joutuuko hyvä budhalainen h.elvettiin?
Hyvä ystäväni on budhalainen ja äärettömän kiltti ihminen. Joutuuko hän h.elvettiin.
Mielellään raamatusta suora vastaus.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olkoot kuinka hyvä buddhalainen niin synnitön hän ei Jumalan edessä ole. Ainoastaan Jeesuksen veri puhdistaa ihmisen synnistä Jumalan edessä.
Kerro oi viisas
jos on paha ihminen..h.uoraa ja m.urhaa ja sit kääntyy vankilassa uskoon
pääseekö taivaaseen?
Jeesus otti koko maailman synnin.
Kyllä pääsee.
Entäs jos se tyyppi ois pan nu sun lasta per.see seen ja ta.ppan u sen? pääsiskö sitten?
Enhän minä sitä päätä vaan Jumala. Jos Jeesukseen turvaa niin pääsee. Tietenkään en itse ikinä voisi antaa anteeksi.
eri
????mut sähän tapaisit sen tyypin siellä taivaassa????
Kävisitkö sen kurkkuun kiinni?
Sitä ei tiiä kukaan ketä taivaassa tapaa ja miten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olkoot kuinka hyvä buddhalainen niin synnitön hän ei Jumalan edessä ole. Ainoastaan Jeesuksen veri puhdistaa ihmisen synnistä Jumalan edessä.
Kerro oi viisas
pääseekö taivaaseen?
Kyllä pääsee.
Entäs jos se tyyppi ois pan nu sun lasta per.see seen ja ta.ppan u sen? pääsiskö sitten?
Enhän minä sitä päätä vaan Jumala. Jos Jeesukseen turvaa niin pääsee. Tietenkään en itse ikinä voisi antaa anteeksi.
eri
????mut sähän tapaisit sen tyypin siellä taivaassa????
Kävisitkö sen kurkkuun kiinni?
Itse uskon että Jumala on tehnyt kaiken uudeksi ja taivaassa on löytynyt jokin sellainen yhteys jolle täällä olemme vielä osin sokeita ja jota paha pyrkii ihmisten välillä katkomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on koira jota rakastan yli kaiken...
Koira on vanha ja se pitäisi lopettaa..
En henno kun eläimet ei pääse taivaaseen:(Raamatun mukaan koira on saastainen eläin.
Missä kohdassa näin sanotaan?
Ei joudu helv*tiin. Henkisesti voi kehittyä ja muutenkin, riippumatta uskonsuuntauksesta. Jeesuksen hokijat (vakiona palstalla) voisivat muistaa että maapallolla on monta näkökantaa ja hokea välillä vaikka Jumalaa - edes vaihteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro oi viisas
pääseekö taivaaseen?
Kyllä pääsee.
Näinhän se on ymmärrettävä, jos tyyppi tulee uskoon. Kiltti ja herttainen buddhalainen ei vaan pääse, jos ei usko kristinuskon Jumalaan. Aikamoinen vääryys.
Paavali kirjoittaa kirjeessään galatalaisille toisessa luvussa, jakeet 15-21, vanhurskaudesta ja uskosta.
Ymmärrän kohdan niin ettei hyviä tekoja tekemällä tai lakia noudattamalla pelastu vaikka olisi miten kiltti siis tee itseään vanhurskaaksi (ostaa taivaspaikkaa). Tarvitaan Jumalan antama usko ottaa vastaan Jeesuksen Kristuksen tarjoama pelastuksen lahja.
Jae 21 Raamattu Kansalle -käännös: En minä tee tyhjäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus saadaan lain kautta, silloin Kristus on kuollut turhaan.
Joku viisaampi kommentoikoon. Olen iloinen, että laitoit kysymyksesi. Jeesus rakastaa sinua ja ystävääsi!
Katso, Jumala on pelastajani. Minä olen turvassa enkä pelkää, sillä Herra, HERRA, on minun väkevyyteni ja ylistyslauluni. Hän tuli minulle pelastukseksi. "
Te saatte iloiten ammentaa vettä pelastuksen lähteistä.
Jesaja 12:2-3
Itse uskon, että hyville ihmisille ja eläimille käy hyvin kuoleman jälkeen. Maailmankaikkeudessa on vain yksi jumaluus ja se on kaikille sama, eri uskonnot vain tulkitsevat tuota jumaluutta eri tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Paavali kirjoittaa kirjeessään galatalaisille toisessa luvussa, jakeet 15-21, vanhurskaudesta ja uskosta.
Ymmärrän kohdan niin ettei hyviä tekoja tekemällä tai lakia noudattamalla pelastu vaikka olisi miten kiltti siis tee itseään vanhurskaaksi (ostaa taivaspaikkaa). Tarvitaan Jumalan antama usko ottaa vastaan Jeesuksen Kristuksen tarjoama pelastuksen lahja.
Jae 21 Raamattu Kansalle -käännös: En minä tee tyhjäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus saadaan lain kautta, silloin Kristus on kuollut turhaan.
Joku viisaampi kommentoikoon. Olen iloinen, että laitoit kysymyksesi. Jeesus rakastaa sinua ja ystävääsi!
Eihän se budhalainen mitään taivaspaikkaa kalastele..kun on budhalainen?
