Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole vielä tehnyt mitään joulun eteen, kai täällä on muitakin?

Vierailija
10.12.2019 |

Edes joululauluja en ole radiosta kuunnellut.
Voisi sitä pikkuhiljaa jotain tehdä, vaikken tässä mitään kummallista ole tekemässäkään, kaksin asun jälkeläiseni kanssa.
Ruuat ostan valmiina ja kuusi haetaan ensi viikolla yhessä.
Lahjoja ei ole vara ostella kuin pari, mutta voisi nekin jo ostaa ettei tarvitsisi hikisenä aatonaattona etsiä jne.

Hohhoijaa. Olen jouluihminen, mutta ei oikein jaksaisi koko joulua tänä vuonna.

Näin olen kyllä tainnut sanoa joka vuosi aina näihin aikoihin.. ehkä....

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, enkä tee. Joulu on yhtä nopeesti ohi kun se tuleekin. Ihan turhaa hössöttämistä.

Vierailija
2/21 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, enkä tee minäkään mitään. Ei yhden päivän takia kannata itseään repiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulu on vain yksi iso kulutusjuhla. vmp

Vierailija
4/21 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laittanut jouluvalot ja syönyt muijan luona pari piparia kahvin kanssa. Ei nyt oikein jaksa joulu kiinostaa.

Vierailija
5/21 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulla joulu ainakin viikon kestää.

Vierailija
6/21 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei jaksa ihmeitä hössöttää. Jätetään sukujoulu väliin ja ollaan vaarin kanssa joulunpyhät piilossa. Muutama joulukukka, olkipukit, takkatuli, kynttilät, hyvä ruoka, sauna ja hiljaisuus tuokoon meille sen kateissa olleen joulurauhan.

Vierailija
7/21 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan ensi viikolla lahjat läheisille. Siinäpä se joulun eteen tekeminen minulla tänäkin vuonna. Aattona menen äidin luokse syömään. Hän haluaa tehdä kaikki laatikot ym. itse, joten en edes yritä viedä mitään ruokaa mukanani. Näin on toimittu nämä 20 vuotta, jotka olen asunut omillani.  

Vierailija
8/21 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt, miksi joulua pitäisi valmistella viikko tolkulla. En tosin vietäkään, mitään tilpehöörin täyteistä kulutusjoulua, vaan rauhallista yhdessäolojoulua. 

Vierailija
9/21 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin me ollaan erilaisia. Mulla joulu alkaa tänä vuonna siitä, kun aloitan loman 18.12. Siivoilen pari päivää, sitten haetaan kuusi. Leivon vielä jotain. Sitten seuraava viikko poltetaan kynttilöitä, syödään herkkuja, pelaillaan, juodaan glögiä... Aattona tietty omat perinteet ja sen jälkeen jatkuu edellä kerrottu kuvio. Kaupassa pakko välillä käydä ja toivottavasti olisi hyvät ulkoilusäät. Mutta uuteen vuoteen asti on joulu ja senkin jälkeen vielä viikko kuplassa.

Vierailija
10/21 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee mitään joulun takia. Pyhät menee ulkoillessa, telkkua katsoessa ja syödessä pitsaa. Ei kannata ottaa paineita.

Vierailija
11/21 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on joulu ollut valmiina jo 1. Adventtina, kuten joka vuosi. Kuusi kynttilöineen ja koristeineen, takan reunuksella havuköynnös koristeluineen ja valoineen, ylipäätään kaikki koristeet, mitä yleensä aina laitan. Tuoreita tulppaaneja maljakossa keittiön pöydällä, joulutähti olohuoneessa. Viime vkl syötiin jouluillallinen.

Ja sitten lähdetään pariksi viikoksi lomalle ja palataan nauttimaan joulutunnelmasta uudeksi vuodeksi. Joulu riisutaan vasta Nuutin päivänä.

Vierailija
12/21 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei jaksa ihmeitä hössöttää. Jätetään sukujoulu väliin ja ollaan vaarin kanssa joulunpyhät piilossa. Muutama joulukukka, olkipukit, takkatuli, kynttilät, hyvä ruoka, sauna ja hiljaisuus tuokoon meille sen kateissa olleen joulurauhan.

