Haluan muuttaa pienemmälle paikkakunnalle Etelä-Suomessa. Suosittele!
Olen 33 v. sinkkunainen ja pitkään halunnut muuttaa pois pääkaupunkiseudulta. Nykyiseen vuokra-asuntoon tulee putkiremppa ensi vuonna ja lisäksi olen siirtynyt tekemään isoksi osaksi etätyötä, joten olisi mahdollisuus muuttaa hieman kauemmas. Asun tällä hetkellä Vantaalla, mutta en oikein viihdy pk-seudulla, vaan haluaisin pienemmälle paikkakunnalle.
En kuitenkaan halua niin maalle, että olisi pakko käyttää autoa. Raideyhteys tai bussi pitäisi siis olla. Olen miettinyt esim. Hämeenlinnaa. Lahtea en tunne, mutta kulkuyhteyksien puolesta sekin kävisi. Tarve olisi käydä Helsingissä korkeintaan kerran viikossa, joten matkaan voi mennä pidempäänkin kuin tunti.
Haen nyt aluksi vuokra-asuntoa ja katselen omaa sitten, kun tutustun johonkin mieluisaan paikkakuntaan paremmin. Suosittele minulle paikkakuntaa ja kerro plussia sekä miinuksia!
Kommentit (39)
Hämeenlinna! Lyhyt matka Helsinkiin ja Tampereelle julkisilla ja helppo kulkea myös autolla. Kaikki kivasti lähellä, mahtavat ulkoilumahdollisuudet ja kiva kulttuuritarjonta. Muutamia hyviä ravintoloita ja joskus jopa ihmisiä liikkeellä; helppo lähteä iltaisin kun käymään Helsingissä, jos elämää kaipaa.
Salo! Parhaimmillaan kesällä tosin.
Radan varrella on kätevä. Hämeenlinnasta olen pari kertaa käväisseenä kyllä tykännyt. Voisi olla minullekin paikka, johon voisin vaikka töihin perässä aika lailla epäröimättä muuttaa. Entä Tampere, meneekö liian kauas tai onko liian iso?
Mieluummin Lahti kuin Hämeenlinna.
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin Lahti kuin Hämeenlinna.
Lahti huomattavasti levottomampi kuin Hämeenlinna.
Muuttaisin Hankoon, meren äärelle.
Asun nyt Hämeenlinnassa, ja kuljen välillä junalla Riihimäelle töihin. Junia ainakin menee 1-3 tunnissa. Käsittääkseni nää kaikki menee Helsinkiin asti. Busseja myös ainakin 1 per tunti. Keskustassa uusi vuokra kaksio pyörii siinä 750-800€/kk. Onhan täällä perus palvelut ja jutut, mutta aina pääsee kyllä Helsinki/ Tampere käymään helposti jos jotain erikoisempaa vailla.
Kerava. Ihmisen kokoinen kaupunki, eli kaikki on kompaktissa muodossa. Olet tarpeeksi kaukana Helsingistä mutta kuitenkin aina n. puolen tunnin junamatkan päässä. Kunta on vakavarainen ja esim. kirjasto sekä kulttuuripalvelut ovat hyvällä tasolla. Paljon erityylistä asumista kohtuuhintaan. Bussit ja junat kulkevat, kunta kuuluu HUS:n piiriin. Julkinen hammashoito on erinomaisen hyvää(päässyt jopa lehtiin), keskustassa sijaitseva vastaanotto kuin yksityisellä.
Vierailija kirjoitti:
Asun nyt Hämeenlinnassa, ja kuljen välillä junalla Riihimäelle töihin. Junia ainakin menee 1-3 tunnissa. Käsittääkseni nää kaikki menee Helsinkiin asti. Busseja myös ainakin 1 per tunti. Keskustassa uusi vuokra kaksio pyörii siinä 750-800€/kk. Onhan täällä perus palvelut ja jutut, mutta aina pääsee kyllä Helsinki/ Tampere käymään helposti jos jotain erikoisempaa vailla.
Melko kallis vuokra.
T. Ei ap
Salo on ghetto. En ikinä muuttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Muuttaisin Hankoon, meren äärelle.
Hanko ja Tammisaarikkn kauniita paikkoja, mutta huonot julkiset yhteydet.
Vilkaisepa Janakkalaa! Me muutettiin Turenkiin ja tämä on kyllä Hki/Tre -pendelöitsijöiden unelmapaikka.
Vierailija kirjoitti:
Et ole ghettoa nähnytkään.
Vierailija kirjoitti:
No juu, jos on pyörinyt vain Ollikkalassa. Mutta se on vain yksi kaupunginosa.
Vihdistä löytyisi ainakin aito julki koprofiili, jos sellainen kiinnostaa.
Vihti, sieltä löytyy hienoja ihmisiä.