Laminaattilattia aivan kamala!
Muutettiin taloon, jossa näköjään halpa laminaatti.
Pitäisi olla koko ajan imuroimassa ja pyyhkimässä?! Pienikin pöly, hiekka tms hioutuu lattiaan ja tulee erittäin herkästi jälkiä/naarmuja.
Lattia on todella kova ja kopiseva! Liukas. Voi että on käytännössä niin vaikea!
Mikä järki asentaa tuollaista? Nyt myös talven tultua rakoilee jotenkin oudosti. Levyjen reunat notkuu astuessa laminaatin päälle ja laminaattilevyjen välinen "rako" tulee esiin...?
Siellä täällä on epätasaisuutta, notkelmia, listat nousee nurkkien kohdalta...?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Jep. Tosi vaikeaa pitää puhtaana tuollaista. Osta kotisiivooja, niin ne kiroavat mielessään sinut manalaan tuon lattian takia.
Mä olen toiselta ammatiltani laitoshuoltaja. Laminaatti ei ole mikään ongelma, nihkeäpyyhintä, kerrostumaton puhdistusaine. Vaihda siivoojaa, jos väittävät vaikeaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidän itse laminaatista. Se on kaunis. Yhdessä asunnossa oli muovimatto joka oli sata kertaa hirveämpi kuin laminaatti.
Laita mattoja tai uusi lattia.Yleensä laminaattia kyllä verrataan vaikkapa parkettiin, ei halpaan muovimattoon.
Jos ihan tarkkoja ollaan, niin jotain parketteja saa halvemmalla kuin kalliimpia vinyylimattoja.
Huono laminaatti ja todennäköisesti myös huonosti asennettu.
Itse en kyllä laminaattia valitsisi. Ei kestä normalikäytössä sen kummemmin kuin parkettikaan. Selvästi parkettia kalseampi jalalle.
Jos haluaa nimenomaan helppohoitoisen ja elämää kestävän niin muovimatto tai laminaatti on oikea valinta.
Minun mieheni on rakennusyrittäjä. Hän laittoi meidän asuntoon korkkilaminaatin, vaikka parketin olisi saanut halvemmalla.
Minä en lattioista perusta. Aina aiemmin minulla on ollut parketti. En huomaa siihen oikeastaan mitäään eroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten vaan tekemään uusi lattia. Mikäli asut vuokralla niin niissä on laminaatti koska se kestää eikä tule naarmuja.
En tykkää itsekkään mutta asossa asutaan niin laminaatti on.
Aikanaan äitini laittoi laminaatin koska on huoltovapaa.
Sitä ennen oli parketti ok-talossa.Laminaatti on "huoltovapaa" vain siinä mielessä että sille ei oikein voi tehdä mitään. Se on sellainen kuin on ja kaikki siihen tulleet naarmut ja vauriot ovat käytännössä korjaamattomia.
Siihenkin on olemassa korjauspastoja. Kannattaa kysyä laminaattia myyvistä liikkeistä tai rautakaupoista.
Kun siitä lohkeaa sellainen monen sentin kokoinen pala pintaa (kuten meidän halvasta laminaatistamme) niin ei sitä kauhean siistiksi saa millään korjauksella. Parketin voi aina hioa kokonaan ja se on sitten taas kuin uusi.
Ja taas jänniä mielikuvia. Parketin voi hioa kerran tai kaksi.
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni on rakennusyrittäjä. Hän laittoi meidän asuntoon korkkilaminaatin, vaikka parketin olisi saanut halvemmalla.
Minä en lattioista perusta. Aina aiemmin minulla on ollut parketti. En huomaa siihen oikeastaan mitäään eroa.
Jatkan: ei tämä kopise eikä ole kylmä.
Vierailija kirjoitti:
Mikäli asut vuokralla niin niissä on laminaatti koska se kestää eikä tule naarmuja.
Wtf? Asun vuokralla Treen keskustan lähellä ja lattiassa on noin kuuskyt neliötä parkettia, keittö ja eteinen jotain kivijäljitelmää. (Vinyyli? En ole varma.)
Mistä sait päähäsi, että vuokra-asunnoissa olisi jotenkin automaattisesti laminaatti?
Ja laminaatti, mitä eniten myydään, ei muuten ole erityisen kestävää. Kosteusvaurioita ihan minimaalisesta syystä, koloja ja lohkeamia syntyy helposti.
Ja se ihana, terävä ääni. Ei kiitos.
Huoltovapaa tarkoittaa halvan laminaatin yhteydessä huoltokelvotonta.
Noi vinyylit ovat ominaisuuksiltaan sitä, mitä laittaisin asuntoihin, joissa on lähtökohtaisesti piittaamattomat tai osaamattomat asukkaat, tai siihen pitää ainakin varautua, että ovat sellaisia.
Eikö aso tarkoita asumisoikeusasuntoa? Luulis, että niissä voi olla tasokkaammat materiaalit.
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt laittaisin lattian niin se olis linoleumi. Helppo asentaa, lämmin jalalle, ei kopise. Vähän unohdettu vaihtoehto mutta tykkään kovasti, varsinkin miten lämpimältä se tuntuu.
