Te joilla rahat ei meinaa riittää, listatkaa menonne ja tulonne?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Tulot tulonsiirtoina Kelalta ja pieni summa eläkevakuutusyhtiöstä, aika tarkkaan 2000 euroa.
Menot vuokra 700 €, puhelimet ja netti n. 80 €, sähkö n. 30 €, kotivakuutus n. 15 €, bussikortti 20 €.
Taloudessa siis minä ja kaksi teiniä. Joka toinen viikonloppu mies tulee hoitokodista viikonlopuksi täysihoitoon.
eli saat Kelalta ja vakuutusyhtiöltä saman verran kuin sellainen joka tekee kokopvtyötä 3000 euron kk-palkalla? Huh.
2000 e netto. Hyvin riittää ja säästöön 1000 e/kk. Opin käyttämään rahaa kun olin työtön. Ennen meni kaikki ja Visa vinkui myös.
Omat tulot n. 2450 ja menot
Asuntolaina 300
Laskut per kk 500
Lapsille 40
Bensa 100
Työmatkat 350
Ruoka, hygienia 400
Lounas töissä ja välipalat 200
Alla olevat menot jyvitetty per kk
autonhuolto, silmälasit, piilolinssit, kampaamo, kuntoilu, kahvilat, ravintolat 150
Matkailu 150
Vaatteet, kengät 100
Säästöön 100
Mies tienaa saman verran. Pyöritämme 4 hengen taloutta. Hän säästää enemmän. Jänellä ei kuluja kuten minulla eli silmälasit, piilolinssit, kampaamo, kuntoilu, kahvilat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulot tulonsiirtoina Kelalta ja pieni summa eläkevakuutusyhtiöstä, aika tarkkaan 2000 euroa.
Menot vuokra 700 €, puhelimet ja netti n. 80 €, sähkö n. 30 €, kotivakuutus n. 15 €, bussikortti 20 €.
Taloudessa siis minä ja kaksi teiniä. Joka toinen viikonloppu mies tulee hoitokodista viikonlopuksi täysihoitoon.
eli saat Kelalta ja vakuutusyhtiöltä saman verran kuin sellainen joka tekee kokopvtyötä 3000 euron kk-palkalla? Huh.
Minä saan 2600 euron kuukausipalkastani lähes 2000 euroa käteen. Sulla on ennakonpidätys väärin jos saat saman verran 3000 eurosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kohdalla on näin, mutta täytyy huomioida, että saan yksinhuoltajakorotusta ja elatustukea, jotka se työssäkäyväkin saisi palkkansa päälle, jos olisi yksinhuoltaja. Lapset kasvavat ja kohta em. tuet loppuvatkin. Sitten tekee tiukkaa, kun toinen lapsi on lukiossa. Mä olen eläkkeellä, saan minimin. Työssäkäyvälle kertyy eläkettä ja työ tuo sisältöä elämään ja on mahdollisesti työterveyshuolto.
Vaikka 2000 euroa tuntuu suurelta, niin me ollaan silti toimeentulotuen saamisen rajoilla. Muutamia kymppejä menee yli. Sitä voi toki työssäkäyvätkin hakea, jos tulot jäävät alle normin.
Vaihtaisin tämän milloin tahansa kolmen tonnin liksaan, jos se olisi mahdollista.
Tulot n 2000
Vuokra 500
Auto 950 (ei sis. Dieseliä)
Puhelimet 200
Koirat 60
Loput menee ruokaan yms hygieniaan mitä jää... ei ole paljoa se
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä saan 2600 euron kuukausipalkastani lähes 2000 euroa käteen. Sulla on ennakonpidätys väärin jos saat saman verran 3000 eurosta.
Riippuu todella paljon kunnasta ja muista vähennyksistä tuo netto.
Netto 2200€
Laina 650€
Vastikkeet 380€
Vakuutukset 100€
Autovero 50€
Auto huollot, katsastukset 70€
Bensat 140€
Netti ja puhelin 30€
Opintolaina 80€
Noin 1500€ menee pakollisiin juttuihin, niin 700€ jää ruokaan, vaatteisiin, sijoituksiin ja muihin, ei paljon juhlita näilläkään tuloilla.
Mulla on kolme lasta, kumpaakin sukupuolta löytyy, ja pystyn silti kierrättämään isommalta pienemmälle urheiluvälineet, polkupyörät, kumpparit, sadevaatteet, villapuvut ja osittain vaatteetkin. Esimerkiksi kaksi ensimmäistä kokoa polkupyöristä meni samat kaikilla, tyttö on luistellut hokkareilla (ei ole ollut harmissaan), ulkovaatteissa meillä on ollut sinistä, punaista, vihreää ja mustaa ja värit ovat kelvanneet kaikille. Olen suosinut kuoritakkeja, joihin saa talveksi kiinnitettyä neppareilla toppavuorin, jolloin sama takki toimii ympäri vuoden. Suosin myös reilua kasvunvaraa takeissa (niin ettei käyttömukavuus kuitenkaan kärsi). Esim. viime keväänä tyttö oli 131 cm, ostin 140 cm takin (edelliskauden väri alesta). Se on nyt mennyt keväästä asti ja on nyt vuoritakin kanssa käytössä talven, sopii vielä keväälläkin päälle ja todennäköisesti vielä ensi syksynäkin, kun tyttö on silloin arviolta sen 140 cm.
Ja sitten pakko vielä sanoa noista pulkista, potkulaudoista ym. Ei meillä kyllä noita vuosittain tarvitse uusia ostaa! Samat ovat kestäneet jo vuosia.