Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinkiläiset, mitä aiotte tehdä tulevaisuudessa lasten koulutuksen suhteen?

Vierailija
08.12.2019 |

Puhun siis tämän muutoksen sivuvaikutuksista: https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006336197.html

Aiotteko kokeilla kotiopetusta? Muuttoa muualle? Itse olen miettinyt jos ystäväperheiden kesken pistettäisiin pieni kotikoulurinki pystyyn. Kymmenen lasta vuorotellen eri perheen kotona saamassa korkeatasoista opetusta.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotikoulut ovat lähinnä mt äitien juttuja. Hetkellisesti hurahdetaan ja kuukaudessa väsytään opettamiseen ja lapsi jää täysin heitteille. Kotikoululaista ei kata koulun terveydenhuolto, kuraattorit eikä psykologit. Yleensä varma tie syrjäyttää lapsi. Itse ajattelin laittaa lapseni ihan lähikouluun, mutta kuten jokainen fiksu akateeminen perhe, erikoisluokalle. Oli painotus sitten luonnontiede tai musiikki, niin tasohan noilla erityisluokilla on aina kovempi.

Kotikoulu ei tarkoita sitä, että lapsia pidettäisiin eristyksessä :D Kyllä näilläkin kotona koulutetuillakin on kavereita. Mutta sen lisäksi ovat myös oppineet jotakin. Toisin kuin lähikoulun lapset, jotka joutuvat koulupäivän päälle opiskelemaan päivän asiat, kun se koko päivä onkin mennyt sosiaalisten taitojen opetteluun (lue selviytymiseen). Kyllä me fiksut akateemiset perheet koulutamme lapsemme juuri sillä parhaalla mahdollisella tavalla. Katsos kun se painotusluokkakin opiskelee samassa tilassa niiden 70 muun opiskelijan kanssa, lukuunottamatta ehkä niitä painotusaineita. Ja samalla tavalla joutuvat siellä itseohjautumaan kuin muutkin :) 

Julkinen terveydenhoito on myös kotikoulutettujen lasten saatavilla. Ja myös yksityiseltä saa samat palvelut, jos tahtoo. 

Joku lahkolaisuusko on taustalla teillä vai mt ongelmat?

:D Sinä et sitten pääse ulos boxistasi? Sori, ei lahkoa eikä muitakaan ongelmia. Vain halu ja mahdollisuus antaa lapsilla parhaat lähtökohdat elämäänsä :)

Vierailija
22/22 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sykkiin vaan kaikki kynnelle kykenevät... Espoosta sinne ovat minunkin lapset matkanneet. Loistava koulu.

Tuo uudistus on aivan hanurista😱

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla