Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten löytää hyvän ja itselle sopivan meikki/värivoiteen?

Vierailija
10.12.2019 |

Taas tuli hutiostos. Sitä vielä kokeiltiin myymälässä toiselle poskelle/kaulan lähelle. Kotona koko kasvoissa se onkin liian matta ja peittävä ja vähän tumma/keltainen.
Ihoni on kauniisti sanottuna "aikuinen" eli pieniä ryppyjä ja juonteita, talvella pintakuivuutta ja poskipäillä couperosaa. En halua täysin peittävää naamiota vaan vain kevyesti peittävän ja luonnollisen.
Ja olen kokeillut halpoja ja kalliita(Lancome, Estee Lauder, Dior) joten ei tarvi tulla vinkumaan mitään
markettikamoista. Ei myöskään ammattilaisen avusta, kaikista epäsopivimmat on myynyt ihan ammattilainen.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerron teille salaisuuden. Eli ne parin kympin meikkivoiteet ovat tasan yhtä laadukkaita kuin kalliimmatkin. Oikea sävy löytyy puolestaan seuraavalla tavalla: kokeile eri sävyjä iholle, joka on käsivarressasi noin 10-15 cm ranteen yläpuolella. Onnistut varmasti:)

Ei toimi monella, käsivarsi voi olla ihan eri värinen kuin naama ja kaula. Itselläni käsivarret on niin kalpeat että niiden perusteella tarvitsisin kalpeimman Ivory-sävyn meikkivoiteista. Naama on kuitenkin enemmänkin keskibeige, ei läheskään yhtä vaalea.[/quote

Ja kun ikää tulee niin kasvojen iho tuntuu asteen pari tummemmalta kuin ihan nuorena oli.

Vierailija
22/32 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerron teille salaisuuden. Eli ne parin kympin meikkivoiteet ovat tasan yhtä laadukkaita kuin kalliimmatkin. Oikea sävy löytyy puolestaan seuraavalla tavalla: kokeile eri sävyjä iholle, joka on käsivarressasi noin 10-15 cm ranteen yläpuolella. Onnistut varmasti:)

Ei toimi monella, käsivarsi voi olla ihan eri värinen kuin naama ja kaula. Itselläni käsivarret on niin kalpeat että niiden perusteella tarvitsisin kalpeimman Ivory-sävyn meikkivoiteista. Naama on kuitenkin enemmänkin keskibeige, ei läheskään yhtä vaalea.

Se nimenomaan toimii. Kokeilepa joskus, niin yllätyt:)

Olen koittanut. Näytin todella sairaalta, lähes haudasta nousseelta. Kaula näytti kellertävänruskealta luonnottoman kalpeaksi meikatun naaman rinnalla, samoin korvat.

Mua vähän epäilyttää, että mahdoitkohan valita käsivarresta oikean alueen:) Meikkivoiteen sävyä ei siis testata ranteeseen, vaan ylempänä olevaan ihoon. Tuttu stylisti kertoi tämän neuvon mua meikatessaan ja olen saanut monet mun hutiostoksia tehneet tuttavat tyytyväisiksi tällä ohjeella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko ap kokeillut tätä?

https://www.lumene.com/fi/meikit/tuotelinja/cc/nordicnude/natural-perfe…

Ihan kamala, huono lopputulos.

Eri

Vierailija
24/32 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pyydän aina esim. Sokoksesta pieniin kippoihin näytteitä eri tuotteista ja sävyistä. Testailen kotona rauhassa ja teen sekoituksia. Näin olen löytänyt oikean, joudun usein ostamaan kyllä kaksi kerralla. Huulipunissa teen samoin.

Vierailija
25/32 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pyydän aina esim. Sokoksesta pieniin kippoihin näytteitä eri tuotteista ja sävyistä. Testailen kotona rauhassa ja teen sekoituksia. Näin olen löytänyt oikean, joudun usein ostamaan kyllä kaksi kerralla. Huulipunissa teen samoin.

