Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin tietää limatulpasta...

07.06.2006 |

Jouduin sairaalaan tässä viikko sitten ollessani rv 33, koska tuli kivuliaita säännöllisiä supistuksia. Totesivat etteivät paikat ole ruvenneet aukeamaan mutta vietin sairaalassa kuitenkin viikon, saaden estolääkkeitä ja vauvan keuhkojavahvistavat pistokset.

Kun pääsin kotiin sairaalasta, niin samana iltana irtos limatulppa...

Luin netistä että kun limatulppa on irronnut niin yleensä menee 1-10 pvä niin lapsi syntyy...

Tietääkö kukaan tarkemmin asiasta, että onko todellakin näin.

Koska sitten olen vielä entistä enemmän levossa etten aiheuta itse lisää supistuksia ym.

Kiitos kaikille...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtosi eile loput limatulpasta, eli ensin tuli sellanen sameankeltainen iso hyytelöklöntti viime su-ma yönä, ja nyt, pe-la yönä tuli se variviiruinen loppuosa... Olisin olettanut että se on pienempi se tulppa (Yhteensä varmaan 1 dl tavaraa)... Sen tulpan lähdön jälkeen jäi outo oli, ja välillä supistelee, mutta harvakseltaan ja kivuttomasti... Viikkoja mulla kasassa nyt 38+1

Vierailija
2/10 |
07.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on kuulema kahta kuukauttakin ennen mennyt limatulppa....! tiiä sitten!! Mulla meni esikoiselta viittä päivää ennen ja nyt meni jo kuusi päivää sitten, enkä meinaakkaan vielä synnyttää:-)))

Tsemppiä loppuodotukseen!! Hyvin se menee!! ja onneksi viikkoja jo noinkin paljon.

Zejo 38+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan joillakin menee pitkäänkin ennen kuin syntyy. Itse olin ihan innoissani kun limatulppa meni kaks päivää sitten, mutta ainakaan toistaiseksi ei ole mitään tapahtunut.

Tytteli-83 rv 39+2

Vierailija
4/10 |
09.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellisessä raskaudessa rv 38 limatulppa ja synnytys käynnistettiin vasta rv 41+4! Tässä raskaudessa limatulppaa on irronnut rv 37 saakka pieninä osina , mut eipä tunnu syntyvän tämäkään itekseen:(

pricilla rv 40+3

Vierailija
5/10 |
09.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla kerroilla on tulpan irtoamisesta lähdetty vuorokauden sisällä synnyttämään. Jos sinulla on vielä vähän viikkoja, kannattaa varmaan soittaa ja kysäistä, että aiheuttaako toimenpiteitä.

Vierailija
6/10 |
11.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä ollaan menossa jo rv 35 ja limatulpan irtoamisesta on viikko.. Limatulppa irtoili vähitellen 3 pv:n ajan, mutta limakököissä ei ollut veri viiruja.. Onko niitä pakko olla?

Kaikki näyttää olevan ihan ok, ainakin vielä ja viikko ollaan menty jo eteenpäin. :)

Hitaasti mutta varmasti eteenpäin...

Vierailija
7/10 |
13.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

limatulppa irtosi, kun olimme jo tekemässä lähtöä sairaalaan. Toisen ja kolmannen kohdalla en huomannut, milloin lähti...

Vierailija
8/10 |
14.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kaksoset mahassa ja viikkoja 33+6 ja limatulppa irtosi 10 päivää sitten. Käytiin sairaalassa tarkistamassa tilanne. Kohduunsuu siihen saakka ollut täysin kiinni (5 cm) ja nyt oli lyhentynyt n. 2 cm:iin, mutta vielä ei ollut auennut sormelle. Sain kortisonipiikit ja käskyn levätä kotona kunnes 34+0 tulee täyteen. Sen jälkeen vauvojen syntymistä ei enää yritetä pysäyttää. Huomenna on taas ultra, joten kohdunsuun tilanne selviää, mutta vauvat ovat edelleen mahassa. Minulle lääkäri sanoi, että on mahdollista että vauvat syntyvät ennenaikojaan, mutta mahdollista on myös se, että ne pysyvät mahassa laskettuun aikaan. Hyvin yksilöllistä siis, mitä tulee tapahtumaan. Minulla on kivuttomia supistuksia ollut jo useita viikkoja, ja kipeitä tulee harvakseltaan (ehkä yksi päivässä). Kätilö sanoi, että supistuksia kannattaa ruveta laskemaan vasta neljännestä eteenpäin :)

Eli jos sinulla ei muita oireita ole, niin kannattaa ottaa iisisti. Viikkoja sinulla on kuitenkin jo sen verran hyvin, että vauvalla on hyvät mahdollisuudet pärjätä kohdun ulkopuolella, vaikka päättäisikin syntyä ennenaikojaan.

Vierailija
9/10 |
15.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muksujen kohdalla limatulppa irtosi osissa, kun synnytys käynnistyi. Eka synnytys kesti 13h50min ja toka 10h30min.

Vierailija
10/10 |
17.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaa odottaessani limatulppa irtos jo yli kuukausi ennen laskettua aikaa ja sitten synnytys meni vielä viikon yli lasketunajan...