Minua häiritsee se, että ne linoleumit joita olen nähnyt, ovat näyttäneet ihan muovimatolta :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten vaan tekemään uusi lattia. Mikäli asut vuokralla niin niissä on laminaatti koska se kestää eikä tule naarmuja.
Sitä ennen oli parketti ok-talossa.Laminaatti on "huoltovapaa" vain siinä mielessä että sille ei oikein voi tehdä mitään. Se on sellainen kuin on ja kaikki siihen tulleet naarmut ja vauriot ovat käytännössä korjaamattomia.
Siihenkin on olemassa korjauspastoja. Kannattaa kysyä laminaattia myyvistä liikkeistä tai rautakaupoista.
Kun siitä lohkeaa sellainen monen sentin kokoinen pala pintaa (kuten meidän halvasta laminaatistamme) niin ei sitä kauhean siistiksi saa millään korjauksella. Parketin voi aina hioa kokonaan ja se on sitten taas kuin uusi.
Sen lohjenneen lankun voi vaihtaa uuteen.
Erehdyin yhteen huoneeseen laittamaan laminaatin. Ihan surkea se oli verrattuna muiden huoneiden parkettiin. Eikä ollut edes halvin. Ulkonäkö ok, mutta kahisi omituisesti sukan alla ja äänekäs muutenkin. Vaihdoin myöhemmin parketiksi ja vannoin, että ei ikinä laminaattia
Sittemmin olen tuttavilla tavannut laminaatteja, jotka tuntuvat jalkaan miellyttäviltä eivätkä mitenkään eroa käyttömukavuudeltaan parketista. En edes uskonut laminaatiksi ennen kuin kaveri haki varastosta pätkän näytille. Eli ilmeisesti laminaateista löutyy myös hyviä. Sellaisen voisin ehkä sittenkin asentaa omaan asuntooni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu parketista (ja hiojasta).
Osan voi hyvin hioa 4-5 krt. Ne ovat toki kalliimpia.
Meillä laminaatti rakoilee talvella lattialämmityksen vuoksi. Kesäisin, jolloin ei tarvita lämmitystä, ongelma ratkeaa itsekseen. Laminaattilattiaa ei saa myöskään pestä märällä.
Vierailija kirjoitti:
Vuokralla asuvalla sossun elätillä ei luulis olevan paljon varaa huudella.
Se on ainakin varma, että sä et ole itse sen kummempi, mihin toisen kategorioit. Niillä "sun mielestä" paremmilla ihmisillä on myös parempi henkinen sivistys, kuin sinulla, joten olet itse yhtä huono ihmisenä huutelemaan toisen huonoimmuudesta. Kaikki kun ei synny kultalusikka suussa, niin kuin tiedät omalta kohdaltasikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu parketista (ja hiojasta).
Osan voi hyvin hioa 4-5 krt. Ne ovat toki kalliimpia.
Jos nyt tekisin lattian, niin hankkisin alustaan liimattavan paksun sauvaparketin. Ei rakoja, ei vaaraa kastumisesta, lämmin jalalle ja voi hioa muutaman kerran. Osaava liike tekee myös komeita kuvioita, joten saisi ihan muuta kuin peruslattian.
Vierailija kirjoitti:
Pidän itse laminaatista. Se on kaunis. Yhdessä asunnossa oli muovimatto joka oli sata kertaa hirveämpi kuin laminaatti.
Laita mattoja tai uusi lattia.
"Laminatti" on sahanpurun päälle liimattu muovimatto jossa on puun kuva. Tiedoksesi vaan.
Onhan tuo vähän kornia että lattiassa on valokuva esim puupinnasta 😀
Vierailija kirjoitti:
Aina ihmetyttää nämä laminaattivalitukset, kun meillä laminaattilattiat kestää erinomaisesti vaikka on 2 keskikokoista koiraakin taloudessa, mutta ilmeisesti niitä laminaatteja on tosi huonolaatuisia myös markkinoilla. Meille otettiin laminaatit juuri siksi, että kestävät koirien kynsiä ja muuta paljon paremmin kuin parketit. Ei ole mitään tuon tapaisia ongelmia kuin aloituksessa kuvataan, ei tule naarmuja helposti, ei kopise, ei todellakaan rakoile laminaattien välit. Meillä on eri kuvioisia kivi- tai laattalattiaa muistuttavia laminaatteja eri huoneissa, puulattian ulkonäöstä emme tykkää joten sitä jäljitteleviä ei ole missään. Ja kestoluokka valittu kovimmasta päästä koirien takia.
Varjopuoli siinä että laminaatti kestää paremmin kynsiä on se, että se on koiralle toivottoman liukas. Tulee kaatumisia ja vammoja, joskus vakaviakin.
Onko sellaista olemassa kuin laminaattiparketti, vai onko minua kusetettu? :D
Et sitten ennen muuttoa tiennyt mihin olit muuttamassa?
Jep, illuminaattilattia on parempi.