Pikkujoulut ja en halua ottaa alkoa, mitä sanon uteliaille?
Pienestäkin annoksesta alkaa naama punoittaa ja päätä särkemään. Ja tulee huono olo. Joten kiitos ei.
Kommentit (35)
Sano että oot raskaana. Aina parempi, jos olet mies.
No kerro vaikka toi mitä kirjoitit tännekin.
Sano vaikka että alkoholi laukaisee sulla tosi helposti migreenin. Itse kärsin tästä vaivasta vaikka joskus haluaisin ottaa muutaman.
Ei uteliaille kuulu miksi joku ottaa ja joku toinen ei.
Laitat lasiin cokista ja sanot, että juot rommikolaa. Tai sitten kivennäisvettä ja sanot, että lasissa kossuvichyä. Kaada alkoholiton olut tuoppiin niin, ettei kukaan näe, mistä tölkistä kaadoit.
Jos joku haluaa maistaa, sano, että perheessä ollut juuri mahatauti/flunssa/influenssa, niin pysyvät kaukana. Loppuillasta baarissa kukaan ei enää kiinnitä huomiota, mitä juot.
Sano, että olet antibioottikuurilla.
”Ei kiitos.” Ja toista tätä tarvittavan määrän. Jos tarvitsee toistaa useammin kuin kerran, vaihda kavereita, nykyiset on pösilöitä.
Sano että ”Hei, mitä alkoholittomia vaihtoehtoja on tarjolla? Hienoa, ottaisin ___, kiitos!”
Sano, että et voi käyttää alkoa. Jokaisella on siihen oikeus.
Vierailija kirjoitti:
Sano että oot raskaana. Aina parempi, jos olet mies.
Tai sitten voi sanoa että aikoo tänään tulla raskaaksi, niin ei halua ottaa alkoholia ja samalla voi iskeä silmää.
Sanot vaan, että sulla on joku lääkekuuri päällä, jonka kanssa ei voi ottaa alkoa. Sitten kun joku kysyy lääkkeen nimeä niin sanot, ettet muista.
et sano mitään, sitä voi juoda tai olla juomatta
Tee lista kaikesta, mitä sinussa ei saa kommentoida ja mistä sinulta ei saa kysyä. Sitten kopioit listan kaikille osallistujille ja uhkaat, että tulet AV:lle valittamaan kaikista jotka kajoavat yhteenkään listan aiheeseen.
Tai sitten voit sanoa, että et käytä alkoholia ollenkaan. Mutta tämä ei tietenkään käy ja kerrot varmaan mielelläsi miksi ei.
Itse olen ainakin saanut pitkät selostukset melkein joka kerta, kun tarjoan juotavaa absolutistille. Eräs työkaveri jonka kanssa olin jutellut muutaman kerran, alkoi selostaa 9. luokalla alkanutta alkoholiongelmaansa.
Senhän pitäisi riittää kun sanoo että ei halua ottaa.
Jos haluaa keksiä jonku selityksen, niin voi sanoa että pitää illalla lähteä vielä autolla liikkeille tms.
Älä selitä mitään. Ei nykyään enää tarvitse.
Tekeekö raittius hölmöksi tai mielikutuksettomaksi?
Mä sanon aina rehellisesti, että jos mä nyt otan tuon lasillisen, niin mua ei ensi viikolla töissä näy. Hyvin on riittänyt.
Sanot niille suoraan, että "v*ttuuks se sulle kuuluu".
Esitä sammunutta, toimii.