Pilaan kaikki sairastamisellani
Sairastuin pari vuotta sitten pahaan syöpään jonka hoidot kestivät vuoden ja ison osan olen ollut osastohoidossa. Vieläkin terveys pettää tämän tästä. Eilen mies haukkui minut, koska minä pilaan aina kaikki kun emme pääse lähtemään ystävien kanssa matkoille kun usein olen jossain taudissa. Luut murtuu, keuhkokuumetta, pahoinvointia. En voi sille mitään, jos noin käy, mutta usein olo on niin huono, etten kertakaikkiaan jaksa edes olla pystyssä., on minulla onneksi helpompiakin päiviä. Niitä vain ei tiedä etukäteen. Eilenkin mies pilasi minulle tärkeän juhlapäivän.. otti viinaa normaaliakin päivää enemmin. Näin jo päivällä, että tuijotteli ja tiuski siihen malliin, että illalla huutaa raivoaan. Nyt minun olisi pitänyt tietää, olenko varmasti lähdössä viikon päästä reissuun. Etten taas pilaa että ystävät joutuvat perumaan risteilyn. Minusta tuntui niin pahalta, että menin nukkumaan. Huusin lähtiessäni, että jospa otat terveen naisen.
Meni lastenhuoneeseen nukkumaan. Tiedän vanhastaan, että hän mököttää raivona ja vaatii anteeksi pyyntöä. Kuitenkin hän on loukannut pahasti minua. Miten toimin kun herää
Kommentit (20)
Oon samanlainen. En osaa olla suuttunut, vaikka mulle tehtäisiin mitä. Hyvät neuvot kehiin meille molemmille
Ei jestas mikä ukkeli.... 😑 Käyttäydy sitä kohtaan ihan samalla lailla. Raivoa kuinka hän pilaa juopottelullaan ja käytöksellään joka ikisen päivän. Aloita jo aamulla mulkoilu ja illalla huuda kuinka hän pilasi taas kaiken.
Eihän se ap sun vikasi ole että olet sairas.
No kai ne teidän ystävät tietävät sairaudestasi. Ja että et voi luvata mitään etukäteen. Ihme moukka tuo miehesi.
Ihana lapsuudenperhe teidän lapsilla. ❤️ Terapeutille on kysyntää kun kasvavat aikuiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei jestas mikä ukkeli.... 😑 Käyttäydy sitä kohtaan ihan samalla lailla. Raivoa kuinka hän pilaa juopottelullaan ja käytöksellään joka ikisen päivän. Aloita jo aamulla mulkoilu ja illalla huuda kuinka hän pilasi taas kaiken.
Sen mies kyllä tekee. Juo illalla keskimäärin votkapullon ja viinilasit lisäksi. Liike keittiöstä lasin kanssa on jatkuvaa klo 5-12. Joudun olemaan ihan hiljaa, koska jutut ja ärsyyntyminen tapissa. Esimerkkinä väitti eilen että Juha- Tapio on Samuli Edelmann. Sitä on turha oikaista, tollasta on koko ajan. Saat viikon raivot, jos erehdyt korjaamaan. Ole tässä sit.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on, ei miehenkään
Mä olen monisairas ja tavallaan ymmärrän ap. n miestä. Minunkin mieheni joutuu paljon joustamaan, paljon menemään kaksin lapsen kanssa. Menen lapsen peleihin, jos kunto sallii. Sanon aina, että tulen, jos on hyvä päivä. Olen minä niissä aina välillä ollut. Mutta ei mies noin rumasti saa ap sua kohtaan käyttäytyä, kun et voi sairaudelle mitään. Mun mieheni joskys tiuskaisee jotakin ja sen kyllä ymmärrän. Ei ole helppoa olla sairaan puoliso.
Pyytäisittekö anteeksi mieheltä ”jotain”, että saisitte kammottavan pelon ilmapiirin pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen mies kyllä tekee. Juo illalla keskimäärin votkapullon ja viinilasit lisäksi. Liike keittiöstä lasin kanssa on jatkuvaa klo 5-12. Joudun olemaan ihan hiljaa, koska jutut ja ärsyyntyminen tapissa. Esimerkkinä väitti eilen että Juha- Tapio on Samuli Edelmann. Sitä on turha oikaista, tollasta on koko ajan. Saat viikon raivot, jos erehdyt korjaamaan. Ole tässä sit.
