Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilahtuisitko tällaisesta joululahjasta?

Vierailija
10.12.2019 |

Tavallisen näköinen lahjapaketti, mutta siellä olisi sisällä vain muutama erilainen erikoiskahvi (siis sitä suodatinkahvijauhetta)?
Yritän miettiä lahjoja, jotka saa kulutettua eli ei krääsää. Enkä halua antaa alkoholia ja kukaan läheisistäni ei syö mitään ns. herkkuja eli suklaita ja sellaista.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiedät, että lahjansaaja juo kahvia, niin varmasti on hyvä lahja. Meillä kahvia juo vain minä ja minäkin keittelen vain aamukahvit, joten muutaman kahvipaketin tuhoamiseen menisi monta kuukautta. Voisin toki mielelläni ottaa yhden kahvipaketin ja jotain muuta kivaa syötävää / juotavaa ennemmin kuin useita kahvipaketteja. Tai vaikka sen pelkän yhden kahvipaketinkin.

Vierailija
22/39 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen aikuisille lahjaksi omatekoista sinappia (tiedän, että kaikki joille sitä annan pitävät sinapista). Maustan ne sitten lahjan saajan mieltymysten mukaan. Jollekin ihan perussinappia, toiselle konjakkisinappia jne. Erilaisia sinappeja yms. saa mm. joulumarkkinoilta myös valmiina, jos ei itse halua/osaa tehdä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo enää kahvia mutta olisin ilahtunut tavallisesta kahvista varmaan. Nyt en ilahtuisi enää

Vierailija
24/39 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi on pakko ostaa jos toinen ei mitään halua?

Useimmille ihmisille "en minä mitään lahjaa halua/tarvitse" on vain kursailua. Tosiasiassa ovat kuitenkin mielissään kun paketin saavat. Osa jopa loukkaantuu, jos eivät saa, vaikka ensin väittävät että eivät lahjoja halua. 

Miksi pitäisi haluta? Sitten pitäisi vastavuoroisesti ostaa paketti, hirveä stressi ylimääräisistä kompromissipaketeista.

Vierailija
25/39 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse teen aikuisille lahjaksi omatekoista sinappia (tiedän, että kaikki joille sitä annan pitävät sinapista). Maustan ne sitten lahjan saajan mieltymysten mukaan. Jollekin ihan perussinappia, toiselle konjakkisinappia jne. Erilaisia sinappeja yms. saa mm. joulumarkkinoilta myös valmiina, jos ei itse halua/osaa tehdä. 

Ja saat sinappipurkkeja lahjaksi?

Vierailija
26/39 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi parhaista lahjoista, joita olen saanut on jättipakkaus vihreää teetä. Ihan peruslaatua. Juon todella paljon teetä, mutta minulle ei ole väliä onko tee Pirkkaa vain hieno kiinalaista käsin poimittua lajiketta. Kaikki käy ja tuo lahja tuli todella käyttöön. 

Vierailija
27/39 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja saat sinappipurkkeja lahjaksi?

En saa. Miksi saisin? Ostatko sinä aina lahjaksi saman tuotteen, jonka joltain saat? Kahvia kahvipaketin antajalle. Suklaata suklaan antajalle jne. 

Vierailija
28/39 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmille ihmisille "en minä mitään lahjaa halua/tarvitse" on vain kursailua. Tosiasiassa ovat kuitenkin mielissään kun paketin saavat. Osa jopa loukkaantuu, jos eivät saa, vaikka ensin väittävät että eivät lahjoja halua. 

Miksi pitäisi haluta? Sitten pitäisi vastavuoroisesti ostaa paketti, hirveä stressi ylimääräisistä kompromissipaketeista.

Kuka on sanonut että pitäisi haluta? Tai pitäisi ostaa vastalahja? Lahjojen haluaminen ja antaminen on ainakin meilläpäin täysin vapaaehtoista. Mutta jos oikeasti haluaa lahjoja ja jopa loukkaantuu jos ei niitä saa, ei pidä sanoa, ettei halua lahjoja. Se on suoranaista kusetusta.  

Vierailija
29/39 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään ihan tavallisesta kahvista. Erikoiskahvi lahjana olisi itselle epäilystä herättävä. Jos maistuisi hyvälle, lahja paljastuisi hyväksi. Jos taas en tykkäisi, olisi lahja huono.

Makuasioihin perustuvissa lahjoissa pitää olla tarkkana, että tosiaan tietää vastaanottajan maun.

Vierailija
30/39 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan juuri noita "vain juhla mokkaa" -ihmisiä. Mutta juustolajitelma maistuisi. Viinikin, jos joku älyäisi tuoda ei-punaviiniä. Konjakkikin jos niitä ei liikaa kerry kaappiin. Mutta alkoholilahjat ovat aina riski.