Jep just näin. Teen samoin. Vältän hutiostokset. Palvelua saa hei Suomessakin pyytää, arvon naiset :)

Vierailija
26/32 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on vaikeuksia löytää tarpeeksi vaaleata meikkivoidetta. Miten voi tarjonta olla näin huonoa, vaikka iso osa meistä suomalaisista on kalpeanaamoja? Ennen käytin Lorealin Infailliblea sävyssä Porcelain mutta sekin sitten piti uudistaa eli pilata liian kellertäväksi. 😣 Kokeiltu on lumenet, true matchit jne. Onko noissa kalliimmissa meikkivoiteissa kuten Estee Lauderilla tai Lancomen Teint Idolessa hyvin vaaleita sävyjä?

Löytyy hyvin vaaleitakin sävyjä. Samoin ruotsalaiselta Idun Mineralsilta jota saa apteekista löytyy tosi vaaleita. Samoin esim. Kicksistä saatavista Bobbi Brownin tuotteista.

Niitä kalpeimpia sävyjä ei juuri ole marketisssa, koska loppujen lopuksi aika pieni vähemmistö suomalaisia on erityisen kalpeita. He näyttävät siltä, koska iho on kylmän sävyinen. Mutta useimpien iho on sellainen vaalea beige, jolle käy hyvin ne ulkomaisten sarjojen vaaleimmat perussävyt. Harvassa ne tosi kalpeat  blondit tai punapäät lopulta on. Ja vanhemmiten iho vielä useimmilla tummenee. Itsekin käytin nuorena esim. Joe Blascon vaaleinta Alabaster-sävyä mutta nyt jos nelikymppisenä kokeilen sitä, se on koomisen vaalea, tarvitsen Olive Beige 2 sävyä nykyisin.

Vierailija
27/32 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ne on kaikki enemmän tai vähemmän luonnottoman näköisiä. Silti pakko käyttää kun on couperosaa.

Pohjustus on tärkeää, ihon täytyy olla hyvin kosteutettu ja mahdollisimman tasainen. Niin välttyy värin epätasaisuudelta ja mahdollisilta hilseilyiltä ja paakkuuntumiselta.

Väri vaan ei ikinä ole täysin luonnollinen, ei ainakaan minulla. Hukkaostoksia tulee usein. Luonnonvalo ja keinovalo ovat hyvin erilaisia.

Vierailija
28/32 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole pelkästään väristä. Enkä usko oikeaa sävyä löytyvän muuta kuin kokeilemalla kasvoihin.

Vierailija
29/32 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

True Matchissä on satavarma tuote sulle.

Vierailija
30/32 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljattain ostin estee lauderin nuden. En hienompaa nimeä nyt jaksa kaivaa. Sitä.ennen käytin pitkään maybellinen dream satine liquidia. Molemmat hyviä. Iho pintakuiva ja ikää 46v. Huomioithan ihosi sävyn? Kellertävään kellertävää jne. Poskipunaa ei sovi unohtaa vaikkei meikkivoiteeseen liitykään.

Vierailija
31/32 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä löysin ensimmäistä kertaa oikeanvärisen meikin Everyday Mineralsin mineraalimeikeistä. Sieltä sai ilmaiseksi tilattua 5 eriväristä näytettä joita sitten kokeilin päivällä ja illalla ja täydellinen väri löytyi.

Kaikki ikinä kokeilemani (kalliit tai halvat) meikkivoiteet ovat olleet ihan liian keltaisia.

Vierailija
32/32 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on vaikeuksia löytää tarpeeksi vaaleata meikkivoidetta. Miten voi tarjonta olla näin huonoa, vaikka iso osa meistä suomalaisista on kalpeanaamoja? Ennen käytin Lorealin Infailliblea sävyssä Porcelain mutta sekin sitten piti uudistaa eli pilata liian kellertäväksi. 😣 Kokeiltu on lumenet, true matchit jne. Onko noissa kalliimmissa meikkivoiteissa kuten Estee Lauderilla tai Lancomen Teint Idolessa hyvin vaaleita sävyjä?

Ainakin Jeffree Starilla on kalpeanvaaleille sopivia sävyjä.