Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Masentavat nykypäivän talvisäät

Vierailija
07.12.2019 |

Kyllä jotenkin pistää mielen matalaksi, itsenäisyyspäivä takana ja sataa vettä. Pimeää ja kuraista, lapset eivät haluaisi mennä ulos. Kun itse olin lapsi, tähän aikaan vuodesta leikittiin tyypillisesti lumileikkejä. Omat lapset eivät niitä varmaan tule kunnolla koskaan edes oppimaan. Miten tähän uuteen ilmastoon oikein tottuu, tuntuu että joulutunnelmakin on hukassa kun mahdollisesti taas musta joulu tiedossa?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa joskus miettinyt. Itse asun Pohjois-Karjalassa ja jopa täällä on ollut jouluja, joina lumi on ollut kortilla. Nytkin sade vain ropisee ikkunoihin.

Vierailija
2/15 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa Lappiin, täällä lunta piisaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säät on mitä on, ei auta kuin sopeutua. Vaikka masentaahan se ja haikea fiilis, kun muistelee lapsuuden jouluja.

Vierailija
4/15 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvi on paskaa. Tulis jo kevät.

Vierailija
5/15 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jees kun ei ole kauhu pakkasta.

Vierailija
6/15 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se niinkin. Mutta silti lämmityskustannukset vain nousee siirtomaksujen yms takia.

Vierailija
7/15 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se niinkin. Mutta silti lämmityskustannukset vain nousee siirtomaksujen yms takia.

Mutta tulisipa kunnon talvi ja pakkaset että nousisivat vielä lisää! Aijai!

Vierailija
8/15 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta mukavaa näin pitkää työmatkaa ajavalle, että tiet on sulat. Helpottaa paljon.

Vierailija
9/15 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vähän tylsää, kun joulukuussa tyypillisin ulkovaate lapsille on kurahousut. Ei olisi uusia talvivaatteita ilmeisesti tarvinnut edes ostaa.

Vierailija
10/15 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään, pääsee helposti kauppaan ja muille asioille. Sulat tiet.

T. Pyöräilevä muori.

Vierailija
11/15 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkään, pääsee helposti kauppaan ja muille asioille. Sulat tiet.

T. Pyöräilevä muori.

Meillä taas on lämpötila sahannut välillä pikkupakkanen-vesikeli-pikkupakkanen...jossain vaiheessa satanut vähän lunta, joka tosin on nyt lähes sulanut. Anyway, tuon lämpötilavaihtelun takia on koko ajan ihan SAAKELIN liukasta, varsinkin kun kevyen liikenteen väyliä ei hiekoteta kunnolla. Oikeasti välillä ihan pelottaa liikkua jalkaisin pihalla, pitäisi kai hommata sellaiset mummojen nastakengät.

Vierailija
12/15 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kannalta harmittaa. Olivat niin riemuissaan kun satoi monta senttiä lunta ja sitten toki surullisia, kun se sulikin pois :(

Vierailija
13/15 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten kannalta harmittaa. Olivat niin riemuissaan kun satoi monta senttiä lunta ja sitten toki surullisia, kun se sulikin pois :(

Sama meillä. Kuopus ihan itki, kun luuli että tuli talvi ja lumet sulaisivat vasta keväällä :-/

Vierailija
14/15 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt nautin todella näistä säistä, ihanan lämmintä vuoden aikaan nähden, ei tarvii miettiä pukeutumista, että miten tarkenee, autoa ei tarvii raapata, helppo lähteä töihin ja ulos, toivottavasti sulais loputkin lumet, eikä tulis enää koko talvena. Inhoan talvea, ja olen miettinyt pitkää suomesta muuttamista. Tämä talvi on kuitenkin tällä hetkellä parasta pitkiin aikoihin. Muuttakaa Lappiin, jos niitä helvetinmoisia pakkasia kaipaatte. Onnellinen, pimeys vaan vaivaa.

Vierailija
15/15 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt nautin todella näistä säistä, ihanan lämmintä vuoden aikaan nähden, ei tarvii miettiä pukeutumista, että miten tarkenee, autoa ei tarvii raapata, helppo lähteä töihin ja ulos, toivottavasti sulais loputkin lumet, eikä tulis enää koko talvena. Inhoan talvea, ja olen miettinyt pitkää suomesta muuttamista. Tämä talvi on kuitenkin tällä hetkellä parasta pitkiin aikoihin. Muuttakaa Lappiin, jos niitä helvetinmoisia pakkasia kaipaatte. Onnellinen, pimeys vaan vaivaa.

Hei, meitä on siis ainakin kaksi jotka nauttivat tätä säästä! Luulin olevani ainoa, kun saa koko ajan kuunnella valitusta miten joulukin on jo pilalla ja lunta pitää olla ainakin metri ja pakkasta vähintään 15 astetta. Viimeset kaksi talvea oli niin lumisia, että sen töryn kanssa meni hermot ja rahat, kun sitä sai kuskailla lumenkaatopaikalle, se kun ei mahtunut mihinkään. Nopeasti täällä porukka unohtaa, kun natistaan miten nykyisin ei enää ole kunnon talvia - ja naurettavinta on, että se valitus alkaa jo lokakuun alussa...