Joulukukka on minusta todella kiva lahja. Se tuo joulutunnelmaa kotiin, mutta ei kuitenkaan jää ikuisesti nurkkiin pyörimään. Ostan itse itselleni joka vuosi monta joulukukkaa, ja aina joukkoon mahtuu vielä lisääkin.

Vierailija
31/39 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustolajitelma kuluisi meilläkin.

Vierailija
32/39 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan juuri noita "vain juhla mokkaa" -ihmisiä. Mutta juustolajitelma maistuisi. Viinikin, jos joku älyäisi tuoda ei-punaviiniä. Konjakkikin jos niitä ei liikaa kerry kaappiin. Mutta alkoholilahjat ovat aina riski.

Joulukukka on minusta todella kiva lahja. Se tuo joulutunnelmaa kotiin, mutta ei kuitenkaan jää ikuisesti nurkkiin pyörimään. Ostan itse itselleni joka vuosi monta joulukukkaa, ja aina joukkoon mahtuu vielä lisääkin.

Joulukukka on riski - itse saan migreenin hyasinteista ja joskus jopa amarylliksistä, vaikka toisten mielestä ne ei muka haise juuri millekään.

Vierailija
33/39 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihmiset heittäytyvät noin hankaliksi että mikään ei kelpaa nii en varmaan antaisi mitään. Eihän se ole tarkoitus että ihmiset jakavat toisilleen listoja kaikesta mitä eivät halua, aivan hullu ajatuskin. Lahjan antaja antaa sitä mitä hän haluaa antaa tai ei anna mitään jos ei kelpaa.

Ja lahjan antaja EI SAA SUUTTUA eikä vetää hernettä nenään, jos lahjan saaja ei käytäkään lahjaa vaan laittaa sen eteenpäin!

Vierailija
34/39 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoiskahvit, paikallinen sinappi ja hunaja, makusiirapit sekä gluhwein toimii. Tietenkin riippuu lahjansaajasta, turha mitään hienostosinappia on käydä ostamaan, jos tietää, ettei toinen tykkää sinapista. Mutta sellaiset hieman erikoisemmat (mahdollisesti paikalliset) tuotteet on kivoja joululahjoja, sellaiset mitä ei tulisi itse ostettua.

Vierailija
35/39 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
36/39 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on sanonut että pitäisi haluta? Tai pitäisi ostaa vastalahja? Lahjojen haluaminen ja antaminen on ainakin meilläpäin täysin vapaaehtoista. Mutta jos oikeasti haluaa lahjoja ja jopa loukkaantuu jos ei niitä saa, ei pidä sanoa, ettei halua lahjoja. Se on suoranaista kusetusta.  

Miksi ihmeessä joku sanoisi ettei halya lahjoja vaikka haluaakin? Saati nyt loukkaantuu, jos ei niitä ei haluamiaan saa 🙄

Oma joulu helpottui äärettömästi, kun luovuttiin sukulais- ja ystäväaikuisten lahjonnasta.

Vierailija
37/39 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä joku sanoisi ettei halya lahjoja vaikka haluaakin? Saati nyt loukkaantuu, jos ei niitä ei haluamiaan saa 🙄

Oma joulu helpottui äärettömästi, kun luovuttiin sukulais- ja ystäväaikuisten lahjonnasta.

Paha sanoa. Mutta niin vain on, että osa niin sanoo. Kai se koetaan jotenkin kohteliaaksi. Suomalaista kursailua. Samaan tyyliin kuin "ei mua varten tarvitse keittää kahvia" (ja silti usein odotetaan, että kahvitarjoilu tulee mieluiten vielä pullan ym. kera). Toki on myös niitä, jotka aidosti tarkoittavat mitä sanovat. 

Vierailija
38/39 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulukukka on riski - itse saan migreenin hyasinteista ja joskus jopa amarylliksistä, vaikka toisten mielestä ne ei muka haise juuri millekään.

Tämä on totta. Pitää olla 110% varma, että saaja ei ole allerginen tai muuten oireile kukista. Muuten voi pahimmillaan aiheuttaa saajalle sairaalareissun tai vähintään hyvin tukalan olon pitkäksi aikaa. Meillä hyasintit lähtevät aina välittömästi parvekkeelle ja "unohtuvat" sinne paleltumaan. Saan astmakohtauksen, jos joudun olemaan niiden kanssa samassa tilassa. Onneksi 99% on jo ymmärtänyt, ettei meille voi tuoda hyasintteja. 

Vierailija
39/39 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri osa sanoi, että ei ilahtuisi. No sanokaa nyt sitten joku vinkki, että mitä syötävää tai juotavaa voi ostaa joululahjaksi (hinta alle 20€) sellaisille, jotka ei syö makeita herkkuja kuten suklaata tai pipareita eivätkä käytä alkoholia (kukka ei nyt käy, koska eivät ole kotona joulua). Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi