Oletko turkismyönteinen? Kaunis turkki talvella on ilo silmälle ja omistajalla lämmin.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nuorilla tytöillä siis varakkaampien perheiden tyttärillä on päällään. Käytkö koskaan kaupungilla?
En ole koskaan nähnyt turkkia alle 50-vuotiaalla. Ja liikun lähes päivittäin "kaupungilla". Ehkä sitten en liiku samoilla kulmilla kuin varakkaampien perheiden tyttäret.
Ihan totta. No näin on että nuoret 20-30 vuotiaat turkkeja käyttävät.
Olen turkismyönteinen silloin kun se turkki on sen alkuperäisen omistajan eli eläimen päällä.
Minulla on kolme Turkkia: kaikki vanhoja ja kierrätettyjä ja turkiksiin erikoistuneella ompelijalla tehty persoonalliseksi ja minulle sopivaksi.
Yhtä pitkää,aivan nilkkoihin asti yltyvää Turkkia käytön vain landella: sillon kun istumme talvella ulkona nuotiolla tai terassilla, aivan täydellisen lämmin. Siinä ei mitkään toppatakit pärjää.
Lyhyt minkkiturkkini on helppo käyttää, kevyt ja mukavan rento, vähän anorakkimallinen. Näin Kööpenhaminassa muutamia saman mallisia kelsiturkkeja.
Pidän myös mustasta, ihanasti kiiltävästä kaniturkistani. Kevyt ja pehmeä, solistin sen kriminnahalla hihansuihin ja kaulukseen.
Harmi vaan että asun varsinais-Suomessa, kun täällä on pakkaspöivät harvassa!
Ihailin Pietarissa käydessäni helmikuun pakkasilla toinen toistaan kauniimpia turkkeja.
En ymmärrä yletöntä turkkien vastustamista kin köytetään kierrätettyjä vanhoja turkkeja! Tekopyhää ja pelkkää ajattelemattomuutta.
Turkikset ovat juuri nyt tyylikkäintä ja trendikkäintä heti tekohampaiden jälkeen.
Mulla on takissa käytetty aitoa turkista. Takki ostettu kirpputorilta ja on ajaton, kaunis, elegantti ja lämmin. Varmasti ympäristölle parempi kuin ostaa uutena joku ruma keinokuituinen viritys.
Käytän ilolla ja jätän muiden mielipiteet omaan arvoonsa.
Riippuu siitä, mistä turkis on peräisin. Minullakin on käytössä isoäitini vanha lammasturkki. Aivan ihana vaate pakkasilla, lämmin ja kaunis. Luonnonmateriaali, joka hyvin hoidettuna on miltei ikuinen. Sata kertaa mielummin käytän sitä kuin muovista tekoturkkia. Nahkakenkiä ja -takkeja harvoin kritisoidaan yhtä rajusti kuin turkiksia vaikka esim. juuri lampaasta valmistettuna ihan sama asia kuin takki, joka on lehmän nahkaa. Syötäväksi päätyneet on todennäköisesti molemmat.
Uutta turkista en sen sijaan ikinä ostaisi, ja kannatan turkistarhauksen kieltämistä. Villieläimistä tehdyt turkit ovat asia erikseen, enkä tosiaan ymmärrä, miksei jo olemassa olevia turkkeja voisi muka käyttää. Muutenkin käytän mielummin laadukkaita vaatteita joita huollan ja korjautan kuin ostan joka talvi uuden muovitakin. Sanoisin, että ainakin ekologisempaa se on näin päin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on takissa käytetty aitoa turkista. Takki ostettu kirpputorilta ja on ajaton, kaunis, elegantti ja lämmin. Varmasti ympäristölle parempi kuin ostaa uutena joku ruma keinokuituinen viritys.
Käytän ilolla ja jätän muiden mielipiteet omaan arvoonsa.
Niin ja olen 28-vuotias, muutaman vuoden tätä takkia käyttänyt.
Täällä siis alle 50-vuotias esimerkki, kun joku väitti ettei meitä ole.
Vierailija kirjoitti:
Turkikset ovat juuri nyt tyylikkäintä ja trendikkäintä heti tekohampaiden jälkeen.
Karu totuus on, että hyvin hoidetut hampaat (valkoinen jenkkihymy) ja turkki ovat naiselle kunniaksi "paremmissa piireissä".
Vihervassarit ja muut hörhöt ovat poikkeusyksilöitä, jotka EIVÄT edusta perinteistä (vanhoillista, keskustaoikeistolaista) ajattelutapaa.
Vierailija kirjoitti:
On hieno valinta ottaa perintöturkki vastaan. Kyllä turkin kantajia kävelee talvisin kapungeissa vastaan kadulla koko ajan.
Niin joo niitä venakkoja! Tai yli 80v mummeleita...
En halua mitään kuoriaisvaatteita. Iljettävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karu totuus on, että hyvin hoidetut hampaat (valkoinen jenkkihymy) ja turkki ovat naiselle kunniaksi "paremmissa piireissä".
Vihervassarit ja muut hörhöt ovat poikkeusyksilöitä, jotka EIVÄT edusta perinteistä (vanhoillista, keskustaoikeistolaista) ajattelutapaa.
Ai stockan jonossa? Ihan sama.
Käytän turkkia joka talvi. Sain sen perinnöksi isoäidiltä. Turkin valmistuksessa ei ole käytetty tarhattujen kettujen turkkeja vaan lammasta.
Suuri osa turkisten vastustajista on paukapäitä, jotka vetävät yhtäläisyysmerkkejä oman mielenstä mukaan. Perinteinen harhaluulo "turkki = turkistarhaus" on täysin väärä. Maaseudulla kasvatetaan lampaita teuraaksi (lihan vuoksi) ja siinä samalla tulee kylkiäisenä lampaantalja. Tarpeeksi hyvin hoidettu ja puhtaana pidetty lammas tuottaa oikein hyvän taljan, josta kelpaa valmistaa turkisvaatteita.
Ja kuten voitte arvata, koko maatila pyörii EU-tuella. Se nyt vaan on tyhmää harjoittaa maataloutta niin, että joutuisi itse kustantamaan koko lystin.