Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Ottaisitko 3-kymppisen lääkärin hoitamaan sinua vs. 5-kymppisen?
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Ei se iästä ole kiinni. Parista nuoresta lääkäristä on vähän huonoja kokemuksia. Toisen kanssa ei vain kommunikointi sujunut, outoja väärinymmärryksiä. Toisen kanssa ehkä vähän samaa, sovelsi vain ohjeita näkemättä, että tilanne olisi vaatinut vähän muuta. Vanhempia lääkäreitä on ollut tylyn tuntuisia yrmyjä pari.
Erityisen hyvinä ovat jääneet mieleen eräs nuori erikoistuva naislääkäri (itse olin 25 eikä vaikuttanut paljon vanhemmalta kuin minä), ehkä 40-45 mies (itse olin vähän nuorempi) ja 50+ nainen (itse olin alle 40 v.). Yhteistä näille on ollut, että ovat se keskusteluyhteys on toiminut, ovat ottaneet vakavasti ja asiallisesti, vaikka olen itse ollut itkuinen ja masentunut. Yksi noista hyvinä mieleen jääneistä osoitti empatiaa, silloin kun sitä tarvittiin, olematta alentuva, ja kaksi muuta paneutuivat tilanteeseen reippaalla otteella ja lähtivät selvittämään, mitä voi tehdä. Heistä jäi tunne, että lääkäri ei pidä minua mitenkään tyhmempänä vaan oman tilanteeni asiantuntijana, jolloin minun on myös helppo luottaa häneen oman alansa asiantuntijana.