Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En voi sietää uutta esimiestäni

Vierailija
09.12.2019 |

Uusi esimies aloitti töissä pari kuukautta sitten ja en voi sille mitään, että en pidä hänestä lainkaan. Joidenkin projektien yhteydessä joudumme työskennellä välillä kahdestaan ja en haluaisi olla hetkeäkään tämän henkilön seurassa. Syitä on muun muassa osaamisen puute ja turha pomotus. Mitä teen? Olen jo miettinyt työpaikan vaihtoa, vaikka pidän työstäni ja muista työkavereista.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko opit elämään asian kanssa tai vaihdat työpaikkaa.

Vierailija
2/16 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna aikaa ja pian rakastelette jo työpöydällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa. Itselläni oli joku aika sitten intialainen pomo, joka puhui todella huonoa englantia ja oli kaikesta päätellen saanut paikkansa p*rs**nnuolennalla. Onneksi en tavannut koskaan livenä, koska hän oli Intiassa ja minä Suomessa. Yhteydet hoidettiin Skypellä.

Vierailija
4/16 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kokemuksesta sanoa, että tilanne vain pahenee. Jos kemiat ei kohtaa, ei tilanne siitä parane.

Vierailija
5/16 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä kannattais antaa asialle vähän aikaa. Itsellä oli vastaava tilanne töissä, että mietin jo irtisanoutumista töistä tyhjän päälle. Oli siellä muutakin pielessä kuin pomo, mutta jotenkin kokonaisuutena kaikki oli jo vahvistaneet päätökseni irtisanoutua ja jo siivosin työkonettani ja työpistettäni siltä varalta, että kohta lähden. Mutta kävikin niin, että pomo joutui pitkälle sairaslomalle ja se helpotti työilmapiiriä niin huomattavasti, että päätin jatkaa. Eli koita kestää, mutta hae vaan muita työpaikkoja jos hyviä osuu silmiin.

Vierailija
6/16 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha pomotus?

Osaamisen ymmärrän sillä tuskin sinäkään ekan parin kuukauden aikana osoitit kaiken osaamisesi.

Vierailija
7/16 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että pitää olla asilinen ja olenkin, mutta en voi mitään sille, että en pidä tästä henkilöstä lainkaan. miten hr-ihmiset suhtaudutte tällaisiin tilanteisiin? Haluaisin olla niin kaukana hänestä kuin mahdollista ja en tekemisissä.

Vierailija
8/16 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän että pitää olla asilinen ja olenkin, mutta en voi mitään sille, että en pidä tästä henkilöstä lainkaan. miten hr-ihmiset suhtaudutte tällaisiin tilanteisiin? Haluaisin olla niin kaukana hänestä kuin mahdollista ja en tekemisissä.

No järki käteen.. et sä voi mennä HR:lle valittamaan että et pidä pomostasi.

Vierailija
9/16 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pomon käytöksessä ei ole muuta vikaa kuin että on tiukka ja kemianne eivät kohtaa niin kyllä vähän on järkeä käytettävä siinä millä kuormittaa HR:ää

Vierailija
10/16 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
11/16 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on vähän vaiettu ongelma, jonka kukin kai ratkaisee miten taitaa...Omalle kohdalle osunut nyt sitten kanssa. Lähinnä siis v-tuttaa nyt tilanne, kun muuten ollut ihan kiva työpaikka. Irtisanoutuminenko tässä ainoa vaihtoehto.. vai loputon ns. välttely?

Vierailija
12/16 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vaan voin ja sen jälkeen muutama muukin.  Tilanne korjautui, pomo kävi latauksessa ja alennettiin laatupäälliköksi (hyvä veli järjestelmä kumminkin toimi) uusi esimies tuli ja hommat alkoi taas hoitua.

Vierailija
13/16 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ovat nyt täysin ulapalla töistään. Mun entinen työkaveri aikoinaan haki mun esimiehen paikkaa, joka aukesi pian sen jälkeen, kun hänelle selvisi, että sain paremmat arvostelut esimiehillä kuin hän ja näin ollen sain kolme kertaa suuremman joulubonuksen kuin hän.

Hän teki minimin mitä häneltä odotettiin, kun itse tylsyyksissäni tein kaikkia extroja.

Kuulin toiselta työkaverilta, että hän oli myös tehnyt valituksen omalle esimiehelleen, koska esimiehet suosivat minua.

Jostain syystä hän ei jatkanut firmassa enää kovin kauaa.

Vierailija
14/16 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi tehdä mitään, paitsi vaihtaa työpaikkaa. 

Mulle tuli uusi esihlö, jolla ei ollut mitään kokemusta esihlötyöskentelystä, sille vaan piti keksiä joku uusi tehtävä palkkatukea varten. Vuodessa se mikromanageroi musta ulos kaiken osaamisen ja työn ilon, sitten häipyi toiseen työpaikkaan. Olin 8kk sairaslomalla hänen takiaan, enkä ole vieläkään työkunnossa. Koko tämän ajan meidän tiimin esihlö oli selvillä tilanteesta, laitoin hänelle mm sähköposteja, joissa tämän oman esihlöni käytös näkyi konkreettisesti, ja kyllä häntä puhuteltiin asiasta. Sen jälkeen ei puhunut mulle moneen päivään, sitten kun alkoi puhumaan, alkoi myös kidutus. Taas puhutteluun. Ei kuulemma voida tehdä asialle enempää. Öh, miten olisi ollut vaikka varoitus? Se tyyppi tuli firmalle kalliiksi. Ja mä en halua töihin enää koskaan. Mihinkään. 

En usko enää työnantajan haluun korjata asioita tai puuttua mihinkään. Mieluummin annetaan ihmisten kärsiä ja/tai vaihtaa työpaikkaa, mikä voi olla menetys työnantajalle ennen kun joku jatkaa lähteneen hommia samalla tehokkuudella. 

Vierailija
15/16 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niihin nykyisellään puututaan aika herkästi, äkkiä menee työpaikkakiusaamisen puolelle.  Ei kannata kaikkea jäädä yksin miettimään.

t.työsuojeluvaltuutettu.

Vierailija
16/16 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niihin nykyisellään puututaan aika herkästi, äkkiä menee työpaikkakiusaamisen puolelle.  Ei kannata kaikkea jäädä yksin miettimään.

t.työsuojeluvaltuutettu.

Jos näin on, niin miksi työpaikoilla sitten esiintyy niin paljon epäasiallista käytöstä, häirintää, syrjintää ja kiusaamista?