Tämähän kuulostaa oikein idylliltä, mikä tässä on muka liian vähän?

Olisipa itselläkin sauna ja takkatuli jouluna, sehän on kuin jostain elokuvasta suorastaan.

Mutta pukit ja kynttilät ja kuusi ne onneksi meillekin tunnelman tuo. Hämärä valaistus ja tuoksut. 

Kun vaan vähän saisi siivottua, ihan siis tavallisesti, (mitään suursiivouksia en koskaan tee)..Että voisi asetella kynttilöitä ja joulukukkaa pinnoille. 

ap

Vierailija
13/21 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tarkotin siis olkipukkeja, jotka kaivan kaapista. Ei meillä sentään pukki käy, ei ole pikkulasta enkä ole irstailija...

ap

Vierailija
14/21 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia pitäisi tehdä jotain joulun eteen? Minkä takia pitäisi kuunnella typeriä joululauluja? Vihaan joulua, en ymmärrä sen ideaa.

Vierailija
15/21 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ymmärtänyt, miksi joulua pitäisi valmistella viikko tolkulla. En tosin vietäkään, mitään tilpehöörin täyteistä kulutusjoulua, vaan rauhallista yhdessäolojoulua. 

Siksi että en ole kovin jaksava ihminen, eikä mulla ole autoa jne.

En minäkään tilpehöörijoulua vietä, saiko aloituksestani sellasen kuvan. No kuva oli väärä, jos  sai. Meillä joulu tulee kuusesta, kynttilöistä ja tunnelmasta..  löhöämisestä. 

ap

Vierailija
16/21 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna jätän joulun väliin joten en tee mitään. Vuosi on ollut hyvin rankka monestakin syystä ja olen väsyneempi kuin koskaan. Haluan vain levätä ne pari päivää kun ei tarvitse mennä töihin.

Vierailija
17/21 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha joulua on vielä miettiä.

Joku kinkku pakkaseen ja loput kauppareissut on helppo hoitaa edellisenä päivänä.

Kovin monta lajia ei kannata pöydässä olla, jottei niitä jämiä tarvitse viikkoa syödä.

Vierailija
18/21 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulla joulu ainakin viikon kestää.

Jouluhan kestää yli kuukauden. Alkoi ensimmäisenä adventtina ja loppuu loppiaisena. 

Vierailija
19/21 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha joulua on vielä miettiä.

Joku kinkku pakkaseen ja loput kauppareissut on helppo hoitaa edellisenä päivänä.

Kovin monta lajia ei kannata pöydässä olla, jottei niitä jämiä tarvitse viikkoa syödä.

Joo tämän olen onneksi pikkuhiljaa tajunnut. Ei meitä ole kuin kaksi syöjää, eikä teini syö kuin perunalaatikkoa, vähän lanttulaatikkoa, ja lohta. ihan turha niska vääränä kantaa.

Ostan peruna- ja porkkanalaatikkoa sellasen isomman lootan, lantusta riittää pieni loota, koska minäkään en sitä paljon ota.  Porkkanalaatikkoa syön mielelläni useammallakin aterialla, joten otan ison, vaikka syön sen itsekseni. Kinkkua ei syö kumpikaan. Savulohta ostan palasen. jne.

Muistan että joku joulu ostin laatikoitakin useamman yhtä lajia, jotenkin lähti jouluruuhkassa järki ja todellisuudentaju. Siitä on opittu.

ap

Vierailija
20/21 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä vuonna jätän joulun väliin joten en tee mitään. Vuosi on ollut hyvin rankka monestakin syystä ja olen väsyneempi kuin koskaan. Haluan vain levätä ne pari päivää kun ei tarvitse mennä töihin.

Lepäile rauhassa. Noin minäkin tekisin tänä vuonna ilman lasta, ei suostunut kun ehdotin että skipataanko joulu.

On tosiaan monella ollut nyt hyvin rankka vuosi, itsellä myös ja läheisillä.. toivotaan että vuoden vaihtuessa jotenkin suunta kääntyis parempaan. 

ap