Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi yrittäjissä on niin paljon narsisteja?

Vierailija
10.12.2019 |

Kaikki työnantajani ovat olleet niin itsekeskeisiä, pahin heistä on ujuttanut lonkeronsa eduskuntaan asti Suomen Yrittäjien kummitoiminnan myötä. Työntekijöiden lisäksi asiakkaita ja alihankkijoita kusetetaan ja riistetään niin paljon kuin sielu sietää. Itsekin olen yrittäjyyttä kokeillut ja eihän siitä tietenkään mitään tullut jo senkään vuoksi, etten kehdannut kiskoa asiakkailta kamalia summia.

Onko yksinkertaisesti näin, että vain narsisti tai muuten vain kamalan itsekäs voi menestyä yrittäjänä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama huomio. Yrittäjyys vaatii täysin häikäilemättömän mielenlaadun. Psykopatiakin varmaan on yleistä.

Muistan muutaman vuoden takaisen Yle-jutun, jossa kerrottiin pienyrittäjien, tyyliin käsityöläisten ym olevan pulassa, koska isot firmat eivät suostu maksamaan heille laskujaan. Eli ensin tilataan jotain ja sitten laskun maksua venytetään hamaan tappiin niin, että pienituloinen pienyrittäjä jää pennejään odottelemaan eikä ulosottomiehenkään palkkaaminen ole kannattavaa, koska se raha menisi sitten sinne. Oli kuulemma yleisesti tunnettu ja lisääntynyt ilmiö. Vähän avasi silmiä.

Vierailija
2/17 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjyys vaatii tiettyä kunnianhimoa ja periksiantamattomuutta, jos haluaa pärjätä yrittäjänä. Ehkä tässä kohtaa raja narsismin kanssa on ohkainen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskuttamiseen tottuu, koska rahat on pakko saada kotiutettua ja riittämään palkkoihin, eläkemaksuihin, veroihin ja itsekin pitäisi vielä syödä.

Nykyinen laskujen maksun venyttäminen ei helpota elämää. Hauska 90 päivää maksuaikaa ja vielä 10 päivää hyvän  yhtiön lisää on tuskallinen kokemus. Onhan se nyt tärkeää, että alihankkija toimii päämiehen pankkina ja rahoittajana.

Tässä hätiin tulevat rahoitusyhtiöt, jotka ostavat laskusi ihan nimellisellä korvauksella. Nimellinen korvaus taas siirtyy asiakkaan hintoihin ja asiakas maksaa maksuajastaan lisää rahaa.

Kaiholla muistan 14 päivän maksuaikoja.

Vierailija
4/17 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo. Perusta itse yritys, niin ymmärrät, millainen riski ja vastuu se on. Itse olen ainakin kiitollinen kaikille yrittäjille, jotka ovat minulle tarjonneet työpaikan.

Vierailija
5/17 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinnallinen viehätysvoima ja piittamaattomuus toisista ihmisistä on eduksi monessa.

Vierailija
6/17 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono provo. Perusta itse yritys, niin ymmärrät, millainen riski ja vastuu se on. Itse olen ainakin kiitollinen kaikille yrittäjille, jotka ovat minulle tarjonneet työpaikan.

Ole onnellinen, kuulut harvinaiseen vähemmistöön jolla on ollut hyvä työnantaja yksityiseltä puolelta. Suurimmalla osalla ei ole.  

Vierailija
7/17 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se narsissi ole nyt siellä toisessa päässä.

Vierailija
8/17 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinua hyvyydestä ja ihmisystävällisyydestä palkata, vaan sen takia että tuotat rahaa yrittäjälle.

Vierailija
9/17 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No muotoillaan asia vaikka niin, että jos ei "kehtaa kiskoa" asiakkaalta tuotteen tai palvelun hintaa katteineen, niin silloin ei yrittäjänä ainakaan menesty. Asia ei kuitenkaan liity narsismiin millään tavalla.

Vierailija
10/17 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen törmännyt pahimpiin narsisteihin kuntasektorilla. Hyvävelikerhon järkkäämiä suojatyöpaikkoja, joiden turvin on helppo harrastaa oman egon pönkittämistä. Yrittäjinä heistä pärjäisi vain murto-osa.

Vierailija
11/17 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan tuossa ollakin pointtia. Yrittäjän pitää olla kova ja röyhkeä, että pärjää. Ja sitten toisaalta moni narsisti ei pärjäisi työntekijänä, kun silloin pitää noudattaa yhteisiä sääntöjä ja "totella" esimiehiä. Mutta eikö ole vaan hyvä, että suuntaavat negatiivisen energiansa yrittämiseen eikä esim. ihmissuhteisiin? Alaisia tulee toki sääli...

Vierailija
12/17 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinua hyvyydestä ja ihmisystävällisyydestä palkata, vaan sen takia että tuotat rahaa yrittäjälle.

No tappiotako tekevä pitäisi palkata?

t. ohis

Vierailija
13/17 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on kuitenkin 260 000 yrittäjää, joka on jo melko suuri osa Suomen väestöstä. Heistä suurinosa pienyrittäjiä tai keskisuuria, jotka yrittävät lähinnä työllistää ja elättää itsensä/perheensä.

Vierailija
14/17 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiakkaiden maksamattomus yleistä kannattaa heti laittaa perintään koron kans.osa yrittäjistä tavallisia osa vaikeita ihmisiä. kuntien virkamiehet mun kokemuksen mukaan narsistisia

Vierailija
15/17 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Itse olin eräässä paikallisessa siivousyrityklsessä töissä aikoinaan.

Työnantaja vaikutti ensivaikutelmalla todella rehelliseltä ja hienolta ihmiseltä. Ensivaikutelma oli todella positiivinen. Töiden alkaessa ja edetessä hän kehui minua jatkuvasti, miten hyvä työntekijä olen. Kuukausien kuluessa rupesi kuulemaan huhuja vanhemmilta työntekijöiltä, että työntekijöiden k########nen on arkipäivää tässä yrityksesssä. Minä olin vaan silleen, että "kyllä minulle on kaikki maksettu oikein".  Olin silloin nuori, enkä jaksanut joka kerta viimeisen päälle tarkastaa palkkalaskelmia. Luotin työnantajaani. 

Sitten meni kotiin ja rupesin katsomaan palkkalaskemia uudelleen. Jaa :(   No ensinnäkin kaikki palkat oli maksettu vanhentuneesta palkkataulukosta, Ilta- yö ym. lisät kaikki maksamatta, ilmoitettuja tunteja puuttuu palkasta ja Kaiken lisäksi liiton jäsenmaksut oli maksamatta, vaikka olin ilmoittanut, että voi ottaa suoraan palkasta.

Työnantajan kylmä vastaus oli, "Palkanlaskijan moka, näitä sattuu aina välillä".  

Siis monien tappeluiden jälkeen irtisanouduin yrityksestä. Ja tämä pomo yritti vielä jättää lomakorvaukset maksamatta. 

Sellaista. Nykyään tarkastan ja lasken kaikki palkkalaskelmat itse uudestaan! 

Vierailija
16/17 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsissi on hyvä luonteenlaadultaan kukkakauppiaaksi.

Vierailija
17/17 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen on pyrkyri, mitä muita luonteenpiirteitä häneltä voisi odottaa. Vahvaa narsismia, opportunisimia, halua alistaa ja käyttää valtaa.