Ap, sun miehesi on alkoholisti. Mun mieheni juo joskus saunakaljan. T. Nro 9
Minulla ystäväpiirissä kaksi vaikeasti sairastunutta. Molemmat eronneet sairauden vuoksi kun eivät jaksaneet miehiään jotka taantuivat kiukutteleviksi lapsiksi kun vaimo sairastui. Ihan kuin esim. syöpä tai aivoinfarkti olisi oma valinta jolla halutaan vain tehdä kiusaa puolisolle. Varmasti on vaikeaa kun avioliitto muuttuu hetkeksi ikäänkuin hoivasuhteeksi, mutta siitä raivoaminen sairastuneelle ei ole tervettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen varma, että jos nyt joutui parantolaan juominen olisi mun syytä. Vaikka on tehnyt sitä koko ikänsä. Ja myös erilleen raivonnut hengenvaarallisesti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen varma, että jos nyt joutui parantolaan juominen olisi mun syytä. Vaikka on tehnyt sitä koko ikänsä. Ja myös erilleen raivonnut hengenvaarallisesti
Onpa peloissani, kirjottelen mitä sattuu. Siis jos joutuisi parantolaan. Ja exilleen raivonnut.
Elät sairaassa parisudetilanteessa. Kerää voimasi ja irtaudu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ole tässä sit"... miksi ihmeessä sä olet?!?! Lähde hyvä ihminen! Mä en olisi tommosessa suhteessa päivääkään.
Olet sairas, mutta niin on näköjään mieskin. Ainakin alkoholisti tuo selvästi on. Ikäväähän se on sanoa näin, mutta pärjäisit yksin varmasti paljon paremmin. Uskaltaisit ainakin hengittää. Tuo jatkuva stressi ei voi olla hyväksi terveydellesikään.
Ymmärrän moestäsi hiukan, mutta vain hiukan. Sairaan ihmisen puolisollakin on vaikeaa ja hekin aika usein sairastuu psyykkisesti, mutta ei sitä nyt jumalauti pureta noin. Alkoholismiinkin saa apua, vaikka se onkin vaikea asia (olen itse alkoholisti). Sekin ongelma pitäisi ensin itse myöntää.
Sä et voi muuttaa terveytesi tilaa, mutta voit lähteä tai sitten mies voi muuttaa käytöstään ja ryhtyä hoitamaan alkoholismiaan. Siinä on ne kaksi vaihtoehtoa, jotka tuossa tilanteessa on. Eihän lapsetkaan voi tuollaisessa kodissa hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ole tässä sit"... miksi ihmeessä sä olet?!?! Lähde hyvä ihminen! Mä en olisi tommosessa suhteessa päivääkään.
En uskalla puhua tuosta. Hän saa niin hirveän kohtauksen, että tärisen ja oksennan ja tuntuu että ainoa mahdollisuus on tappaa itsensä. Ja tuo pelko kestää viikkokausia. Oon sen kokenut. Sääliä ei tuu tippaakaan. Hän myös tuhoaa elämäni kertomalla hirveitä valeita ympäriinsä ja menetän kaikki ystävät, en tiedä, selviääkö tässä kunnossa tuosta kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En uskalla puhua tuosta. Hän saa niin hirveän kohtauksen, että tärisen ja oksennan ja tuntuu että ainoa mahdollisuus on tappaa itsensä. Ja tuo pelko kestää viikkokausia. Oon sen kokenut. Sääliä ei tuu tippaakaan. Hän myös tuhoaa elämäni kertomalla hirveitä valeita ympäriinsä ja menetän kaikki ystävät, en tiedä, selviääkö tässä kunnossa tuosta kaikesta.
Jos et uskalla puhua kasvotusten, niin järjestä itsesi ja ehkä lapsetkin muualle. Pääsetkö esim. vanhempiesi tai jonkun ystävän luokse? Saatat menettää jonkun, mutta todelliset ystävät eivät usko jonkun känniäliön valheita.
Saatko mitään keslusteluapua? Tarvitset selvästi tukea. Tuo mies tuhoaa sut lopullisesti, jos jäät. Haluatko, että loppuelämäsi on tuollaista kitumista? Olet ihan yhtä arvokas ihminen kuin muutkin ja ansaitset parempaa. Olet taistelun arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Älä puhu mitään. Ole kylmän viilee
Be Cool, Biatch !
Älä puhu mitään. Ole kylmän viilee