Mutta sinun ilkeä jumalasi heittää sen h.elvetin tuleen..koska on armoton ja paha
Vierailija kirjoitti:
Itse uskon, että hyville ihmisille ja eläimille käy hyvin kuoleman jälkeen. Maailmankaikkeudessa on vain yksi jumaluus ja se on kaikille sama, eri uskonnot vain tulkitsevat tuota jumaluutta eri tavalla.
Itse uskon että madot syövät meidäd ja kakkaavat multaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta sinun ilkeä jumalasi heittää sen h.elvetin tuleen..koska on armoton ja paha
Vanhassa testamentissa Jumalan viha on reaktio ihmisen syntiin ja tottelemattomuuteen. Monesti epäjumalanpalvelus oli syynä Jumalan vihaan. Ps. 78:56-66 kuvaa Israelin epäjumalanpalvontaa. Tyypillisesti Jumalan viha kohdistui niihin, jotka eivät seuranneet hänen ohjeitaan (5. Moos. 1:26-46; Joosua 7:1; Ps. 2:1-6). Vanhan testamentin profeetat kuvailivat tulevaa "vihan päivää" (Sef. 1:14-15). Jumalan viha syntiä ja tottelemattomuutta kohtaan on täysin oikeudenmukaista, koska hänen suunnitelmansa ihmiskunnalle on pyhä ja täydellinen, aivan kuten hän itse on pyhä ja täydellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhassa testamentissa Jumalan viha on reaktio ihmisen syntiin ja tottelemattomuuteen. Monesti epäjumalanpalvelus oli syynä Jumalan vihaan. Ps. 78:56-66 kuvaa Israelin epäjumalanpalvontaa. Tyypillisesti Jumalan viha kohdistui niihin, jotka eivät seuranneet hänen ohjeitaan (5. Moos. 1:26-46; Joosua 7:1; Ps. 2:1-6). Vanhan testamentin profeetat kuvailivat tulevaa "vihan päivää" (Sef. 1:14-15). Jumalan viha syntiä ja tottelemattomuutta kohtaan on täysin oikeudenmukaista, koska hänen suunnitelmansa ihmiskunnalle on pyhä ja täydellinen, aivan kuten hän itse on pyhä ja täydellinen.
Kuullostaa ihan narsku psykolta toi tyyppi
Vierailija kirjoitti:
Jeesus heittää ihmisen,joka ei ole tehnyt kellekkään mitään pahaa hel..vettiin?
Aika outo tapa osoittaa rakkautta?
Ei Raamatussa mitään suoria vastauksia ole. Jos koko Raamatun vaivautuu lukemaan, löytää joka asiaan vähintään kaksi eri vastausta.
Ja tämän totean ihan kristittynä, en Raamattua pilkatakseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus heittää ihmisen,joka ei ole tehnyt kellekkään mitään pahaa hel..vettiin?
Aika outo tapa osoittaa rakkautta?
Jeesus sanoo: "Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä." (Joh. 3:36)
Apostoli Paavali kirjoittaa synneistä, jotka vievät ihmisiltä taivasten valtakunnan perinnön. ”Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet, eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät. Tällaisia jotkut teistä olivat ennen, mutta nyt teidät on pesty puhtaiksi ja tehty pyhiksi ja vanhurskaiksi Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä ja Jumalan Hengen voimasta.” (1. Kor. 6:9–11.)
Vierailija kirjoitti:
Apostoli Paavali kirjoittaa synneistä, jotka vievät ihmisiltä taivasten valtakunnan perinnön. ”Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet, eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät. Tällaisia jotkut teistä olivat ennen, mutta nyt teidät on pesty puhtaiksi ja tehty pyhiksi ja vanhurskaiksi Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä ja Jumalan Hengen voimasta.” (1. Kor. 6:9–11.)
Tais käydä budhalaiselle kalpaten
Vierailija kirjoitti:
Noh, se oli vain Paavali, joka tuollaisia sekoilee. Jeesus itse sanoo näin (Matteus 25: 31 - 46):
31. »Kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan kaikkien enkeliensä kanssa, hän istuutuu kirkkautensa valtaistuimelle. 32. Kaikki kansat kootaan hänen eteensä, ja hän erottaa ihmiset toisistaan, niin kuin paimen erottaa lampaat vuohista. 33. Hän asettaa lampaat oikealle ja vuohet vasemmalle puolelleen. 34. Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: ’Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti. 35. Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne. 36. Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.’ 37. »Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi ja annoimme sinulle ruokaa, tai janoissasi ja annoimme sinulle juotavaa? 38. Milloin me näimme sinut kodittomana ja otimme sinut luoksemme, tai alasti ja vaatetimme sinut? 39. Milloin me näimme sinut sairaana tai vankilassa ja kävimme sinun luonasi?’ 40. Kuningas vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.’ 41. »Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: ’Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. 42. Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa. 43. Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.’ 44. »Silloin nämäkin kysyvät: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?’ 45. Silloin hän vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.’ 46. »Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.»
Vierailija kirjoitti:
Ei Raamatussa mitään suoria vastauksia ole. Jos koko Raamatun vaivautuu lukemaan, löytää joka asiaan vähintään kaksi eri vastausta.
Ja tämän totean ihan kristittynä, en Raamattua pilkatakseni.
pistäs esimerkki..noin aiheeseen liittyen?
joutuuko ystäväni pi.run grilliin?
Ja onko se mielestäsi8 oikein?
Se on lokalisoitu versio.