keittokirja
Tieteiskirja
Ihonhoitotuotteita
Iso kassi täynnä herkkuja (lempikarkkeja ja sipsejä)
Taiteilijan luonnoslehtiö, paksua paperia
Farkut
200€
Poika 15
Toppatakki
Kylpytakki
2 pitkähihaista bändipaitaa
Iso kassi täynnä herkkuja (lempikarkkeja ja sipsejä)
Yökkärihousut
Lautapeli
Huumorimuki
200€
Lahjat maksoivat saman verran yhteensä.
Vierailija kirjoitti:
Ja lastenkirjoja ottaa päiväkodit vastaan ilomielin. Päiväkoteihin kelpaa myös lelut ja askarteluun sopivat tarvikkeet, sekä hyväkuntoiset varavaatteet, sillä niitä sattuu tarvitsemaan aina välillä.
Voi tsiišus taas. Olen lto ja voin sanoa että ihmiset jotka kärräävät kaikki vanhat roinansa Vessapaperihylsyjään myöten, päiväkoteihin elävät ihan jossain toisessa todellisuudessa.
Me EMME arvosta ”lahjoituksia” vaan saamme kyllä hankittua kaiken tarpeellisen itse. Kiitos vaan mutta ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Me saimme jopa sukulaisilta käytettyjä ja toivottuja lahjoja. Arvostan todella paljon näitä, paljon enemmän kuin niitä krääsälahjoja joita on hankittu vain sen vuoksi kun on kiva ostaa kaikkea. Lapset ovat eivät välittäneet yhtään vaikka olivat käytettyjä, sillä lahjat olivat mietitty kunnolla juuri heille. Toisin kuin ne krääsälelut, joissa ei oltu mietitty mitään muuta kuin että ne ovat uusia ja halpoja ja niitä saa pienellä summalla paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi tsiišus taas. Olen lto ja voin sanoa että ihmiset jotka kärräävät kaikki vanhat roinansa Vessapaperihylsyjään myöten, päiväkoteihin elävät ihan jossain toisessa todellisuudessa.
Me EMME arvosta ”lahjoituksia” vaan saamme kyllä hankittua kaiken tarpeellisen itse. Kiitos vaan mutta ei kiitos.
Meidän päiväkoti ei saa ottaa vastaan lahjoituksia. Toki harmittaa kun ei saa ottaa enää vastaan piirustustuspaperia firmoilta/ vanhempien työpaikoilta.
5-vuotias tyttö:
- kampauspää
- toiminnallinen eläinlelu
- legoja
- lamppu
- taskulamppu
- leggarit ja paita
6-vuotias poika:
- kaksi legosettiä
- kauko-ohjattava auto
- taskulamppu
- huppari ja housut
- kaksi kirjaa
Lisäksi saivat yhteiseksi mm. pelin ja toivomansa soittimen. Em. lahjat vanhemmilta ja isovanhemmilta, lisäksi muilta tuli jotain pientä, kuten suklaata. Eniten poika tykkäsi legoista ja vaatteista, tyttö suklaasta ja siitä eläinlelusta.
Tyttö 3v:
Sukkia
Pikkareita
Yöpuku
Housut
Kauluri
Värityskirjoja
Kirjoja
Tarroja
2 lelua
Tikkari
Askartelutarvikkeita
Joulupukilta ja sukulaisilta:
Yöpuku
Pinnejä yms
Setti pikkuleluja
Paita ja housut
Vauva:
Kirja
Body
Sukkia
Tutti
Sukulaisilta ja joulupukilta:
Ruokailuvälineitä
Yöpuku
Bodeja
Mekko ja trikoot
Mikään ei ollut käytettyä. Osittain siksi, ettei vastaan ole tullut mieluisia ja tarpeeksi hyväkuntoisia ja jos olisi, lapset olisi saaneet ne muuten vaan. Esikoisen vauva-aikaan oltiin niin pa ettei uuteen ollut varaa ja lapsena kuljin ysärillä kasarin vaatteissa joissa oli reilusti kasvunvaraa tai liian tiukkojen housujen kuminauha hiersi vyötäröllä ja olin hyvin sukupuolineutraali ja siitä kiusattiin, ajat on joo muuttuneet ja lievästi etoo, kuinka porukka kiillottaa sädekehäänsä mainostamalla miten lasten lahjatkin löytyi käytettynä. Eihän lapsi siitä tietty välitä välttämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me EMME arvosta ”lahjoituksia” vaan saamme kyllä hankittua kaiken tarpeellisen itse. Kiitos vaan mutta ei kiitos.Meidän päiväkoti ei saa ottaa vastaan lahjoituksia. Toki harmittaa kun ei saa ottaa enää vastaan piirustustuspaperia firmoilta/ vanhempien työpaikoilta.
" piirustuspaperia" eli kertaalleen printattuja papereita... niitäkin nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poika 17 v
IPhone
Sipsipussi
Leffalahjakortti
SuklaakonvehtirasiaSipsipussi? 😅
No, miksi ei? Kaikki eivät välitä suklaasta, joka mielestäsi on siis ihan kelpo lahja. Miksei yhtä hyvin sipsipussi tai vaikka leffa ja popcornia?
Todella ääliöitä nämä ihmiset, jotka dissaavat toisten OMILLE lapsille antamia paketteja.
Poika 5 vee sai:
Legosetin
Lautapelin
Dinosauruskirjan
Palapelin
Muovailuvahaa
Puseron ja housut toivomallaan dinosauruskuviolla
Hanskat
Poika 1 vee sai:
Aterimet
Mukin
Pussilakanasetin
Nuppipalapelin
Pari leluautoa
Hanskat
Tyttö 3,5v:
- muumitalo
- potkulauta
- kylpytakki
- palapeli
- Legoja
- PALJON muovailuvahaa ja muotteja
- piirustuskirja
- magneettisia rakennuspalikoita
- kolme kirjaa
Ihan liikaa, jemmasin jo osan odottamaan vaikka jotain saikkupäivää niin voi sitten repäistä esiin ”uuden” lelun.
Mietin tässä uskallanko olla rehellinen vai aiheuttaako se oikean kakkamyrskyn.
Meillä pojat 14v ja 10v.
Saivat isältään yhteiseksi playstation 4:n, siihen lisävarusteita ja pelejä sekä kummallekin kausikortti haluamaansa paikkaan.
Isän sukulaisilta:
-vaatteita (paitoja, housuja, sukkia ja kalsareita) sekä lahjakortin.
Minun sukulaisilta:
-kirjat
- lautapelejä (kummallekin kaksi)
-paidat
-suklaata ja karkkia
Minulta:
14v sai lahjakortin, toppatakin, kintaat ja painopeiton
10v sai lahjakortin, repun, pehmon, paidan, kintaat ja painopeiton
Tavaraa tuli kyllä paljon, lapset olivat todella onnellisia lahjoistaan mutta vaikka iso osa tuli täysin tarpeeseen,, niin silti mietityttää, että mihin nuo kaikki oikein laitetaan.
Meiltä vanhemmilta:
15v pojalle:
-Adidas-huppari
-boxereita, sukkia ja pitkät kalsarit
-hajuste-paketti
-ps4-peli+vuoden nettijäsenyys
-suklaata
-t-paita
Sukulaisilta:yöpuku ja lahjakortteja, leffalippuja
11v tytölle:
-shampoo/saippua/kasvojenpesu/kynsilakka-kori
-Adidas-huppari